וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ח"כ גטאס: "מי שפוגע בביטחון - אסור שיכהן בכנסת"

ראש הממשלה הגיב לזימון חבר הכנסת לחקירה בחשד להברחת סלולריים לאסירים ביטחוניים, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, וטען כי "אם החשד יתברר כנכון, עליו להיענש בחומרה". ליברמן: "הרשימה המשותפת היא רשימת המרגלים והבוגדים, נפעל לשלילת אזרחותם"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: חקירת בכירים במפלגת בל"ד בחשד לשחיתות, אוקטובר)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (ראשון) לפרסום על זימונו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) לחקירה בחשד לעבירות ביטחוניות, וטען כי "במידה והחשד נגד חבר הכנסת גטאס יתברר כנכון, הרי שמדובר בעבירה חמורה נגד ביטחון המדינה ואזרחי ישראל". לדבריו, "מי שפוגע בביטחון המדינה צריך להיענש בחומרה ואסור שיכהן בכנסת ישראל".

מוקדם יותר מסר שר הביטחון אביגדור ליברמן בפרסום בדף הפייסבוק שלו כי מדובר ב"רק עוד הוכחה בשרשרת לכך שהרשימה המשותפת היא בעצם רשימת המרגלים והבוגדים המשותפת". לדבריו, "מעזמי בשארה ועד בסאל גטאס, עבור בנציגת המרמרה בישראל חנין זועבי ושאר חבריהם – נמשיך לפעול לכך שלא רק שהם לא יהיו חלק מכנסת ישראל – אלא לא יהיו אזרחי מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
קריאות מואזין ו"אללה אכבר" במליאת הכנסת: מחאת הח"כים הערבים
ליברמן קורא לקואליציה להחרים את הרשימה המשותפת; נתניהו תומך
ח"כ עודה על סרטון "הטיהור האתני": "נתניהו משכתב את ההיסטוריה"

ח"כ באסל גטאס באולפן וואלה!NEWS, אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה". ח"כ גטאס/ראובן קסטרו

גטאס זומן בימים האחרונים לחקירה ביחידת להב 433 של המשטרה בנוגע לשתי פרשות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, באחת מהן הוא חשוד שניסה להבריח עשרות טלפונים סלולריים ופריטים אסורים נוספים לאסירי חמאס בכלא קציעות. אנשי שב"ס מנעו את ההברחה ועדכנו גורמים ביטחוניים. פרשה נוספת נוגעת לאי סדרים כספיים במימון בחירות. מועד החקירה טרם נקבע.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיב גם הוא לפרסום הפרשה וטען כי "החשדות נגד ח"כ באסל גאטס הם חמורים ביותר, ואם לא היה מדובר בח"כ, כנראה שהוא היה במעצר לאור חומרת החשדות". לדבריו, "חשדות אלה, יחד עם תעשיית הביקורים אצל אסירים ביטחוניים שנהוגה כבר שנים רבות, מחזקים את עמדתי שלמרות חסינות חברי הכנסת. אין מקום לאפשר ביקורי ח"כים אצל אסירים ביטחוניים". הוא הוסיף כי "ביקורים כאלה יש בהם חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה ואיאבק על הפסקתם".

שרת התרבות והספורט מירי רגב טענה כי "בל"ד, מפלגת הגיס החמישי, שלחה הפעם את באסל גטאס למשימה נוספת בשירות הטרור". לדבריה, "בשארה טיווח טילים, זועבי היתה עם הטרוריסטים במרמרה ועכשיו גטאס והקשרים החמורים עם אסירים בטחוניים וטרוריסטים בכלא. אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה למצות את החקירה עד תום ולוודא שהסוסים הטרויאנים האלה לא יכהנו בכנסת ישראל".

ח"כ יואב קיש (הליכוד) מסר כי "אם הדברים יתבררו כנכונים, הם חמורים במיוחד ואני מצפה מהמשטרה להגיע למסקנות חותכות בהקדם". לדברי קיש, המכהן כיו"ר ועדת הכנסת, "אין לי שום כוונה לאפשר את המקרים ההזויים האלו ואתמוך בהגבלות שקבע השב"ס, לפחות לגבי ביקור מחבלים, גם אם זה פוגע בחוזקה של חסינות חברי הכנסת. לא אתן לאף ח"כ לנצל את חסינותו כדי לסייע למחבלים".

יואב קיש ומירי רגב בדיון בכנסת לגבי שבוע הספר. נועם מושקוביץ
"מפלגת הגיס החמישי". ח"כ קיש לצד השרה רגב/נועם מושקוביץ

ממפלגת בל"ד, אחת מהמפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, שבה חבר גטאס, נמסר כי גם חברת הלשכה הפוליטית במפלגה, ניבין אבו רחמון, נחקרה במשטרה. "כחלק ממסע הרדיפה הפוליטית המתמשך זה שלושה חודשים נגד מפלגת בל"ד, חבריה והנהגתה, המשטרה חקרה את אבו רחמון והזמינה את ח"כ גטאס לחקירה", נמסר מהמפלגה, "בל"ד רואה בהתמשכות החקירה, אופייה והתנהלותה, מסע לדה-לגיטימציה של פעילות המפלגה וניסיון לפגוע בתדמיתה בקרב הציבור הערבי, לאחר שהוכח כי הסוגיות הנחקרות הן בתחום סמכות הטיפול הבלעדי של מבקר המדינה שבוחן נושאים אלה לגבי כל המפלגות".

ח"כ באסל גטאס הגיב להזמנתו לחקירה ואמר: "זה פרק נוסף ברדיפה הפוליטית של מנהיגי הציבור הערבי והפעילות הפוליטית". לדבריו, "המשטרה מנסה לשבור את רוחה של בל"ד ולפגוע בפעילות הפוליטית שלה. המשטרה הזמינה אותי לחקירה ביחידת להב לפני כמה ימים, אך טרם תואם ונקבע מועד לחקירה".

לדבריו, "ביקורי האסירים של הח"כים הערבים נעשים בתיאום עם שב"ס ובאישור המשרד לביטחון הפנים. אין לי מה להסתיר". גטאס הבהיר: "אמשיך לייצג את הציבור הערבי על ידי פעילות פוליטית לגיטימית".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בביקור בהתנחלות חלמיש לאחר כיבוי השריפה שפרצה בה אמש, 27 בנובמבר 2016. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"רק עוד הוכחה בשרשרת". ליברמן/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בחודשים האחרונים חוקרים במשטרה את קיומם לכאורה של אי סדרים כספיים בהיקף של מיליוני שקלים במפלגה. בספטמבר נחקרו עשרות חשודים בחשד לעבירות מרמה שנועדו להסתיר את מקורם של מיליוני שקלים לשימוש המפלגה. בין היתר נעצרו ראשי מטות, פעילים מרכזיים, עורכי דין ורואי חשבון.

החקירה החלה באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, יהודה וינשטיין, ובהתאם להמלצת פרקליט המדינה לנוכח ממצאי דוח מבקר המדינה. החקירה לוותה מראשיתה על ידי הפרקליטות, תחילה על ידי פרקליטות מחוז צפון ובהמשך על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, כאשר פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה עודכנו בהתפתחויות במהלך החקירה.

(עדכון ראשון: 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully