וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור פלסטיני, תג מחיר וסרבנות: התרחישים המדאיגים לפני פינוי עמונה

16.12.2016 / 10:52

אף שקיוו כי לא ייאלצו להתמודד עם פינוי פיזי, צה"ל, שב"כ, המשטרה ומג"ב כבר נערכים במעגלים שונים סביב המחאז ומתכוננים לכל התפתחות שעלולה להכביד על המבצע המורכב גם כך. החשש: פיגוע פלסטיני שיוביל לפעולות נקם ולהצתה של השטח

צלמים זמניים מורשים

(צפו: כל מה שצריך לדעת על המאחז עמונה)

בצה"ל היו בטוחים עד לרגע האחרון שתושבי מאחז עמונה וראשי מועצת יו"ש יגיעו להסדר עם המדינה, וכך יימנע פינוי פיזי שיצריך ממערכת הביטחון להקצות כוחות רבים למבצע בתקופה רגישה, הן מדינית והן ביטחונית. כעת, מתכוננים כלל הגופים - צה"ל, שב"כ, משטרת ישראל ומשמר הגבול - למבצע המיוחד. חפ"קים של משטרת ישראל ופיקוד המרכז יוקמו בשטח במעגלים שונים כדי לשלוט על הכוחות ועל האירועים שעשויים להתפתח. לשם כך, לקראת פינוי עמונה, יוצבו מחסומים זמניים סביב המאחז כדי למנוע ממפגינים להפריע למהלך הפינוי.

בהערכת המצב הביטחונית, שבמהלכה הוצג בסיס התוכנית המבצעית לפינוי, הועלו התרחישים שעלולים לשבש את המבצע בשטח. הראשון שבהם הוא פיגועי ירי של חוליות מקומיות פלסטיניות על הצירים. רק בשנה האחרונה, יצאו לפועל 37 פיגועי ירי, ובחודש האחרון שלושה פיגועים נגד כלי רכב ישראלים ברחבי יו"ש. גורמים במערכת הביטחון הסבירו כי פיגוע קטלני נגד אזרחים בסמוך לפינוי עמונה, עשוי לגרור אחריו תגובות בצד הישראלי, כמו "תג מחיר" על ידי פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים והגעה של מפגינים רבים במסגרת המחאה נגד הפינוי.

עוד בוואלה! NEWS:
זוג הורים מרמלה נעצרו בחשד לטלטול אלים של תינוקם; מצבו קשה
טופולנסקי ניצח בזירה הערכית, אך הזירה המשפטית עדיין סבוכה
האיש החזק בפתח: "מדינה פלסטינית היא האפשרות היחידה"

נערכים לפינוי עמונה, 12 בדצמבר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
יוצבו מחסומים סביב המאחז/תצפית TPS, הלל מאיר

לפיכך, צירי הצנועה בגזרת עמונה, שמוגדרים בסיכון גבוה לפיגועים, יתוגברו בכוחות צבא ומשמר הגבול כדי להפגין נוכחות ולסכל טרור. בנוסף לכך, יתוגברו מוקדי חיכוך קבועים בחברון ובשומרון בין פלסטינים לישראלים ותעלה רמת הדריכות במוקדים שונים ברחבי הארץ ובעיקר במזרח ירושלים, מחשש לפיגועים.

במערכת הביטחון עדיין בוחנים כמה תאריכי יעד ליישום פינוי המשפחות, אך ניתן להניח כי הפעולה תצא אל הפועל לפני חג חנוכה מאחר שבעת החג גודשים את האזור עשרות אלפי מטיילים שעלולים להכביד על המבצע. גם מזג האוויר הסוער שמתקרב, לא משחק לטובת גורמי הביטחון שרוצים לפנות את המשפחות ללא נפגעים.

מאחז עמונה לאחר שהתושבים  שסירבו להתפנות בהסכמה, 15 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
המפקדים צפויים לגלות רגישות לחיילים בשטח. פעילי המאבק, אתמול/ניב אהרונסון

אחת הנקודות הנוספות שהועלתה בקרב הפיקוד הבכיר היא סרבנות חיילים להשתתף בפעילות במהלך מבצע הפינוי. גורמי ביטחון הסבירו כי אין הנחיות מיוחדות לגבי יחידות מסוימות בצבא הכוללות לוחמים מהמגזר החרדי, אך הוסיף כי המפקדים מגלים רגישות לא רק בתכנון המבצע אלא גם בפעילות בשטח. עוד הוסיף הגורם, כי במעגלים הקרובים יפעלו שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב, ולוחמי צה"ל יפעלו רק במעגלים הרחוקים. אם יהיו גילויי סרבנות, הוא הסביר כי התגובה לכך תהיה בהתאם לפקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully