וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות מואזין ו"אללה אכבר" במליאת הכנסת: מחאת הח"כים הערבים

14.11.2016 / 20:45

יום לאחר אישור "חוק המואזין" בוועדת השרים לחקיקה, ח"כ טלב אבו עראר הפליא בקולו מעל דוכן הנואמים. חזן התפרץ: "הוא מבזה את התפילה". ח"כ טיבי: "ראש הממשלה נתניהו הוא המסית הראשי, שעומד מאחורי החוק הזה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

חבר הכנסת טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) מחה הערב (שני) במליאת הכנסת על "חוק המואזין" – באופן יצירתי למדי. במהלך הדיון, עלה ח"כ אבו עראר לדוכן והחל להשמיע את קריאת המואזין. ח"כ אורן חזן (הליכוד) התפרץ וקרא לעברו כי הוא "מבזה את התפילה", ומיד אחריו עלה לדוכן הנואמים חבר סיעתו ח"כ יהודה גליק, ששר את מזמור תהילים "יהי שלום בחילך שלווה בארמנותיך".

מוקדם יותר, במהלך דיון על הצעות אי אמון במליאה, קרא ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) "אללה אכבר" וניסה להשמיע מתוך הטלפון הנייד שלו את קריאת המואזין. הוא אמר – לפני שהורד מהדוכן – כי "יש קשר בין האסלאמופוביה – שנאת האסלאם והמוסלמים – לבין החוק הזה, לבין ההסתה של ראש הממשלה, המסית הראשי בנימין נתניהו, הוא זה שעומד מאחורי החוק. הוא באופן אישי ואנשים מסביבתו עומדים מאחורי החוק".

עוד בוואלה! NEWS:
סערת חוק המואזין: "אף גזען לא יצליח למנוע את הקריאה במסגדים"
הפתרון של ראש העיר לוד לרעש המואזין: השמעת "שמע ישראל"
תושבי לוד מתלוננים: "מחלקים דוחות על קריוקי - ולא על רעש המואזין"

ח"כ אחמד טיבי, וועדת הרווחה והעבודה בכנסת. 8 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
"עוד חוק בסדרה של חוקים גזעניים". טיבי/נועם מושקוביץ

אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה שתי הצעות חוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, שלמעשה תמנע מהמואזין במסגדים לקרוא לתושבים להגיע לתפילה באמצעות רמקולים. ראש הממשלה נתניהו הביע תמיכה בחוק, ואמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אליי אזרחים מכל הדתות שקובלים על הרעש. ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות, אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך קורה גם בערים באירופה, ואני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".

את הצעת החוק הראשונה יזם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ואליו הצטרפו בין היתר הח"כים מירב בן ארי (כולנו), מיקי זוהר ונורית קורן (הליכוד). הצעת החוק השנייה בנושא הוגשה כבר לפני כשנתיים, ואותה יזם ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו). אתמול לפני ההצבעה אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כי "מדובר בעוד חוק בסדרה של חוקים גזעניים ופופוליסטים שכל מטרתם היא יצירת אווירה של שנאה והסתה כלפי הציבור הערבי".

לדבריו, "קיימים חוקים ותקנות על רעש שחלים גם על מסגדים, לכן ברור שכל מטרת החוק היא סימון של המסגדים כגורם בעייתי. מדובר בפגיעה בוטה בחופש הדת של המוסלמים והמשך של גל הרדיפה שמוביל ראש הממשלה. בניגוד לגישה הלאומנית והמתבדלת של הממשלה אנו מאמינים ביתרונות ובסגולות של חברה רב תרבותית וסובלנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסגד, לוד. נובמבר 2016. מגד גוזני
"לא הרעש הוא שמעניין את מציעי החוק". מסגד בלוד/מגד גוזני

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) טען מצדו כי "זו הצעת חוק אנטישמית. לא הרעש הוא שמעניין את מציעי החוק אלא רצונם להוביל טרנד 'אנטי-מוסלמי' שהפך פופולרי בקואליציה". לדבריו, "אם בבעיית רעש עסקינן, אזי יש חוק למניעת רעשים, אבל חברי הכנסת מוטי יוגב, מירב בן ארי וחבריהם לא מעוניינים להיאבק ברעש אלא במוסלמים. אני קורא לראש הממשלה להסיר מסדר היום את הכתם הגזעני הזה".

ח"כ אילטוב, מסר לאחר אישור החוק כי "הגיע הזמן, לאחר חמש שנים של מאבק עיקש מצד סיעת ישראל ביתנו, להסדיר אחת ולתמיד את הסוגיה של המואזינים אשר פוגעים באיכות החיים של מאות אלפי אזרחים בישראל". ח"כ יוגב הוסיף כי מטרת החוק, לדבריו, אינה פגיעה בחופש הדת, אלא מניעת פגיעה באזרחים ששנתם נפגעת בשל קריאות המואזין. יוגב ציין כי בין הנפגעים ישנם "תלמידים עייפים בכיתותיהם גם במגזר הערבי, נהגים העייפים בנהיגתם, תינוקות המתעוררים בשנתם על אף שהתקינו חלונות כפולים הסגורים קיץ וחורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully