וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תש כוחו: רודן זימבבואה בן ה-92 יתמודד בבחירות גם ב-2018

18.12.2016 / 9:39

רוברט מוגאבה, השליט הוותיק ביותר בעולם, נבחר לייצג את מפלגתו גם בעוד שנתיים - זאת חרף מחאה חסרת תקדים נגד ממשלו לנוכח המשבר הכלכלי המחריף. תומכיו קראו להכריז עליו נשיא לכל החיים

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה בוועידת מפלגת השלטון, 17 בדצמבר 2016. AP
השליט היחיד שידעה ארצו. נשיא זימבבואה מוגאבה, אתמול/AP

נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה הוכרז אתמול (שבת) כמועמד מפלגת השלטון לבחירות הבאות ב-2018, אז הוא יהיה בן 94. תומכיו בוועידת המפלגה שרו "מוגאבה צריך לשלוט לנצח" בעוד המנהיג הוותיק עלה לשאת נאום שבו קרא לסיים את המאבק הפנימי במפלגה סביב יורשו העתידי.

מי מעז למרוד בשליט המבוגר ביותר בעולם?

"דיברנו על הבעיות שלנו, ועל כך שיש בינינו מחלוקות, והסכמנו שהן והמאבק הפנימי צריכים להיפסק", אמר מוגאבה, שעמד בפני מחאות חסרות תקדים במהלך השנה. מוגאבה, השליט היחיד של המדינה הדרום-אפריקנית מאז עצמאותה מבריטניה ב-1980, נתון בלחץ בשל הידרדרות הכלכלה, השחיתות והמחסור בכסף מזומן שהוביל את הבנק המרכזי להכניס לשימוש מטבע חדש בחודש שעבר.

ביולי נטשו אותו וותיקי מלחמת העצמאות, שהיו בעבר תומכיו הנאמנים וגיבו אותו במערכות הבחירות הקודמות. עם זאת, מוגאבה עדיין מקבל תמיכה נרחבת במפלגת "החזית הפטריוטית" שבה מתקוטטים ביניהם פלגים שונים המנסים לקבע את מעמדם לקראת חילופי השלטון.

משמעות בחירתו של מוגאבה היא שיורשיו הפוטנציאליים יצטרכו להמתין עד 2019, אז תבחר המפלגה את מנהיגיה. שני המחנות הבולטים הם אלו התומכים בסגן הנשיא אמרסון מננגגוואה, ומולם אלו המגבים את רעיית השליט, גרייס מוגאבה.

אגף הנוער במפלגה אימץ במהלך הוועידה החלטה הקוראת לבטל את הגבלות הכהונה וקרא להכריז על מוגאבה נשיא לכל חייו. במסגרת החוקה הנוכחית, שהתקבלה ב-2013, נשיא זימבבואה יכול לכהן עוד כהונה אחת ואחרונה. השליט מתבסס על מערכת שבה תומכיו מתוגמלים ויריבו נרדפיםף כפי שקרה לסגן הנשיא הקודם שלו ג'ויס מוג'ורו ב-2014.

לקריאה נוספת בנושא
"זקוקים לשינוי": הכומר שמעז לקרוא תיגר על השליט של זימבבואה
האופוזיציה בזימבבואה: אשתו של מוגאבה ביצעה "הפיכת ארמון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully