וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של ראש העיר לוד לרעש המואזין: השמעת "שמע ישראל"

25.10.2016 / 14:54

באירוע הקפות שניות שנערך בעיר הצהיר יאיר רביבו כי בכל פעם שיופעלו הרמקולים מהמסגדים יפעיל בתגובה הקלטה של חבר מועצה אריה לוי מקריא את מילות הפסוק "שמע ישראל". בנוסף לכך, התחייב לקיים תפילות מנחה וערבית במהלך ישיבות המועצה

צילום: באדיבות אתר 'מאמינים בלוד', עריכה: ניב מעוז

ראש עיריית לוד יאיר רביבו הודיע אתמול (שני) כי מצא פתרון מקורי להתמודדות עם קולות המואזין החזקים הבוקעים מהמסגדים בעיר, שעליהם מתלוננים כמה מהתושבים. אתמול, באירוע הקפות שניות שנערך אתמול בעיר, הצהיר רביבו כי בכל פעם שיופעלו הרמקולים מהמסגדים יפעיל בתגובה הקלטה של חבר מועצה אריה לוי מקריא את מילות הפסוק "שמע ישראל". בווידאו שהגיע לידי וואלה! NEWS תועד רביבו מכריז על כך מיד לאחר שלוי קרא את הפסוק לקהל המשתתפים.

"נתן קונטרה? נתן?", תהה רביבו בפני הקהל כשהוא מחזיק בספר תורה, "מקליטים את זה עכשיו וזה יופנה בכל פעם עד שלא ינמיכו את ה... כשיחרגו מהרעש. מקובל עליכם?", תמה. בהמשך התגאה רביבו בהרכב המועצה המקומית של העיר ואף התחייב כי יקיים תפילות מנחה וערבית במהלך ישיבות המועצה החל מהשבוע הבא.

"תראו איזו מועצה יש לנו", העיד. "מתוך 19 חברי מועצה, יש 15 יהודים, ארבעה לא יהודים, ומתוך 15 יהודים - יש עשר חובשי כיפה". רביבו ציין כי ב-30 בחודש, כשישונה השעון לשעון חורף יתפללו חברי המועצה מנחה וערבית בישיבה. "יש קידוש השם גדול מזה? בשידור חי", הצהיר.

לקריאה נוספת:
תושבי לוד מתלוננים: "מחלקים דוחות על קריוקי - ולא על רעש המואזין"
לוד: ארז ביטון במסע אל החצר האחורית של מדינת ישראל

משולש הדתות בעיר לוד. אריאלה אפללו, שימוש חד פעמי
מסגד לצד כנסייה בלוד/שימוש חד פעמי, אריאלה אפללו

קריאות המואזין בעיר המעורבת אינן תופעה חדשה, אך הוויכוח ניצת מחדש לאחרונה עקב טענות כי עוצמת הרמקולים הוגברה מחדש לאחר שהוחלשה. גורמים בעירייה טענו בעבר כי צלילי המואזין אינם רק מטרד עבור חלק מהתושבים, אלא עבירה על החוק לאחר שנמדד כי עוצמת הרעש שלהם מגיעה ליותר מ-30 דציבלים מעל למותר בחוק. אחרים בעירייה הכחישו זאת וטענו כי "המצב הוא כפי שהיה מאז הקמת העיר לוד".

"השימוש ברמקולים להשמעת קריאות המואזין, הפך כבר מזמן לתופעה כלל ארצית בערים מעורבות בישראל", אמרו לאחרונה בלשכתו של ראש העירייה רביבו. "התופעה גורמת סבל ומטרד יומיומי והפרעה למנוחת של תושבים החל משעות הבוקר המוקדמות ובמשך כמה פעמים ביום, הן של תושבים יהודים והן של ערבים המתגוררים בסמוך למסגדים. מאז שנבחר רביבו לראשות העירייה נעשו ניסיונות להתמודד עם התופעה במישור המשפטי, שכן מדובר בהפרה בוטה של חוק הרעש, במקביל להידברות בדרכי שלום כדי להנמיך באופן ניכר את עוצמת הרמקולים, אולם עד כה ללא הועיל".

חבר מועצת עיריית לוד, עו"ד עבד אל כרים אזברגה, מסר: "ראש העיר רביבו בחר לפעול בצעד מגעיל ולא אחראי שעל בימת ההקפות, בלב החג שמחת תורה הקדוש ליהודים בחר לעשות פוליטיקה זולה והודיע על קריאת 'שמע ישראל' בתגובה לקול המואזין. לא מפריע לנו שיקראו קריאות 'שמע ישראל', אבל יחד עם זאת זה לא מה שיבטל קריאות המואזין הקדוש למוסלמים".

השתתף בהכנת הידיעה: אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully