וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על פינוי מאחז עמונה: "לא תהיה סובלנות לפינוי אלים"

15.12.2016 / 18:40

שר הביטחון התייחס לפינוי הצפוי, והבהיר כי חרף ההתארגנות הגדולה של מטה המאבק למען עמונה, כוחות הביטחון לא יגלו הבנה לאלימות. "אני קורא לכל תושבי עמונה להוציא את זה מסדר היום", אמר, והוסיף: "אני מקווה שברגע האחרון יימצא פתרון"

באדיבות כנס LIMUD FSU

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) כי לא תהיה סובלנות לפינוי אלים במאחז עמונה, לקראת פינויין של 40 המשפחות המתגוררות במאחז, הצפוי בימים הקרובים. "מה שצריך להיות ברור, זה שלא תהיה הבנה או סובלנות לאלימות כלפי חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון", אמר ליברמן בכנס לימוד FSU באילת, למראיין יואב קרקובסקי. "אני רואה שהם התארגנו, כמה דמויות מוכרות, אני שומע קולות שמדברים על התנגדות אלימה, ואני קורא לכל תושבי עמונה להוציא את זה מסדר היום. אני חוזר ואומר – לא תהיה שום סובלנות לאלימות".

ליברמן הביע את אכזבתו מדחיית המתווה שיזמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט לפינוי. "ממשלת ישראל באמת עבדה קשה מאוד והפכה כל אבן אפשרית על מנת להביא הצעה מקסימלית", אמר. "הוצע להם המתווה הטוב ביותר שניתן היה להביא. זו הייתה השקעה אדירה של שעות על גבי שעות, עם כל הצמרת של מדינת ישראל, ולכן אני גם מצטער שהם לא קיבלו את ההצעה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס דוברי הרשויות המקומיות, מלון לאונרדו, אשדוד. נובמבר 2016. לירון מולדובן
"אני בטוח שמערכת הביטחון הפיקה את הלקחים". ליברמן/לירון מולדובן
רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
פעילי המאחז, היום/רויטרס

שר הביטחון התייחס גם לפינויי העבר – בין אם בעמונה ב-2006 או בגוש קטיף ב-2005 – ואמר: "אני בטוח שמערכת ביטחון על כל מרכיביה הפיקה את הלקחים. לגבי עמונה, הם מופיעים בכרזות ובפייסבוק וברשתות חברתיות עם קריאות אלימות, ואני מקווה שאותם אורחים שבאו לתגבר את אנשי עמונה יפגינו במסגרת כללי המשחק המקובלים".

לסיכום, אמר: "אנחנו שומרים על הידברות. אני מקווה שברגע האחרון יימצא פתרון כזה או אחר שמקובל גם על תושבי עמונה ולא נצטרך לפנות בכוח תוך התנגדות אלימה. אנחנו עושים הכול - גם ברגעים האחרונים. אני מניח שחלק מישיבת הממשלה ביום ראשון תעסוק בזה, ולפחות מבחינת הממשלה הנוכחית יש הבנה ויש נכונות ויש רצון להגיע לקראת תושבי עמונה עד כמה שאפשר".

רעולי פנים במאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. רויטרס
מתכוננים לפינוי בעמונה/רויטרס
"דעתי האישית היא שאסד הוא קצב שרצח בני אדם. מדברים על הפן המוסרי - ברמה המוסרית אי אפשר לקבל כזה טבח מול עיניו של כל העולם"

ליברמן התייחס גם למלחמה בסוריה ולמצב בחאלב, שלפי דיווחים אנשי משטר אסד רצחו בה מאות בני אדם בימים האחרונים. "בזירה הבינלאומית אנחנו מעלים את המצוקה ההומניטרית. אני מציע שלא נתבלבל, צריך לזכור מה הגדול שלנו. אנחנו לא מעצמה עולמית", אמר. "אנחנו מעלים את זה בכל פורום בינלאומי. במסגרת סיוע הומניטרי, מדינת ישראל עוזרת לאנשים בשכנות אליה. בסוריה, ילדים וזקנים שנפצעים מקבלים טיפול רפואי אצלנו ועושים כל מה שאנחנו יכולים לעשות".

עם זאת, הוא הוסיף: "אנחנו לא מתכוונים להתערב. הדבר היחידי הנוסף שאנחנו עוקבים אחריו זה האינטרסים שלנו: פגיעה בריבונות, בביטחון והעברת נשק שובר שוויון. דעתי האישית היא שאסד הוא קצב שטבח ורצח בני אדם. מדברים על הפן המוסרי - ברמה המוסרית אי אפשר לקבל כזה טבח מול עיניו של כל העולם, עם שימוש בנשק כימי והפצצות של חיל האוויר ולקבל אותו כשחקן לגיטימי. אני לא אקבל. האינטרס שלנו הוא סילוקו של אסד וסילוק האירנים מסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully