וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פינוי עמונה: מאות הגיעו למאחז, שב"ס פינה אגפים לקליטת עצורים

בבתי הסוהר נערכים לקבלת העצורים הרבים, ופינו לצורך כך אסירים פליליים לכלא בדרום. הממשלה צפויה לאשר הצעה להקמת אתר מגורים זמני ופיצויים למפונים. כמה לוחמים עזבו מוצב במחאה על הפינוי - ושבו לאחר זמן קצר

צילום: רוני כנפו

(נתניהו במסר לאנשי עמונה: לא לפגוע בחיילים)

מאות בני אדם הגיעו אתמול (שבת) למאחז עמונה לקראת פינויו הקרב. שם, כינסו התושבים אסיפה יחד עם בני הנוער והפעילים והנחו את הנוכחים שלא לנקוט אלימות כלפי כוחות הביטחון, אלא להתנגד באופן פסיבי בלבד. "אמרו לנו לא להיכנס בכלל לסיטואציות שיכולות להסתבך", אמרו צעירים שנכחו בפגישה. במהלך הלילה, הפגינו עשרות בכניסה להתנחלות עפרה הסמוכה. כוחות הביטחון שהגיעו למקום פיזרו את המפגינים.

בתוך כך, אתמול בשעות הערב כמה לוחמי גדוד צבר בחטיבת גבעתי עזבו את המוצב שבו שהו במחאה על הפינוי, וחזרו זמן קצר לאחר מכן למשימותיהם. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל, מתוקף היותו צבא ממלכתי במדינה דמוקרטית, ימשיך למלא את משימותיו בהתאם להנחיות הדרג המדיני. בצה"ל מוקיעים סרבנות מכל סוג שהיא ויגלו אפס סובלנות כלפיה. הסרבנות אינה תואמת את הערכים שלאורם צה"ל פועל. בפינוי המתוכנן ישתתפו שוטרי משטרת ישראל שיפעלו במעגל הראשון".

המאבק על עמונה - סיקור מיוחד:
עם הדלקת הנרות, החשש בעמונה הופך לתפילה: "שלא תהיה השבת האחרונה"
נתניהו לתושבי עמונה: "גלו אחריות לאומית, אל תפגעו בחיילים"
טרור פלסטיני, תג מחיר וסרבנות: התרחישים המדאיגים לפני פינוי עמונה

כוחות צה"ל מתאספים במאחז גבעת אסף לקראת פינוי עמונה, דצמבר 2016. צעירי עפרה, מערכת וואלה! NEWS
כוחות צה"ל מתאספים בגבעת אסף לקראת הפינוי/מערכת וואלה! NEWS, צעירי עפרה

הלילה נוספת לסדר היום הצעת החלטה להקמת אתר מגורים זמני לתושבי עמונה ולתשע משפחות בעפרה, וכן סיוע לפיצוי התושבים המפונים. הממשלה צפויה לאשר מחר בישיבתה השבועית את ההצעה.

ההצעה קובעת כי משרד האוצר יעביר באופן מידי תשעה מיליון שקלים לצורך הקמת תשתיות ומבני ציבור באתר הזמני שיוקם למפוני עמונה בעפרה, ומיד לאחר הקמת התשתיות משרד הביטחון יציב במקום מבנים יבילים לשימושם של התושבים. בנוסף לכך, משרד הביטחון יקצה עוד שלושה וחצי מיליון שקלים לשכירת חדרי אירוח ומבני ציבור בתקופת הביניים, עד שהאתר יהיה מוכן, ו-15 מיליון שקלים נוספים יוקצו למועצה האזורית בנימין ל"הוצאות מיוחדות" בתקופת הביניים.

עוד לפי הצעה זו, הממשלה תקצה 70 מיליון שקלים להקמת היישוב החדש שבות רחל, שחלקו יוחזר בעתיד על ידי מכירת המגרשים. ההצעה קובעת גם פיצויים לתושבי עמונה ועפרה המפונים, בסכום כולל של כ-40 מיליון שקלים, שהתנאים לחלוקתם ייקבעו תוך 45 יום. העברת הפיצויים מותנית בחתימה על כתב ויתור לפיו הם מוותרים על כל תביעה או טענה נגד המדינה ומי מטעמה בענין הפינוי.

שב"ס נערך לקליטת מאות עצורים בפינוי

מערכת הביטחון עוסקת בימים האחרונים בהכנות אחרונות לקראת הפינוי. שירות בתי הסוהר פינה ארבעה אגפים בארבעה בתי כלא שונים והוא נערך לקליטת מאות עצורים בפינוי עמונה. בין היתר, מדובר בכלא גבעון שברמלה, בכלא ניצן וכן בכלא אופק לבני נוער. כל האסירים שפונו הם פליליים, והועברו לכלא אשל שבדרום.

כמו כן, על פי התכנון, ערב לפני תחילת הפינוי יוקמו מחסומים בדרך לעמונה ותיאסר הכניסה למאחז כדי למנוע הגעה של אלפי בני אדם שמתנגדים לפינוי. בנוסף, יוקמו מחסומים גם בכניסה להתנחלות עפרה הסמוכה.

במערכת הביטחון מעוניינים לאפשר את שגרת החיים עד הפינוי, ולכן בני המשפחות יורשו לצאת ולהיכנס מהמחסומים. בנוסף יורשו לעבור גם עובדים של המועצה האזרוית בנימין, שקיבלו אישור כניסה מיוחד. בין העובדים שקיבלו אישור ניתן למנות ראשי מחלקות, בעלי תפקידים ביטחוניים ועובדות סוציאליות שיעסקו בטיפול במשפחות ובילדים לאחר הפינוי.

על פי התכנית, ייפרסו שני מחסומים על ציר 60 - אחד בוואדי חרמיאה, צפונית לעפרה, והשני מדרום לעפרה בצומת מעבר מעלה מכמש. כל כלי הרכב הפרטיים והאוטובוסים ייבדקו, ולפי שיקול דעתם של החיילים במחסום יורדו נוסעים שנראים כפעילים שמגיעים להתנגד לפינוי. במידת הצורך ייפרסו מחסומים נוספים רחוק יותר מעמונה.

תושבי עמונה ופעילים נערכים לפינוי. צעירי עפרה, מערכת וואלה! NEWS
צעירים התכנסו לסעודה בעמונה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, צעירי עפרה

על פי הסיכומים עם מועצת מטה בנימין, אוטובוסים של החברה לפיתוח בנימין לא ייבדקו, כדי לאפשר את שגרת החיים וההסעות לבתי הספר.

לצורך שליטה על הליך הפינוי המורכב הוקם חפ"ק (חדר פיקוד) משטרתי בתחנת הכיבוי הסמוכה, בכניסה לעפרה. משם תשלוט המשטרה על המבצע ועל הכוחות שייכנסו למאחז. כוחות צה"ל יהיו אחראים על החסימות ועל אבטחת המבצע במעגלים רחוקים יותר, מסביב למאחז. בנוסף תהיה בתחנה "עמדת הזנקה" של מד"א, לטיפול בפצועים בעת הצורך.

תושבי עמונה ופעילים נערכים לפינוי. צעירי עפרה, מערכת וואלה! NEWS
פקקי תנועה כבדים בדרך לעמונה, הערב/מערכת וואלה! NEWS, צעירי עפרה

ביום הפינוי יוצאו כל הפעילים והמשפחות מהמאחז בהסעות ויובלו לעפרה - חלקם לבתים שבבעלותם או לדירות ששכרו מבעוד מועד. המשפחות האחרות ישוכנו במדרשה שבהתנחלות, בחדרים שהוכנו מבעוד מועד.

יום למחרת הפינוי יגיעו משאיות למקום על מנת לאסוף את הציוד והמבנים שהושארו. משפחה שלא התכוננה לפינוי ולא ארזה את חפציה תורשה לשלוח נציג מטעמה ביום האיסוף שלמחרת.

(עדכון ראשון: 17:32)

  • עוד באותו נושא:
  • עמונה
  • שב"ס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully