וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ד"ר היימליך ביצע לראשונה את התמרון שהמציא - בגיל 96

28.5.2016 / 6:01

היימליך, שמתגורר כיום בדיור מוגן באוהיו, לא היסס כשראה דיירת בת 87 שנחנקה מהמבורגר - והציל את חייה בזכות הטכניקה שאותה הדגים לאחרים אינספור פעמים. "ידעתי שזה יעבוד", סיפר. "הרגשתי סיפוק רב"

ד"ר הנרי היימליך בן ה-96 עם האישה שהציל מחנק בעזרת תמרון היימליך, 27 במאי 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
"חשבתי שזה הסוף". ריס עם ד"ר היימליך, השבוע/רויטרס, צילום: רויטרס

קשה להעריך כמה אנשים הציל ד"ר הנרי היימליך, ממציא התמרון הקרוי על שמו, במהלך חייו. בטכניקה, שעליה כתב ב-1974 לפתיחת נתיב אוויר שנחסם על ידי גוף זר, נעשה שימוש בכל העולם. אלא שהרופא הנודע, כיום בן 96, לא ביצע מעולם את התמרון במצב אמת - עד ליום שני האחרון.

היימליך, המתגורר בדיור מוגן בסינסינטי שבאוהיו, ישב בחדר האוכל כשהבחין בפטי ריס, דיירת בת 87 שישבה בסמוך אליו, נחנקת מהמבורגר. הוא קם במהירות מכסאו, שם את ידיו על בטנה של ריס וביצע את התמרון שהכיר טוב כל כך. "אחרי שלוש לחיצות, חתיכת הבשר יצאה והיא חזרה לנשום", סיפר היימליך. "הרגשתי נפלא אחרי שהצלתי אותה".

"ידעתי שזה עובד בכל העולם, פשוט הרגשתי סיפוק", הוסיף היימליך, שמתגורר בדיור מוגן בשש השנים האחרונות, שם הוא מקפיד לשחות ולהתעמל באופן קבוע. הדיירת שניצלה אמרה כי בחרה את מקום מושבה באופן אקראי, בהיותה חדשה במקום. "חשבתי שזה הסוף. לא יכולתי לנשום בכלל", אמרה, וסיפרה כי במכתב התודה להיימליך כתבה: "'אלוהים שם אותי בכיסא לידך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully