וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לתושבי עמונה: "גלו אחריות לאומית, אל תפגעו בחיילים"

ראש הממשלה פנה לתושבי המאחז לקראת פינויו הצפוי, וטען כי "ההצעות שלנו לא התקבלו". הוא הוסיף כי "החוק חייב להיות שוויוני", ולכן לדבריו, תקודם הריסת בנייה במגזר הערבי. מטה עמונה: "עוד אפשר לתקן"

לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (שישי) לתושבי המאחז עמונה, לקראת פינויו הצפוי בימים הקרובים. לדבריו, במסר מצולם שהפיצה לשכתו, "הממשלה מחויבת להתיישבות ביהודה ושומרון, יותר מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה. לכן שרי הממשלה ואני עשינו כל מאמץ אפשרי למצוא פתרון שישאיר את המתיישבים במקום. העלינו פתרונות יצירתיים, אבל לצערי ההצעות שלנו לא התקבלו".

"צריך שיהיה ברור דבר אחד - מדינת ישראל היא מדינת חוק", הבהיר נתניהו. "פסיקת בית המשפט מחייבת את כולנו". הוא הוסיף: "אני קורא לכולם לנהוג באחריות - לא לפגוע בשום אופן בחיילי צה"ל ובכוחות הביטחון. אלה הבנים שלנו, הם יקרים לכולנו, הם שומרים על כולנו. אין שום מקום לאלימות".

המאבק על עמונה - עוד בוואלה! NEWS:
טרור פלסטיני, תג מחיר וסרבנות: התרחישים המדאיגים לפני פינוי עמונה
אחרי שטרפו את הקלפים – לפעילי עמונה נותר סימן שאלה אחד: מתי?
המשטרה מנסה להרגיע את השטח: פעילי ימין נעצרו לקראת פינוי עמונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ועדת שרים בנושא הפחתת רגולציה בישראל בכנסת, 5 בדצמבר 2016. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"במשך שנים לא הייתה אכיפה שווה לכולם". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לדברי ראש הממשלה לתושבי המאחז, "לבי עמכם. אתם נמצאים בתקופה קשה, לכם ולבני משפחותיכם, לכל עם ישראל". הוא קרא להורים תושבי עמונה: "המחאה שלכם מובנת, אבל לא זה המקום לנוכחות ילדים וילדות, נערים ונערות". כמו כן, פנה נתניהו "לכל המנהיגים", וביקש "לגלות אחריות לאומית. אחדות ישראל היא ערך עליון והיא מקור כוחנו".

בנוסף לכך, אמר ראש הממשלה כי "החוק חייב להיות שוויוני. אותו חוק שמחייב את פינוי עמונה, מחייב גם פינוי של בנייה בלתי-חוקית בחלקים אחרים של ארצנו. לכן הנחיתי לזרז הריסת בנייה בלתי-חוקית בנגב, בוואדי ערה, בגליל, במרכז – בכל חלקי הארץ, ונעשה זאת כבר בימים הקרובים". לטענתו, "אני לא מוכן שתהיה איפה ואיפה בנושא אכיפת הבנייה בין אזרחי ישראל, בין יהודים וערבים, בין אדם לאדם. אני אאבק על כך שבישראל יהיה חוק אחד לכולם ואכיפה אחת לכולם - דבר שלא היה עד עכשיו במשך עשרות שנים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"עדיין לא מאוחר מדי לעצור את הטירוף הזה"

"אמרת ש'כאשר אני רוצה משהו אני משיג אותו', וגם הוכחת זאת"

ממטה המאבק של תושבי עמונה נמסר בתגובה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אנחנו לא מחפשים אמפתיה והשתתפות בצער. אנו מצפים ממי שעומד בראש המדינה להיות מסוגל למצוא את הדרך למנוע את העוול הנורא העומד להתרחש".

על פי ההודעה, "אתה אמרת ש'כאשר אני רוצה משהו אני משיג אותו', וגם הוכחת זאת מול אתגרים מורכבים ומסובכים הרבה יותר". לדברי התושבים, "בידך למנוע את החורבן ולהציל את עמונה, ומנגד אם חלילה תיכשל, נעמוד כאן עם אלפים נוספים ונוביל מחאה עממית, דמוקרטית ובלתי-אלימה". לסיכום, נמסר: "כל עוד הנר דולק אפשר לתקן. עדיין לא מאוחר מדי לעצור את הטירוף הזה".

רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
תושבים מתבצרים בעמונה, אתמול/רויטרס
רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
"תקופה קשה לכל עם ישראל". עמונה, אתמול/רויטרס

בשבועיים האחרונים, כינס נתניהו שני דיונים שעסקו בנושא אכיפת הבנייה הבלתי-חוקית במגזר הערבי, בהשתתפות השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך וראש היחידה הארצית לאכיפת דיני התכנון והבניה במשרד הפנים. צווי ההריסה שהורה ראש הממשלה לקדם נוגעים כולם למבנים במגזר הערבי בדרום הארץ, בצפונה ובמזרח ירושלים.

בתגובה להחלטת נתניהו לקדם את צווי ההריסה, אמר יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כי "כל מה שראש הממשלה הזה יודע זה הסתה ושנאה. באיזו חוצפה הוא מעז להגיד שלא תהיה איפה ואיפה, ולהשוות בין המתנחלים בעמונה, שגזלו וגנבו אדמה של אנשים החיים ללא זכויות, לאזרחים ערבים שבונים על אדמתם שלהם, אבל בגלל אי-אישור תכניות מתאר נאלצים לעשות זאת ללא האישורים המתאימים?".

לטענת עודה, "כבר חודשים שכל מה שהממשלה הזאת עסוקה בו זה להסדיר את מצבם של 40 משפחות בעמונה שגזלו אדמות פלסטיניות, אבל 40 כפרים לא מוכרים בנגב שנמצאים שם עוד לפני קום המדינה, אותם כמובן שנתניהו לא חשב להסדיר". הוא הבהיר: "אנחנו נעמוד חוצץ כנגד כל ניסיון פופוליסטי לתקוף את האוכלוסייה הערבית כמין 'תג מחיר' מרושע על פינוי עמונה".

ח"כ איימן עודה, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"הריסת הבתים - 'תג מחיר' מרושע'". ח"כ עודה/נועם מושקוביץ

הבוקר הגיע שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) לביקור במאחז, כשהוא מלווה באבטחה כבדה. תושבים שהיו במקום צעקו לעבר אריאל "מכרתם אותנו". חבר סיעתו ח"כ מוטי יוגב אמר אתמול כי הוא "מצר מאוד על פינויה הקרוב של עמונה" ו"כואב את כאב תושביה". לדבריו, "צר לי על החלטתם שלא לקבל את המתווה שהוצע להם על ידי טובי אנשינו וגדולי רבותינו, אך איני שופטם. טוב היה בעיני להשאיר רגל על ההר ולרדת לצורך עלייה, מלרסק יישוב חשוב".

זאת, לאחר שאתמול בלילה החליטו תושבי המאחז לדחות על המתווה שהוצע להעתקת בתי התושבים לגבעה סמוכה. "אנו קוראים למנהיגים לדאוג לפתרון, עדיין לא מאוחר. אם תהיה התחייבות לבנות את הבתים החלופיים ודחיית ההרס למעבר לדלת, נסכים. אם לא תהיה התחייבות, לא נקבל את המתווה. לא קורעים אדם מביתו", אמר במסיבת עיתונאים ראש מטה המאבק של התושבים, אביחי בוארון.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אמש בכנס באילת לפינוי המאחז. "עבדנו קשה מאוד, צמרת המדינה, כדי להביא הצעה ורצינו להיטיב עם האנשים בעמונה במסגרת המגבלות, זהו המתווה הטוב ביותר", טען. "לכן, אני מצטער שלא קיבלו אותו אבל צריך לגלות חמלה והבנה כי זה אנשים שלוקחים להם את הבית. יחד זאת, לא תהיה הבנה או סבלנות לאלימות כלפי חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון".

היערכות התושבים בעמונה לקראת פינוי המאחז, 16 בדצמבר 2016. קובי ריכטר, תצפית TPS
עמונה, הבוקר/תצפית TPS, קובי ריכטר
היערכות התושבים בעמונה לקראת פינוי המאחז, 16 בדצמבר 2016. קובי ריכטר, תצפית TPS
עמונה, הבוקר/תצפית TPS, קובי ריכטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully