וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד וארדן רבו בישיבה על הקיצוץ בתקציב – והשלימו: "זה קורה"

18.12.2016 / 19:33

השר לביטחון הפנים התנגד לקיצוץ הרוחבי שיאפשר את יישום מתווה עמונה, וטען ששרי הבית היהודי "עסוקים בדרישות סקטוריאליות". לאחר מכן הבהיר: "הרוחות נרגעו". שקד: "התווכחנו על מיסוי"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(הבוקר: נתניהו קרא לתושבי עמונה לקבל את המתווה)

שרי הממשלה אישרו הערב (ראשון) קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, בגובה 1.25 מיליארד שקלים, מהתקציב לשנת 2017. הקיצוץ נועד, בין היתר, לאפשר את יישום מתווה עמונה, והוא אושר שעה קלה לאחר שתושבי המאחז הכריזו תמיכתם במתווה הפינוי החדש שהוצע להם.

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) נעדר מהישיבה, והשרים גלעד ארדן וחיים כץ (הליכוד) היו היחידים שהתנגדו למהלך. במהלך הישיבה פרץ עימות חריף בין ארדן לשרה איילת שקד. השר לביטחון הפנים תקף את שרי הבית היהודי וטען כי הם "עסוקים רק בדרישות סקטוריאליות". שקד השיבה לו בצעקות כמה פעמים: "אתה משקר, אתה משקר, אתה משקר".

הערב התייחס לדיווחים בטוויטר, וכתב: "מאז כבר נרגעו הרוחות והכול בסדר. הלוואי והיה לי שיתוף פעולה עם כל השרים כמו שיש ביני לבין איילת. אני מציע לעסוק בנושאים החשובים באמת שעל סדר היום". גם שקד צייצה כי "התווכחנו על סעיף מיסוי הקיבוצים, זה קורה במשפחות הכי טובות. אנחנו משתפים פעולה בכל התחומים ונמשיך כך".

עוד בוואלה! NEWS:
תושבי עמונה לראש הממשלה: קיבלנו את מתווה הפינוי החדש
משבר עמונה: נתניהו ובנט הציגו מתווה חדש לפינוי מוסכם
שבת הדמדומים של עמונה: הבדלה אחרונה על הגבעה שהפכה לסמל

איילת שקד בישיבת ממשלה. נובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ
רצתה להצביע נגד. שקד/הארץ, אמיל סלמן

ארדן העלה את מחאתו על הקיצוץ הרוחבי כבר בבוקר בישיבת שרי הליכוד. אחרי שראש הממשלה הציג את המתווה החדש שהוצע לתושבי עמונה הוא הסביר שהקיצוץ נדרש כדי לממן את הקמת האתר החלופי למפוני עמונה ועפרה, דחיית עליית תאגיד השידור הציבורי וההסכמים הקואליציוניים. השר ארדן וחיים כץ הביעו התנגדות לקיצוץ בתקציבי משרדיהם בשל הכספים הקואליציוניים. "מדברים כאן הרבה על הגברת האכיפה במגזר הערבי וחיזוק הבטחון בירושלים. אלה תכניות שאני יזמתי והמשטרה התחילה ליישם ועכשיו ייפגעו קשות. אז אל תתפלאו אחר כך", אמר ארדן בישיבה. כץ, מצדו, התרעם על כך שהקיצוץ יפגע בתוכניות לקשישים.

במהלך הישיבה, שנמשכה למעלה מחמש שעות, שרי הבית היהודי נפתלי בנט ושקד התנגדו גם הם לקיצוץ הרוחבי, ואיימו להצביע נגד. בעודם שוהים מחוץ לחדר ישיבות הממשלה הציע השר אופיר אקוניס לשרים שנותרו בחדר להחליט שהכספים הקואליציוניים המיועדים לבית היהודי לא יועברו במידה ויצביעו נגד התקציב. כמה דקות אחרי שקיבלו את המסר, שבו בנט ושקד לחדר והצביעו בעד הקיצוץ.

ההחלטה קובעת כי משרד האוצר יעביר באופן מיידי תשעה מיליון שקלים, לצורך הקמת תשתיות ומבני ציבור באתר הזמני שיוקם למפוני עמונה בעפרה. מיד לאחר הקמת התשתיות, משרד הביטחון יציב במקום מבנים יבילים לשימושם של התושבים. בנוסף, משרד הביטחון יקצה עוד שלושה מיליון שקלים וחצי לשכירת חדרי אירוח ומבני ציבור בתקופת הביניים עד שהאתר יהיה מוכן, ו-15 מיליון שקלים נוספים יוקצו למועצה האזורית בנימין ל"הוצאות מיוחדות" בתקופת הביניים.

בנוסף, הממשלה תקצה עוד 70 מיליון שקלים להקמת השכונה החדשה בשילה, שבות רחל, שחלקו יוחזר בעתיד על ידי מכירת המגרשים. ההחלטה קובעת גם פיצויים לתושבי עמונה ועפרה המפונים, בסכום כולל של כ-40 מיליון שקלים, שהתנאים לחלוקתם ייקבעו תוך 45 יום. העברת הפיצויים מותנית בחתימה על כתב ויתור לפיו התושבים מוותרים על כל תביעה או טענה נגד המדינה ומי מטעמה בעניין הפינוי.

השרים גלעד ארדן ומירי רגב, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. משה סלמן, הארץ, פול צלמים
"מציע לעסוק בנושאים החשובים באמת". ארדן ורגב/פול צלמים, משה סלמן, הארץ

מלבד מימון מתווה עמונה, הקיצוץ הרוחבי בשיעור של 1.25% נועד לכסות את תיקוני החקיקה בתקציב שהתווספו בחודשים האחרונים, ובהם ההסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות ודחיית הפעלת תאגיד השידור הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully