וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זקוקים לשינוי": הכומר שמעז לקרוא תיגר על השליט של זימבבואה

אוון מוואריר ארגן מחאה המונית דרך הרשתות החברתיות שהובילה לשביתה נרחבת במדינה האפריקנית. לאחר שזוכה מאשמת חתרנות, הוא מקווה שהמומנטום נגד ממשלתו של מוגאבה לא ייעצר. "הזדמנות גדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בשבוע האחרון פרצה מחאה נדירה בזימבבואה נגד שלטונו של רוברט מוגאבה, כשכומר מקומי הצליח לארגן שביתה ארצית. לאחר שאתמול הוא נעצר לזמן קצר ושוחרר על ידי בית המשפט, היום (חמישי) קרא אוון מוואריר לאזרחים להמשיך להפגין.

בריאיון לרשת BBC אמר הכומר, שהואשם בחתרנות אך זוכה בשל העובדה שהסעיף הוסף לכתב האישום ברגע האחרון, כי על התושבים להישאר בבתים כחלק מהקמפיין נגד השחיתות, המשבר הכלכלי והאבטלה. מוואריר הצית את המחאה ברשתות הבחרתיות עם ההאשטג #ThisFlag (הדגל הזה). מטרת התנועה, לדבריו, "לגייס כמה שיותר אזרחים לטובת בניית המדינה".

אתמול פחת מספר המשתתפים במחאה ורוב העסקים פעלו כרגיל. הכומר הודה בכך שההפגנה לא הייתה מוצלחת כפי שהיה בשבוע שעבר, אז הערים הגדולות ננטשו. עם זאת, הוא קרא לכולם להצטרף אליה היום: "בואו נשבות כולם ונשלח מסר לממשלה שלנו שמספיק זה מספיק. אנחנו זקוקים לשינוי בכל היבטי החיים. המחאה שלנו - לא-אלימה, לא-מסיתה שקוראת להישאר בבית - היא הטובה ביותר מאחר שהיא במסגרת החוק". לדבריו, "כל מי שלא משתתף שודד מאתנו את ההזדמנות הגדולה להגביר את המומנטום שיקבע לאן המדינה שלנו הולכת".

אוון מוואריר, כומר שמוביל מחאה נגד השלטון בזימבבואה, לאחר שזוכה בבית המשפט, 13 ביולי 2016. רויטרס
קורא לאזרחים להצטרף למחאה. מוואריר לאחר שחרורו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully