וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה בזימבבואה: אשתו של מוגאבה ביצעה "הפיכת ארמון"

מנהיג האופוזיציה אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי גרייס מוגאבה אוחזת בהגה השלטון ברקע ההידרדרות במצבו הבריאותי של הנשיא הוותיק בן ה-91. לדבריו, "כולם עוסקים בשאלת הירושה של האיש הזקן"

גרייס מוגאבה, אשתו של נשיא זימבבואה, בכינוס של מפלגת השלטון, 04 בדצמבר 2014. רויטרס
שולטת במדינה? גרייס מוגאבה/רויטרס

שליט זימבבואה רוברט מוגאבה איבד את אחיזתו והוחלף בידי אשתו גרייס – כך אמר אתמול (רביעי) מנהיג האופוזיציה במדינה הדרום-אפריקנית ל"גרדיאן" הבריטי. מורגן צוואנגיראי אמר כי רעייתו של הנשיא בן ה-91 שולטת במדינה בפועל אחרי "הפיכת ארמון" וכי הממשלה משותקת מאחר שחברי מפלגת השלטון מנסים לקחת את התפקיד לידיהם.

"אף אחד בממשלה לא חושב על פתרונות לאתגרים הלאומיים הניצבים בפנינו, מאחר שכולם עסוקים בשאלת הירושה של האיש הזקן", צוטט צוואנגיראי.

גרייס מוגאבה הפכה לדמות בולטת בפוליטיקה המקומית בחודשים האחרונים, כשקיבלה תפקיד מפתח במפלגת השלטון בדצמבר אשתקד והשתתפה בעצרות ברחבי המדינה וחילקה מתנות. הצהרותיה התקיפות נגד מי שהיא מחשיבה כלא נאמן מספיק לבעלה הגיעו בזמן שהמנהיג הוותיק ביותר באפריקה הולך ודועך.

מוגאבה נודע לאורך השנים כבעל חוסן גופני ומנטלי, אך שורת תקריות בתקופה האחרונה יצרה חרושת שמועות סביב מצבו האמתי. בחודש אוקטובר האחרון מיהרו מאבטחיו לסייע לו בטרם נפל כשניסה ללחוץ את ידו של ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. חודש מוקדם יותר הוא הקריא נאום שגוי בכינוס הראשון של הפרלמנט מבלי לשים לב לטעות. עם זאת, השליט עדיין צפוי להיות מועמד מפלגת השלטון לבחירות ב-2018, כשיהיה בן 94.

שליט זימבבואה רוברט מוגאבה מועד במדרגות בשדה התעופה, 04 בפברואר 2015. AP
מצבו הבריאותי הידרדר. מוגאבה מועד בטקס קבלת פנים בתחילת השנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully