וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעייה המסתורית, התפטרות הבכיר ומשתיקי קול: תעלומת חיסול המהנדס

17.12.2016 / 15:00

הפרטים הידועים בוודאות על מוחמד א-זווארי, שנורה למוות ליד ביתו בדרום תוניסיה, אינם רבים. חרף הדיווחים הקושרים את החיסול לישראל, גורמים רשמיים שומרים על עמימות – אך שיטת הפעולה מעלה סימני שאלה רבים

ספק 500

נסיבות חיסולו של מוחמד א-זווארי, מהנדס התעופה התוניסאי, שחוסל השבוע בירי סמוך לביתו בעיר ספקס, אפופות עדיין מסתורין, וייתכן שלא נדע לעולם את זהותו של הגורם שעומד מאחורי המעשה. דיווחים בעיתונות התוניסאית טוענים בתוקף כי זווארי קשור לחמאס ולפרויקט כלי הטיס הבלתי-מאוישים שלו – ולכן חוסל על ידי ישראל.

עם זאת, אף גורם רשמי בתוניסיה או בחמאס אינו ממהר להאשים מפורשות את ישראל, וגם התקשורת הממסדית זהירה מאוד בדברים. הפרטים הידועים בוודאות לגבי א-זווארי אינם רבים, ונסיבות המקרה מעלות תהיות רבות בנוגע לאחראי לו.

עוד בוואלה! NEWS:
קישר בין חמאס לאיראן ונכנס לעזה במנהרות: זה המהנדס שחוסל בתוניסיה
דיווחים: "המוסד חיסל בתוניסיה מהנדס מל"טים שסייע לחמאס"

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
המתנגדים הפוליטיים היו מעדיפים חיסול מנהיג בכיר. א-זווארי, כפי שנמצא במכוניתו/צילום מסך, טוויטר

א-זווארי במהנדס תעופה שהתמחה בכלי טיס ללא טייס. הוא נחשב לאיש "האחים המוסלמים" בתוניסיה, ולכן עזב את המדינה בשנת 1991 לסוריה, ושב אליה רק לאחר סילוקו של הנשיא זין אל-עבאדין בן עלי בשנת 2011. תנועת "א-נהדה", הסניף התוניסאי של האחים המוסלמים, פרסמה הודעת גינוי ואבל בעקבות החיסול. כמו כן, זווארי לימד באזור מגוריו, בדרום המדינה, אנשים שביקשו להתמקצע בהטסת מטוסים ללא טייס.

הוא חוסל בירי סמוך לביתו, וגופתו נמצאה לפני יומיים במכוניתו. מוראד א-תורכי, פקיד בכיר בבית המשפט בספקס, סיפר כי נתפסו שני אקדחים, משתיקי קול וארבע מכוניות ששימשו ככל הנראה לרצח. "גילינו קשר של גורמים אחרים שנמצאים כעת מחוץ למדינה, לפי הבדיקה הראשונית שלנו", אמר א-תורכי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"רצח רגיל" לא דורש ארבע מכוניות ומשתיקי קול. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

עד כאן הפרטים שכולם מסכימים עליהם. מקורבו של א-זווארי, כרים עבד א-סאלם, טען אתמול בראיון לערוץ התוניסאי התשיעי כי המהנדס ביקר כמה פעמים בשנים האחרונות ברצועת עזה, אליה נכנס דרך המנהרות. הוא טען שא-זווארי שימש איש קשר בין חמאס לבין המשטר הסורי ואיראן. האם אלה טענות שווא? לא ברור.

במקביל, העיתון אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה דיווח כי א-זווארי הוא איש הזרוע הצבאית של חמאס. כמו כן נטען כי הוא חזר מלבנון חמישה ימים בלבד לפני חיסולו, ואף הספיק לעבור בטורקיה.

.

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"חזר מלבנון חמישה ימיים לפני בחיסול". א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

זהותה של רעייתו של א-זווארי אינה ידועה, אך היא יכולה לשפוך אור על המקרה הזה ועל הקשר בינו לבין חמאס, אם היה כזה. האם ייתכן שידם של תומכי בן עלי – יריבי האחים המוסלמים – במעשה? ספק גדול אם זה המקרה.

בעבר כבר נטען שישראל חיסלה אי אלו מומחי טכנולוגיה ופיתוח אמצעים של ארגוני טרור, או מדעני גרעין באיראן. אחד המקרים הבולטים הוא זה של חסן לקיס, שהיה אחראי על פיתוח אמצעי לחימה מתקדמים בחיזבאללה ונורה למוות מחוץ לביתו. גם אז, אולי כמו היום, אף אחד לא יכול היה להוכיח בוודאות שהמוסד או כל גוף ישראלי אחר אכן היו אחראים לכך.

מדוע היה חשוב כל כך לחסל מהנדס תעופה, במקום את אחד מבכירי א-נהדה או פוליטיקאי ידוע ומוכר? או שמא היה זה מעשה פלילי בלבד, "רצח רגיל"? אך אז, מדוע היה שימוש באקדחים עם משתיק קול ולא פחות מארבע מכוניות? לכל סימני השאלה האלה יש להוסיף את התפטרותו המסתורית של האחראי על הביטחון בתוניסיה, עבד בלחאג' עלי, שעות ספורות לאחר החיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully