וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שטרפו את הקלפים – לפעילי עמונה נותר סימן שאלה אחד: מתי?

16.12.2016 / 0:21

מגדלי המים מאוישים, פחי האשפה והצמיגים הוצבו ב"שדות הקרב" ובתוך כל הכאוס הרבנים מכניסים את הפעילים והתושבים למצב רוחני. עם רדת החשכה והטמפרטורות, נותר נער שנושא עיניים שואלת לשמיים: "אבא, להישאר פה שבת?". עמונה – נערכים לסוף

צלמים זמניים מורשים

כשמאות בני הנוער החלו לחסום את רחובות מאחז עמונה אתמול (חמישי) בצמיגים, ברזלים ופחי אשפה, הדיירים רטנו. רק אחרי מסיבת העיתונאים בצהריים, שבה הזמין יו"ר מטה המאבק, אביחי בוארון, את כל מי שיכול לעלות לעמונה כדי להיאבק בפינוי, נחה דעתם של התושבים שהבינו שתנועה חופשית כבר לא תהיה כאן יותר.

השלטים מבטיחים ש"על עמונה תהיה מלחמה". שדות הקרב יהיו שלישיית מגדלי המים, כביש הגישה ובית הכנסת. לראש אחד המגדלים העלו הבוקר פח אשפה גדול וכתום ועל שלושתם נתלו פלריגים צבעוניים עם מסרים פוליטיים בשביל תמונת המאבק. מגדלי המים, כעשרה מטרים גובהם, תחומים בגדר מתכת. היפים והאמיצים יגיעו לכאן, יתבצרו על המגדל, וישליכו מכל הבא ליד על השוטרים, למול מצלמות הטלוויזיה.

פינוי עמונה - כל הכותרות
ליברמן על פינוי מאחז עמונה: "לא תהיה סובלנות לפינוי אלים"
תושבי עמונה: מוכנים למאבק על ביתנו, קוראים לציבור להגיע
תושבי עמונה דחו את המתווה; "חשש שהמאחז יפונה הבוקר"

רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
השלטים מבטיחים ש"על עמונה תהיה מלחמה". שדות הקרב יהיו שלישיית מגדלי המים, כביש הגישה ובית הכנסת/רויטרס
מאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
במבואת הכניסה של בית הכנסת נערמים הקיטבגים של טובי הנוער של ארץ ישראל השלמה/ניב אהרונסון
הנוער רעב, אך המכולת הקרובה היא בעופרה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אבל קשה לו ללכת בה כשקר כל כך

בשבילים ובמגרש הכדורסל התייצבו החיילים של בנצי גופשטיין והגרעין הקשה יותר, זה שלא מקבל הוראות מאף אחד. הם מקימים תלי אבנים וצמיגים ודוחפים צפרדעי אשפה. כאן תהיה האלימות הפיזית, המכות, הבערת הצמיגים ויידויי האבנים.

במבואת הכניסה של בית הכנסת נערמים הקיטבגים של טובי הנוער של ארץ ישראל השלמה. הם שותים קפה ותה ממיחמים של שבת, ממחזרים כפיות חד פעמיות. הכיבוד לא עומד בקצב הכיבוש. בתוך האולם מסתופפים מאות צעירים. פה יילחם הגרעין האידאולוגי. חרמוניות הן התלבושת הכמעט אחידה. הרב דב ליאור נושא דרשה ועוזר מחזיק לו מגפון הפגנות חלש. קשה לשמוע. האולם צפוף והאוויר לח וליאור בקולו השקט והמדוד מכניס את הנוער למצב רוחני. כשהוא מסיים, הם שרים בשקט על ארץ ישראל אשר הבטחת לזרעך ונעמדים לתפילת מנחה מאוחרת.

מאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
מערכת הכריזה של היישוב מפצירה בכולם לא לעזוב את ההר/ניב אהרונסון

הלילה נעלמו כל השאלות מלבד אחת – מתי. מערכת הכריזה של היישוב מפצירה בכולם לא לעזוב את ההר, ובמי שאין לו ברירה - שיחזור כמה שיותר מוקדם. הנוער רעב, אך המכולת הקרובה היא בעופרה. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, אבל קשה לו ללכת בה כשקר כל כך. יזם זריז העלה גזלן של נקניקיות ופלאפל בחמישה שקלים בלבד.

הערב יורד על עמונה והגשם מתחיל לטפטף. אורות הכפרים בוהקים באופק בזמן שהחשמל בכל היישוב נופל. נער חדור אמונה מסתכל אל השמיים ושואל, "אבא, אבא, להישאר פה שבת?".

(עדכון ראשון: 22:21)

  • עוד באותו נושא:
  • עמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully