וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: "המוסד חיסל בתוניסיה מהנדס מל"טים שסייע לחמאס"

לפי כלי תקשורת מקומיים, סוכנים ישראלים ירו למוות במוחמד א-זווארי בעיר ספקס. לפי הדיווחים, הוא חוסל בידי אזרחים זרים שהתחזו לאנשי עסקים. עוד דווח כי שבעה בני אדם נעצרו, בהם שלושה רוסים. חמאס: "רק ישראל יכולה להפיק תועלת מההתנקשות, ואם היא האחראית - נגיב"

ספק 500

משרד הפנים של תוניסיה הודיע כי המשטרה המקומית איתרה שלשום (חמישי) את גופתו של מהנדס מטוסים בשם מוחמד א-זווארי, בן 49, בעיר ספקס שבדרום המדינה. לפי ההודעה, נסיבות מותו עדיין נבדקות, אך כמה כלי תקשורת במדינה האשימו את המוסד הישראלי במעורבות במקרה. זאת, לפי הדיווחים, בשל העובדה שזווארי שיתף בעבר פעולה עם חמאס בכל הנוגע לפיתוח מל"טים.

העיתונאי המקומי ברהאן בסיס אמר כי "א-זווארי עזב את תוניסיה ב-1991, שהה לזמן קצר בלוב ובסודאן והשתקע בסוריה, שם היו לו קשרים ענפים עם חמאס, והוא שיתף פעולה עם הזרוע הצבאית של הארגון, שהפיק תועלת ממיומנותו". לפי בסיס, "א-זווארי עבד זה תקופה על תכנית לפיתוח מטוסים ללא טייס וייצורם. המוסד הישראלי עקב אחריו זה זמן מה". בסיס הוסיף כי "מקורות אמינים אמרו לי שהמוסד הישראלי ערך פעולת התנקשות בספקס".

עוד בוואלה! NEWS:
עם הדלקת הנרות, החשש בעמונה הופך לתפילה: "שלא תהיה השבת האחרונה"
החשד לטלטול ברמלה: אלו הסימנים שהובילו את ביה"ח לדווח למשטרה
מזג אוויר חורפי: שלג בחרמון, הפסקות חשמל במרכז ובאזור חדרה

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
"המוסד הישראלי עקב אחריו זה זמן מה". א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

דובר חמאס מושיר אל-מסרי התייחס לדיווחים בריאיון לתחנת הרדיו התוניסאית RM-FM. הוא הביע את הזדהותו עם משפתו של א-זווארי, ואמר כי הוא לא שולל את האפשרות שהמוסד אחראי לפעולה. "הגוף היחיד שיפיק תועלת מההתנקשות הוא היישות הציונית", אמר והוסיף כי "אם יש קשר בין ההתנקשות לפעילות צבאית, הזרוע הצבאית של חמאס היא האחראית לתגובה".

כלי תקשורת שונים ציטטו מקור ביטחוני שציין כי "לפני האירוע א-זווארי נפגש עם אישה תוניסאית שהגיעה מהונגריה, וטענה כי היא עיתונאית. היא הגיעה כדי לקיים עמו ריאיון בנוגע לחידושים בתחום התעופה, והתלוו אליה שני גברים". לדברי המקור, "האישה הזו עזבה את תוניסיה ברביעי האחרון, יום אחד לפני ההתנקשות, וקיים חשד כי היא מעורבת באירוע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
גופתו אותרה במכוניתו. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

לפי הדיווחים במדינה, עד כה נעצרו שבעה בני אדם בחשד למעורבות באירוע - ארבעה אזרחי תוניסיה ושלושה אזרחים רוסים, שני גברים ואישה. עוד נמסר כי העצורים הזרים הם חלק מצוות של ספינה שהגיעה מצפון אמריקה, וכי האישה שהגיעה כדי לראיין את א-זווארי ועזבה את המדינה להונגריה הסכימה לשוב לתוניסיה לחקירה. במקביל, מוראד א-טורקי, גורם רשמי ממחוז ספקס, אמר בצהריים כי בין המעורבים שנעצרו אזרח בלגי ממוצא מרוקאי.

במקביל ישנם דיווחים כי שלושה אנשים אחראים להתנקשות - אחד בעל אזרחות הולנדית ושניים בעלי אזרחות מרוקאית. כלי תקשורת נוספים טוענים כי האחראים הם בעלי אזרחות זרה שנכנסו למדינה בתור עובדי חברת קש העוסקת בפרסום. בהודעת משרד הפנים בנושא נמסר כי נעצרו חמישה בני אדם, ונתפסו ארבע מכוניות, שני אקדחים, משתיקי קול וטלפונים סלולריים.

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
ארבעה כדורים נורו לעברו. גופתו של א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

לפי הדיווחים בתוניסיה, 20 כדורים נורו לעבר א-זווארי בעת ששהה במכוניתו, מול ביתו. עוד דווח כי ההרוג עובד בתור מנהל מסחרי בחברה פרטית המתמחה בהנדסת מכונות, וכי הוא מומחה בבניית מטוסים ללא טייס השוקד בימים אלה על הדוקטורט שלו.

כלי תקשורת אחרים העלו את האפשרות כי מדובר בהתנקשות של תומכי המשטר הקודם של זין אל-עבאדין בן עלי, שכן זווארי היה ידוע בתור מתנגד המשטר. לפי הדיווחים, זווארי שהה 20 שנים בסוריה, התחתן עם אזרחית סורית ושב רק לאחר נפילת משטר בן עלי ב-2011, כאשר קיבל חנינה מהמשטר החדש.

(עדכון ראשון: 18:54)

מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
שקד על הדוקטורט באוניברסיטה בתוניסיה. א-זווארי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully