וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין פועל להדחת ח"כ גטאס מהכנסת: "להרחיקו מידית מסייעים לטרור"

השר קרא לח"כים לחתום על הפנייה שיזם להפעלת חוק ההדחה, שמאפשר להדיח ח"כ בשל תמיכה במאבק נגד המדינה ודורש תמיכה של 90 חברי כנסת. "העובדות ברורות, אסור לו לכהן". ח"כ גלאון: "מדובר במשפט שדה, אך ראוי שילך הביתה". במשטרה חוששים שימלט מהמדינה

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ניסיון הברחה של טלפונים סלולריים לכלא קציעות)

השר זאב אלקין הודיע הבוקר (שני) כי ייזום את הפעלתו של חוק ההדחה נגד ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), ופנה לחברי הכנסת לצרף את חתימתם לפנייתו. זאת, עקב זימונו של גטאס לחקירה ביחידה להב 433 בנוגע לשתי פרשות, אשר באחת מהן הוא חשוד בניסיון להבריח עשרות טלפונים סלולריים לאסירי חמאס בכלא קציעות, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS.

"אני קורא לחברי הכנסת לשים קץ לתופעת כהונת חברי כנסת שבגלוי מסייעים לטרור ותומכים בו, בניגוד מוחלט להתחייבות שלקחו על עצמם במסגרת סעיף 7 א' לחוק יסוד הכנסת", אמר אלקין לח"כים. "אני מבקש מכם לצרף את חתימתכם לפנייה שאני יוזם להפעלת המנגנון בחוק ההדחה שאושר בקדנציה הזו, אותו קידמתי לפי בקשת ראש הממשלה, ולפעול יחד כדי להרחיק את ח"כ באסל גאטס באופן מידי".

חוק ההדחה, שאושר בכנסת ביולי האחרון, מאפשר להדיח חבר כנסת בשל הסתה לגזענות ותמיכה במאבק מזוין נגד המדינה. לפי החוק, נדרשת תמיכתם של 90 חברי כנסת בהדחה, והתהליך יחל רק אחרי ש-70 ח"כים יחתמו על בקשת הדחה שתוגש ליו"ר הכנסת, עשרה מתוכם מהאופוזיציה. הח"כ יודח למשך תקופת הקדנציה הנותרת.

עוד בוואלה! NEWS:
הבעיות נערמות על המתווה החדש – ובעמונה ערוכים לחידוש המאבק
נתניהו על ח"כ גטאס: "מי שפוגע בביטחון - אסור שיכהן בכנסת"
שקד וארדן רבו בישיבה על הקיצוץ בתקציב – והשלימו: "זה קורה"

השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"לשים קץ פוליטי למסייעים לטרור". אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

"העובדות הן ברורות, ולמרות זאת ח"כ באסל גאטס לא מביע שום חרטה", אמר אלקין. "בהתחשב בזה שמיצוי ההליך הפלילי ייקח הרבה מאוד זמן, אין שום סיבה שבעולם שהוא ימשיך כל הזמן הזה לכהן בכנסת, לקבל משכורת על חשבון הציבור ולנצל את חסינותו ומעמדו לתמיכה בטרור".

המשטרה העבירה למעברי הגבול ברחבי הארץ, לרבות אלנבי, ניצנה ונתב"ג, הודעה כי גטאס דרוש לחקירה ועל כן אסור לו לצאת מן הארץ מחשש שייברח למדינות ערב. זאת, במסגרת הפקת לקחים מחקירת עזמי בשארה, הח"כ שנחשד בעבר בסיוע לחיזבאללה ונמלט ב-2007 מישראל לירדן ומשם לקטאר.

השר לוין: "לשלול את אזרחותם של חברי בל"ד"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התייחסה ליוזמת אלקין ואמרה כי המהלך אינו ראוי - על אף החשדות החמורים נגד גטאס. "המעשים שבהם מואשם ח"כ באסל גטאס חמורים ורציניים, ואני מקווה שהמשטרה תמצה את החקירה בעניינו במהירות. עם זאת, העובדה שאלקין קופץ על ההזדמנות הראשונה ומנצל את הכוח הקואליציוני שלו באמצעות חוק ההדחה, כדי לעשות בית דין שדה ולהדיח ציבורים מייצוג בכנסת, היא בלתי מתקבלת על הדעת".

לדבריה, "גטאס חשוד בעבירות מאוד חמורות, ובדיוק כמו סלומינסקי, ראוי שילך הביתה. אבל בזמן שדרישה ציבורית מח"כ לפרוש היא לגיטימית, בשני המקרים, השימוש בחוק ההדחה פסול. אלקין והקואליציה משתמשים בכוח הפוליטי שלהם כדי להעיף את הערבים מהכנסת. צריך לאפשר לרשויות החוק לעשות את עבודתן מבלי התערבות פוליטית".

ואולם נראה כי גלאון בדעת מיעוט בקרב סיעות הבית. ח"כים ושרים רבים קראו להדחתו של גטאס מהכנסת ומתחו ביקורת חריפה על בל"ד והרשימה המשותפת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול לחשדות נגד גטאס, ואמר כי "אם החשד יתברר כנכון הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל. מי שפגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל".

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"התמודדות חברי בל"ד בבחירות היא לא דמוקרטיה – זו אנרכיה. אין להם מקום בכנסת". גטאס/ראובן קסטרו

השר יריב לוין אמר דברים ברוח דומה. "חברי הכנסת מטעם בל"ד – גטאס, זועבי וזחלאקה - נוהגים לאורך שנים בהתנהגות שמזמן חצתה את קו הגבול שבין הבעת מחאה לבין בגידה ושיתוף פעולה עם האויב. בית המשפט העליון מאפשר לאנשים הללו להתמודד לכנסת למרות שוועדת הבחירות פוסלת אותם פעם אחר פעם. זו לא דמוקרטיה – זו אנרכיה. אין להם מקום בכנסת, אין להם זכות להחזיק באזרחות ישראלית ומקומם בכלא".

שר התחבורה ישראל כץ צייץ בחשבון הטוויטר הרשמי שלו כי "החשדות נגד גטאס, בהמשך למעשי בשארה וזועבי, מראים כמה בג"צ טעה כשלא גיבה את החקיקה שהעברתי לפסול התמודדות לכנסת של תומכי טרור".

ח"כ גלאון: "גטאס חשוד בעבירות מאוד חמורות, ובדיוק כמו סלומינסקי, ראוי שילך הביתה"

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב גם הוא לפרשה, וקרא לאסור על ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים. "אם לא היה מדובר בחבר כנסת כנראה שגטאס היה במעצר לאור חומרת החשדות. חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינותם, אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים. בביקורים כאלה חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף כי "רק עוד הוכחה בשרשרת לכך שהרשימה המשותפת היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת. מעזמי בשארה ועד בסאל גטאס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם – נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל - אלא לא יהיו אזרחי מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטאס חשוד בניסיון להבריח טלפונים סלולריים לאסירי חמאס. כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ באסל גטאס הגיב להזמנתו לחקירה ואמר: "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית". לדבריו, "המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה".

לדבריו, "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון הפנים. אין לי מה להסתיר". גטאס הבהיר: "אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".

בחודשים האחרונים חוקרים במשטרה את קיומם לכאורה של אי סדרים כספיים בהיקף של מיליוני שקלים במפלגה. בספטמבר נחקרו עשרות חשודים בחשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. בין היתר נעצרו ראשי מטות, פעילים מרכזיים, עורכי דין ורואי חשבון.

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ובהתאם להמלצת פרקליט המדינה לנוכח ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully