וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצב לכלא": עשרות הפגינו בתל אביב נגד ההחלטה על קיצור העונש

18.12.2016 / 23:19

המפגינים קראו לא להעניק שחרור מוקדם לנשיא לשעבר שהורשע באונס. ח"כיות ממרצ: "הוועדה משדרת שאפשר לפגוע בנשים ולצאת בזול, במיוחד אם אתה מקושר". יו"ר ויצו ישראל: "יום שחור לנשים בישראל"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

עשרות בני אדם הפגינו הערב (ראשון) בתל אביב, בצומת הרחובות קינג ג'ורג' ושדרות בן ציון, במחאה על ההחלטה של ועדת השחרורים לקצר את עונשו של הנשיא לשעבר והאנס המורשע משה קצב. המפגינים קראו "קצב לכלא".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון עם שתי ח"כיות מהמפלגה – מיכל רוזין ותמר זנדברג, התייחסו להחלטה להעניק שחרור מוקדם לקצב. "החלטה פחדנית של ועדת השחרורים שנכנעה למניפולציות של קצב ושל מקורביו על חשבון הקורבנות", מסרו. "ועדת השחרורים התעלמה מהאינטרס הציבורי ומשדרת שאפשר לפגוע בנשים ולצאת מזה בזול, במיוחד אם אתה מקושר".

לקריאה נוספת:
אחיו של קצב: "הודו להשם כי טוב"; אודליה כרמון: "החלטה אומללה"
לא יתראיין ולא ינהל נשים במקום העבודה: זו תכנית השיקום של קצב
ועדת השחרורים: הנשיא לשעבר משה קצב ישוחרר מהכלא

מפגן מחאה על ההחלטה לשחרר את משה קצב מהכלא. מרכז תל אביב 18 בדצמבר 2016. מאצ'י הוף
"אף ועדה לא תחון את מי שנפגעה ממנו". מפגינים נגד קיצור עונשו של קצב, היום בתל אביב/מאצ'י הוף

"קצב השתמש בכוח הפוליטי שלו כדי לאנוס ועכשיו ניצל את אותו כוח פוליטי כדי לזכות בשחרור מוקדם", המשיכו. "הנשים שבהן קצב התעלל יוסיפו לשלם את המחיר של המעשים שביצע בהן, את מחיר הרדיפה, השקרים והאיומים שהגיעו בעקבות התלונות שלהן".

חברות הכנסת התייחסו לאמירתו של קצב שבעקבותיה השתכנעו חברי הוועדה כי ניתן לקצר את עונשו. "האמירה ש'יתכן שטעיתי כשלא הבנתי שהן נפגעו' היא אמירה רפה וקלושה", אמרו. "עצוב שאמירה זו נתפסת כהתקדמות של מי שממשיך לכפור בעבירות המין הקשות שהורשע בהן. שום דבר לא יקצר את 'עונשן' של הנשים האלו ואף ועדה לא תחון אותן. להן המדינה לא תסדר תכנית שיקום ייחודית שתפורה למידותיהן".

חברת הכנסת יעל גרמן (יש עתיד) מסרה כי שחרורו המוקדם של קצב "מעביר מסר הפוך ופוגע במאבק של הנשים לזכותן על גופן וביטחון בסביבת עבודתן ובמרחב הציבורי בכלל". לדבריה, "בתקופה שבה שומעים על הטרדות ואונס מבכירים בצבא ובתחומים נוספים, לרבות חשש לכאורה של מעשים מגונים שביצע חבר כנסת, מן הראוי לקבוע נורמה שמחמירה בעונשם של עברייני מין ובראש ובראשונה של נבחרי הציבור המורשעים בעבירות אלה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מפגן מחאה על ההחלטה לשחרר את משה קצב מהכלא. מרכז תל אביב 18 בדצמבר 2016. מאצ'י הוף
ההפגנה בתל אביב, הערב/מאצ'י הוף

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, התייחסה גם היא להחלטה ואמרה כי זהו "יום שחור לנשים בישראל". לדבריה, "צר לנו על החלטת ועדת השחרורים, שהנימוק שלה לשחרורו של קצב הוא שביב הכרה בצער שהסב לנשים, תוך עיוורון מערכתי לכך שבפועל לא לקח אחריות בפה מלא ולא התנצל בפני הנשים שבהן פגע. ניכוי בעונשו הוא בלתי נסבל כלפי מאות אלפי קורבנות תקיפה מינית אשר סובלות כל חייהן מבלי שמנוכה מהן שליש או אפילו שעה מהסבל המלווה אותן מרגע האונס".

עוד הוסיפה אשרת: "החלטה זו היא חלק מהנורמות המוסריות המעוותות של מנהיגי ציבור בחברה הישראלית שפשטו את הרגל. עבירות מין ואלימות בחברה הישראלית הפכו לנגע חברתי שיש לפעול לאלתר למיגורו, בין היתר על ידי החמרת הקריטריונים הייחודיים כתנאי לשחרור מוקדם של אסירי אלימות ועבירות כמו גם בקריטריונים לביצוע עסקאות טיעון טרם מתן גזר הדין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת השחרורים החליטה היום לקצר את עונשו של קצב, שהורשע באונס ונידון ב-2011 לשבע שנות מאסר. "אין כל ספק בלב חברי הוועדה כי האסיר עבר שינוי נוכח הדברים שהביע בפני חברי הוועדה בדיון הנוכחי בשונה מהדברים אותם אמר בשני הדיונים הקודמים", נכתב בהחלטת הוועדה חרף התנגדות הפרקליטות. שחרורו של קצב יעוכב בשבעה ימים לאחר שבקשת הפרקליטות בנושא התקבלה.

הוועדה נימקה את ההחלטה בכך שקצב הבין את משמעות מעשיו, את חלקו ואת תחושת הפגיעה של הנשים, ומצר על הצער שנגרם להן. עוד נכתב כי הנשיא לשעבר השכיל לעשות שימוש בגורמי הטיפול בכלא, וכי הוועדה התרשמה שהטיפול שאותו החל בכלא הביא לשינוי בעמדותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully