וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מאשים את ישראל: "דמו של מהנדס המל"טים לא נשפך לשווא"

17.12.2016 / 21:18

הזרוע הצבאית של הארגון אישרה כי מוחמד א-זווארי, שחוסל שלשום בתוניסיה, הוא אחד המפקדים שפיקחו על פרויקט פיתוח המל"טים בארגון. פרטים מהחקירה נחשפו: "משאית הסתירה את המחסלים, שירו 20 כדורים". גורם רשמי בתוניסיה: "אין ראיה לכך שהמוסד התנקש בו"

ספק 500

גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אישרו היום (שבת) כי מוחמד א-זווארי הוא "אחד המפקדים שפיקחו על תכנית אבאביל" – פרויקט פיתוח המזל"טים של הארגון. "ההתנקשות בא-זווארי היא תקיפת ההתנגדות הפלסטינית וגדודי אל-קסאם, ועל האויב לדעת כי דמו לא נשפך לשווא", נמסר בהודעה, שמאשימה בעקיפין את ישראל. עוד נמסר כי א-זווארי הצטרף לזרוע הצבאית לפני עשור.

אתמול דיווחו כמה כלי תקשורת בתוניסיה כי סוכני המוסד הם שירו כ-20 כדורים לעבר א-זווארי בעת ששהה במכוניתו, בסמוך לביתו בעיר ס?פ?ק?ס שבדרום המדינה. כמו כן, דובר חמאס מושיר אל-מסרי אמר בריאיון לתחנת הרדיו התוניסאית RM-FM כי הוא לא שולל את האפשרות שהמוסד אחראי לפעולה. "הגוף היחיד שיפיק תועלת מההתנקשות הוא היישות הציונית", אמר והוסיף כי "אם יש קשר בין ההתנקשות לפעילות צבאית, הזרוע הצבאית של חמאס היא האחראית לתגובה".

מנגד, מוראד א-תורכי, דובר בתי המשפט במחוז ספקס אמר כי אין דבר בתיק החקירה המצביע על מעורבות של המוסד באירוע. בריאיון לאתר חדשות מקומי הוסיף א-תורכי כי אף גורם משפטי או ביטחוני לא הצהיר על מעורבות זו. עוד אמר א-תורכי כי עד כה נעצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות במעשה, רובם אזרחי תוניסיה.

עוד כתבות בנושא:
הרעייה המסתורית, התפטרות הבכיר ומשתיקי קול: תעלומת חיסול המהנדס
קישר בין חמאס לאיראן ונכנס לעזה במנהרות: זה המהנדס שחוסל בתוניסיה
דיווחים: "המוסד חיסל בתוניסיה מהנדס מל"טים שסייע לחמאס"

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
היה איש הזרוע הצבאית של חמאס. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, משרד הפנים בתוניסיה חשף היום פרטים חדשים על חקירת האירוע, ומסר כי מנגנוני הביטחון במדינה עצרו אזרחית תוניסאית שיש לה קשר להתנקשות. לפי ההודעה, מדובר באישה שהגיעה מהונגריה, ונפגשה עם א-זווארי בכסות של עיתונאית כשהיא מלווה בידי שני גברים, יום לפני ההתנקשות. האישה נמלטה, אך לפי משרד הפנים היא "פותתה לשוב לתוניסיה".

בנוסף, כתב רשת אל-ג'זירה דיווח כי המידע הנתון בידי הרשויות מצביע על כך שאזרח בלגי ממוצא מרוקאי, שטרם נתפס, נכנס לפני שלושה חודשים לתוניסיה במסגרת ההכנות לפעולת ההתנקשות, ויצר קשר עם אותה האישה. כמו כן דווח כי השניים החלו בהכנות לריאיון.

במקביל חשפה הרשת פרטים חדשים על פעולת ההתנקשות. לפי הדיווח, משאית שחנתה מול דירתו של א-זוואדי התקדמה לעבר מכוניתו כדי להסתיר את האירוע. באותו הזמן, יצאו שני בני אדם וירו עשרים כדורים באמצעות שני אקדחים עם משתיקי קול, ושמונה מהם פגעו בגופו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
20 כדורים נורו לעברו. גופתו של א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

הפרטים הידועים בוודאות לגבי א-זווארי בן ה-49 אינם רבים, ונסיבות המקרה מעלות תהיות רבות בנוגע לאחראי לו. הוא היה מהנדס תעופה שהתמחה בכלי טיס בלתי מאוישים, ושקד בימים אלה על הדוקטורט שלו. הוא נחשב לאיש "האחים המוסלמים" בתוניסיה ומתנגד למשטרו של זין אל-עבאדין בן עלי, ולכן עזב את המדינה בשנת 1991 - ראשית ללוב ולסודאן, ואז בחר להשתקע בסוריה.

עם פרוץ מאורעות "האביב הערבי" והפלת משטר הנשיא בן עלי, שב א-זווארי לתוניסיה. בשל היותו מתנגד למשטר, יש בתוניסיה מי שלא שולל את האפשרות שנאמניו של הרודן לשעבר הגולה במפרץ הם אלו שחיסלו אותו.

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"שימש איש קשר בין דמשק לחמאס". א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

לפי דיווחים שונים, בעת ששהה א-זווארי בסוריה הוא שימש איש הקשר בין חמאס לבין המשטר בדמשק - ואגב כך לאיראן. כמו כן, מקורבו של המהנדס טען כי הוא ביקר ברצועת עזה שלוש פעמים ועבר דרך מנהרות ממצרים.

העיתונאי התוניסאי ברהאן בסיס, שהיה הראשון להאשים את המוסד בחיסול, טען כי א-זווארי עבד זה תקופה על תכנית לפיתוח מטוסים ללא טייס וייצורם והיה בעל קשרים ענפים לארגון הפלסטיני. במקביל, העיתון אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי א-זווארי חזר מלבנון חמישה ימים בלבד לפני חיסולו, ואף הספיק לעבור בטורקיה.

מראד א-תורכי סיפר אתמול כי נתפסו עד כה שני אקדחים, משתיקי קול וארבע מכוניות ששימשו ככל הנראה לרצח. "גילינו קשר של גורמים אחרים שנמצאים כעת מחוץ למדינה, לפי הבדיקה הראשונית שלנו", אמר א-תורכי.

(עדכון ראשון: 17:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully