וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קישר בין חמאס לאיראן ונכנס לעזה במנהרות: זה המהנדס שחוסל בתוניסיה

17.12.2016 / 7:30

ככל שחולף הזמן מתבררים פרטים חדשים על איש המל"טים שסייע לחמאס ואף אימן צעירים להטיס מל"טים בתוניסיה. בחמאס מיהרו להטיל את האחריות על ישראל, ובתוניסיה עצרו שורת חשודים, אך אישה שנפגשה עם מוחמד א-זואורי לפני ההתנקשות כבר הספיקה להימלט מהמדינה

ספק 500

מאז נמצאה גופתו של מוחמד א-זואורי במכוניתו בדרום תוניסיה לפני כיומיים, מתגלים פרטים חדשים על מי שלפי דיווחים מקומיים חוסל בידי המוסד בשל שיתוף הפעולה שלו עם חמאס. א-זווארי בן ה-49, שלפי דיווחים חוסל בשישה עד 20 כדורים בעת שהיה בסמוך לביתו בעיר ספקס, עזב את המדינה ב-1991 והשתקע בסוריה אחרי שהויות קצרות בלוב ובסודאן.

לפי הדיווחים, א-זווארי, שנטען כי היה ממתנגדי משטרו של הרודן זין אל-עבאדין בן עלי, שהה 20 שנה בסוריה והתחתן עם אישה מקומית. כרים עבד א-סלאם, מקורבו של א-זווארי, טען אתמול בריאיון לערוץ התשיעי התוניסאי כי חברו שימש איש הקשר בין חמאס לבין המשטר בדמשק - ואגב כך לאיראן - אולם הוא החליט לעזוב את סוריה ב-2011, עם תחילת מלחמת האזרחים.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה על סוריה: "האחריות על אסד ובעלי בריתו, והדם על ידיהם"
שתי נשים נפגעו קשה משאיפת עשן בשריפה שפרצה בפתח תקווה
קלינטון על מעורבות רוסיה בבחירות: "לפוטין יש משהו אישי נגדי"

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
חמאס הגיבו על ההתנקשות בזעם. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

מהנדס המטוסים, סיפר מקורבו, בחר להישאר ניטרלי בעימות שהוביל לקרע בין שלטנו של בשאר אסד לארגון הפלסטיני, שמנהיגיו העתיקו את מפקדותיהם לקטאר ולטורקיה מאז החלו אירועי "האביב הערבי". א-זווארי קיבל חנינה מהמשטר החדש שקם בתוניסיה, אחרי המהפכה שהביאה לנפילת בן עלי ולמעשה החלה את אירועי "האביב הערבי". לכן, יש בתוניסיה מי שלא שולל את האפשרות שנאמניו של הרודן לשעבר הגולה במפרץ הם אלו שחיסלו את א-זווארי, שהיה ראש עמותת התעופה האזרחית בדרום תוניסיה והכשיר צעירים בהטסת מל"טים, וסגרו עמו חשבון.

ואולם, דבריו של מקורבו של המהנדס, שטען כי הוא ביקר ברצועת עזה שלוש פעמים דרך מנהרות, מחזקים את הדיווחים על קשריו ההדוקים עם הארגון המנסה להרחיב את יכולותיו בתחום המל"טים. העיתונאי התוניסאי ברהאן בסיס, שהיה הראשון להאשים את המוסד בחיסול, טען כי א-זווארי עבד זה תקופה על תכנית לפיתוח מטוסים ללא טייס וייצורם והיה בעל קשרים ענפים לארגון הפלסטיני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
נורה בשישה עד 20 כדורים. גופתו של א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

בחמאס מיהרו להגיב בזעם על ההתנקשות בא-זווארי, ואמרו כי רק לישראל יש מה להרוויח מכך. עם זאת, דובר הארגון ברצועה מושיר אל-מסרי היה מסויג יותר בקביעה כי המוסד אכן אחראי לחיסולו ואמר בריאיון לתחנה מקומית בתוניסיה כי "אם יש קשר בין ההתנקשות לפעילות צבאית, הזרוע הצבאית של חמאס היא האחראית לתגובה". הארגון, כך עולה מדבריו, בעצמו לא מחזיק במספיק מידע, בדומה לחיסולים דומים בעבר שיוחסו לישראל, בהם ההתנקשות בבכיר הארגון אבו מבחוח בדובאי.

גם הרשויות הרשמיות בתוניסיה לא פירטו מי נושא באחריות להתנקשות במהנדס. ראש שירותי הביטחון עבד בלחאג' עלי התפטר כמה שעות לאחר האירוע, צעד שעשוי לרמוז על מבוכה רבה שנגרמה בתוניס, אם כי הגרסה הרשמית שניתנה לכך הייתה "סיבות אישיות". החקירה, לפי כלי תקשורת מקומיים, הניבה שורת מעצרים, כולל של אזרחים רוסים שכבר שוחררו. תעלומה נוספת קשורה לאישה שהגיעה מהונגריה, ולפי הדיווחים נפגשה עם א-זווארי בכסות של עיתונאית כשהיא מלווה בידי שני גברים. אותו ריאיון מסתורי התקיים יום לפני ההתנקשות, והאישה הספיקה לעזוב את המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully