וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לטלטול ברמלה: אלו הסימנים שהובילו את ביה"ח לדווח למשטרה

16.12.2016 / 18:11

הרופאים שטיפלו בתינוק בן החמישה חודשים שהגיע לבית החולים אסף הרופא, מצאו כי הוא סובל מדימום בעיניו ובמוחו - שני סימנים בולטים המצביעים על כך שהוא טולטל בעוצמה. לפי המועצה לשלום הילד, מדי שנה נפגעים תינוקות ופעוטות רבים מטלטול

ערוץ 2

לפני חודש הגיע לבית החולים אסף הרופא שבבאר יעקב תינוק בן חמישה חודשים במצב קשה כשהוא סובל מדימום בעיניו, ולאחר שעבר בדיקות נמצא כי הוא סובל מדימום תוך-מוחי עם אפשרות לנזק בלתי-הפיך. בית החולים דיווח על המקרה למשטרה, והעלה את החשד כי הוריו, תושבי רמלה בשנות ה-20 לחייהם, טלטלו אותו באלימות. אתמול נעצרו השניים והיום (שישי) הוארך מעצרם בשלושה ימים.

"טלטול תינוקות" היא תופעה שבה המטפל אוחז את התינוק בצדי גופו, תוך הפעלת כוח רב ומנענע אותו חזק, באופן כזה שראשו של התינוק, שמהווה כרבע ממשקל גופו, נע במהרה וללא שליטה קדימה ואחורה. הדימום בעיניים שהופיע אצל התינוק שהגיע לאסף הרופא הוא אחד התסמינים שמצביעים על כך שילד טולטל בכוח. תנועת הראש גורמת למוח, לעיניים ולאיברים באזור הראש שמצויים במים ושאינם מקובעים בעזרת עצמות להיחבט בדפנות הגולגולת, וכלי דם וורידים נקרעים ונוצרים שטפי דם ודימומים בכל אזורי המוח ובקרקעית העין.

סימנים נוספים לכך שתינוק עבר טלטול אלים ניתן למצוא בצורת שטפי דם חיצוניים באזור בתי השחי, בשל האחיזה החזקה, או בשברים מרובים בידיים. לאחר הטלטול, התינוק עשוי לאבד את הכרתו תוך זמן קצר, ואף למות. גם אם הילד טופל בבית החולים, עשויות להיגרם לו פגיעות נוירולוגיות בלתי-הפיכות שיכולות לגרום לפיגור, הפרעות מוטוריות ועיוורון.

עוד בוואלה! NEWS:
מזג אוויר חורפי: שלג בחרמון, הפסקות חשמל במרכז ובאזור חדרה
באן קי מון בנאומו האחרון על המזה"ת: "חוק ההסדרה יפחית הסיכוי לשלום"
עם הדלקת הנרות, החשש בעמונה הופך לתפילה: "שלא תהיה השבת האחרונה"

אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא, אתר רשמי
התינוק הגיע לפני כחודש כשהוא במצב קשה. בית החולים אסף הרופא/אתר רשמי, מתוך עמוד הויקיפדיה של אסף הרופא

על פי הערכות המועצה לשלום הילד, פעוטות ותינוקות רבים נפגעים מדי שנה בדרגות שונות כתוצאה מטלטול. הורים רבים לא ערים לנזק הקשה שעלול להיגרם מטלטול, שלעתים מתגלה רק זמן רב לאחר מכן. במרבית המקרים נמצא כי ההורים טלטלו את ילדיהם בשל העובדה שאלו לא הפסיקו לבכות. העייפות שמאפיינת הורים טריים לתינוקות עשויה להיות אחת הסיבות לתופעה, שכן היא גורמת לעיתים לאיבוד עשתונות ולתסכול.

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, קראה היום להבטיח כי בכל בתי החולים בארץ יקבלו ההורים הסבר והדרכה על מניעת טלטול תינוקות, ועל התמודדות עם בכי של תינוק, בטרם שחרורם לביתם. במקביל, לדבריה, יש לחייב כל מטפלת במעון לעבור הכשרה בנושא.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully