וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה רצינית בטבע": קנס כבד לדייגים בשמורת האלמוגים באילת

19.12.2016 / 15:21

ביהמ"ש באילת גזר קנס של 25 אלף שקלים על שני בני אדם שנתפסו כשברכבם שני דגים ייחודיים לים האדום, ומוגדרים כמוגנים. "הנאשמים פגעו בדגה הנמצאת בשמורה, הנחשבת ליוצאת דופן בעולם כולו"

אדם קיבל קנס של 25 אלף שקל על דייג לא חוקי של שני דגים בשמורת האלמוגים באילת, 18 בדצמבר 2016. רשות הטבע והגנים
הדגים שנמצאו ברכב של אחד הדייגים/רשות הטבע והגנים

שני דייגים שתפסו בחכתם דגים ייחודיים לים האדום חשבו שירוויחו כמה עשרות שקלים ממכירתם, אך לא תיארו לעצמם שייאלצו להיפרד מעשרות אלפי שקלים בגין דיג בלתי-חוקי. בית משפט השלום שבאילת הרשיע את הדייגים, וגזר עליהם קנס כולל של 25 אלף שקלים.

האירוע החל לפני ארבע שנים, אז הגיעו הדייגים לשמורת הים הדרומי עם רובי ציד וציוד צלילה. הם נתפסו על ידי פקחי רשות הטבע והגנים, וברכב של אחד מהם אותרו שני דגים מתים – האחד דג שורי והשני דג מסוג וריולה סיסית, המוגדרים כערכי טבע מוגנים.

עוד בוואלה! NEWS:
לעיני המתלוננת המרכזית: בוכריס הודה והורשע בעבירות מין
ראש עיריית אור יהודה לשעבר נידון לשנתיים מאסר בגין עבירות מין ושחיתות
המצאה ישראלית פורצת דרך: ליפסטיק שיזהה את סם האונס

אדם קיבל קנס של 25 אלף שקל על דייג לא חוקי של שני דגים בשמורת האלמוגים באילת, 18 בדצמבר 2016. רשות הטבע והגנים
"פגעו באופן משמעותי בדגה". הדג שנמצא ברכב/רשות הטבע והגנים

על פי כתב האישום, הדייגים דגו בשמורה למרות השילוט המוצב במקום המסביר כי הדיג במקום אסור על פי חוק. בנימוקים לעונש ציין בית המשפט כי הנאשמים פגעו באופן משמעותי בדגה הנמצאת בשמורת הטבע, וזאת תוך שימוש ברובה דיג – דבר המחמיר את המעשים שאותם ביצעו.

השופט ציין כי שמורת הטבע הים הדרומי היא ייחודית לא רק בישראל, אלא בעולם כולו, ובמעשיהם של הנאשמים ישנה פגיעה משמעותית בערכים המוגנים שעליהם בא החוק להגן. השופט הוסיף כי הוא סבור שיש מקום להטיל קנס משמעותי שירתיע את הנאשמים ואנשים כמותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"השונית שלנו היא מהצפוניות ביותר בעולם"

"הייחודיות של שונית האלמוגים במפרץ אילת נעוצה בעובדה שזה המקום היחיד בארץ שיש בו מערכת שוניות טרופיות, והשונית שלנו היא מהצפוניות ביותר בעולם כולו", הסביר זיו נדר, פקח מרחב ימי וחוקר מרחב אילת ברשות הטבע והגנים. "התנאים להיווצרות של מערכת שונית טרופית מצריכים תנאים מאוד ייחודיים: הבדלי טמפרטורות בין הים לחוץ, רמת צלילות של המים, ים עני בנוטריינטים וכדומה. בים התיכון לדוגמא לא יכולה להתפתח שונית כזאת כי הוא הרבה פעמים מאוד עכור והעכירות הזאת מאטה את תהליך הפוטוזינתזה במים".

"בשונית יש אצה שיתופית שמפרישה לה אוכל, אבל בשביל שהאצה הזאת תשרוד היא זקוקה לשמש לצורך קיום תהליך הפוטוסינתזה", הוסיף נדר. "צלילות המים במפרץ אילת מאפשרת לתהליך הזה להתקיים בצורה מיטבית".

שמורת האלמוגים, אילת. דורון ניסים
"המקום היחיד בארץ שיש בו מערכת שוניות טרופיות". השמורה באילת/דורון ניסים

בכתב האישום נכתב כי אחד הנאשמים שיתף פעולה עם פקחי רשות הטבע והגנים בעת שנתפס, הודה במעשה ואף ביקש למצות את העניין בקנס שיינתן לו במקום. עם זאת, כשהבין שהנושא יועבר להמשך חקירה במשרדי השמורה, חזר בו לפתע מגרסתו ומהודאתו. הנאשם השני כפר תחילה בהאשמות וטען כי הדגים שנמצאו ברכב שלו נקנו על ידו בחוף. ואולם עם התקדמות הדיון והמשך הצגת הראיות והעדויות, החליט הנאשם לחזור בו ולהודות בעבירות.

הנאשם הראשון נעדר מהדיונים ושילם על כך מחיר כבד יותר. בעוד שעל חברו הטיל בית המשפט קנס של עשרת אלפים שקל, עליו הוטל קנס של 15 אלף שקלים. בנוסף לזאת פסק השופט לחלט ולהשמיד את רובי הדייג שנתפסו והורה לשניים לחתום על התחייבות כספית בסך 25 אלף שקל, שייגבו במקרה שבשלוש השנים הקרובות יבצעו עבירות של פגיעה בשמורת טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully