וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופא היהודי שהמציא את שיטת היימליך הלך לעולמו בגיל 96

ד"ר הנרי היימליך מת בארה"ב בעקבות סיבוך מהתקף לב שבו לקה בתחילת השבוע. המנתח היהודי המפורסם המציא את הטכניקה שהצילה חייהם של רבים, והשנה אף זכה לראשונה להשתמש בה בעצמו – כשהציל קשישה מחנק

ד"ר הנרי היימליך בן ה-96 עם האישה שהציל מחנק בעזרת תמרון היימליך, 27 במאי 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
היימליך יחד עם האישה שהציל מחנק, מאי 2016/רויטרס, צילום: רויטרס

ד"ר הנרי היימליך הלך אתמול (שבת) לעולמו בבית החולים בסינסנטי שבאוהיו, ארצות הברית, לאחר שלקה בהתקף לב מוקדם יותר השבוע. היימליך המציא את הטכניקה מצילת החיים הקרויה על שמו, שבאמצעותו ניתן להוציא גוף זר מדרכי הנשימה, באמצעות לחיצה על הבטן ועל בית החזה.

היימליך היה מנתח בבית החולים היהודי בסינסנטי כאשר המציא את השיטה בשנת 1974. בהצהרה שמסרה משפחתו נכתב כי הוא היה "גיבור לאנשים רבים ברחבי העולם". "מאז שאבי החל את הקריירה הרפואית שלו בניו יורק ועד שעבד כמנתח לב בסינסנטי, הוא היה מחויב להביא רעיונות פשוטים ואפקטיביים שיצילו חיים של אנשים", מסר בנו.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת פינוי עמונה: מאות הגיעו למאחז, שב"ס פינה אגפים לקליטת עצורים
דיווח: שלושה ישראלים, בהם ילד, נפצעו בתאונת אומגה בתאילנד
עדה להרג הסודאני בפתח תקווה: "צעקתי שיפסיקו, הוא היה מחוסר הכרה"

ד"ר הנרי היימליך הלך לעולמי בגיל 96. AP
"היה גיבור עבור רבים". היימילך מדגים את השיטה שפיתח, 1985/AP

מאז שפותחה ב-1974, השיטה הצילה את חייהם של יותר ממאה אלף בני אדם רק בארצות הברית, בהם הנשיא לשעבר רונלד רייגן, כוכבת הפופ שר, ראש העיר ניו יורק לשעבר אדוארד קוך, השחקנית ההוליוודית אליזבת טיילור ועוד. בבריטניה אף דווח כי הקומיקאי דיוויד וויליאמס הציל כך את המפיק המוזיקלי הנודע סיימון קאוול בעת שנחנק.

אך השיטה שמטרתה למנוע חנק לא הייתה הצלחתו היחידה. בשנת 1962 הוא פיתח שיטה לניקוז בית החזה, שהצילה חיי חיילים רבים במלחמת וייטנאם ובה משתמשים עד היום בניתוחי חזה.

במאי האחרון זכה היימליך להשתמש בשיטה שהמציא בעצמו כאשר הציל אישה מחנק בבית אבות. הוא הצליח להוציא חתיכת בשר עם עצם שנתקעה בגרונה של הקשישה בת ה-87 ואמר בזמנו ל-BBC: "עד אז לא ידעתי באמת שאני מסוגל לעשות את זה".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully