וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על מעורבות רוסיה בבחירות: "לפוטין יש משהו אישי נגדי"

המועמדת הדמוקרטית לשעבר התייחסה לנושא לראשונה מאז שה-CIA אישר שמוסקבה פעלה לבחירתו של טראמפ. "זו לא רק מתקפה נגדי, אלא נגד מדינתנו", אמרה. במקביל, דווח כי גם ה-FBI תומך בהערכה כי רוסיה פעלה למען המועמד הרפובליקני

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

המועמדת הדמוקרטית לשעבר בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, התייחסה שלשום (חמישי) לראשונה להערכות ה-CIA, לפיהן רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית כדי לסייע לנשיא הנבחר דונלד טראמפ. קלינטון טענה כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה אישית לערוך מתקפות סייבר נגד מערכות המחשב של המפלגה הדמוקרטית ושל יו"ר הקמפיין שלה, "כיוון שיש לו משהו אישי נגדי".

בנאום שנשאה בפני קבוצת תורמים במנהטן, קלינטון ציינה כי הנשיא הרוסי מעולם לא סלח לה על הטענות שהשמיעה ב-2011, בעת שהייתה שרת החוץ, לפיהן הבחירות הפרלמנטריות במדינתו היו מושחתות. "פוטין מאשים אותי בפומבי בזעם של אנשיו, וזה הקו הישיר המחבר בין מה שהוא אמר בזמנו לבין מה שהוא עשה בבחירות האלה", אמרה.

עוד כתבות בנושא:
אובמה במסר לפוטין: "נגיב על התערבותה של רוסיה בבחירות"
טראמפ מינה לשגריר בישראל את יועצו דיוויד פרידמן התומך בהתנחלויות
טראמפ: "לא נקבע מועד להעברת השגרירות לירושלים - אך אני מחויב לכך

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"פוטין מאשים אותי בפומבי בזעם של אנשיו". קלינטון/AP

"אל תטעו, התקשורת מתחילה להבין את מה שניסינו להציג להם באופן נואש במהלך החודשים האחרונים", אמרה שרת החוץ לשעבר. "זו לא רק מתקפה נגדי ונגד הקמפיין שלי, זו מתקפה נגד מדינתנו. זה מעבר לדאגות פוליטיות נורמליות. מדובר ביושרה של הדמוקרטיה שלנו ובביטחון האומה". היא הביעה תמיכה בקריאה של סנאטורים משתי המפלגות להקים ועדת חקירה לפריצות, והוסיפה: "לציבור מגיע לדעת בדיוק מה קרה ומדוע, כדי שנוכל למנוע מתקפות נוספות על המערכות שלנו, בהן על שיטת האלקטורים".

עוד אמרה קלינטון כי מתקפות הסייבר הן אחת משני אירועים "חסרי התקדים" שהובילו לתבוסתה. האירוע השני, לדבריה, הוא ההודעה של ראש הבולשת הפדרלית (FBI)ג'יימס קומי על חידוש חקירת המיילים, שנסגרה כעבור זמן קצר. היא ציינה כי ההודעה עלתה לה בתמיכתן של כמה מדינות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
נושא: נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ בנאום גרנד ראפידס במישיגן, 9 בדצמבר 2016. רויטרס
"גם ה-FBI הסכימו כי רוסיה פעלה לטובתו". טראמפ/רויטרס

בתוך כך, "הוושינגטון פוסט" דיווח היום מפי גורמים רשמיים בממשל כי ראש ה-FBI קומי וראש מנהלת הביון הלאומית ג'יימס קלאפר תומכים בהערכת ה-CIA לפיה רוסיה התערבה בהליך הבחירות כדי לסייע לטראמפ. זאת, בניגוד לדברים של כמה מחוקקים רפובליקניים לפיהם קומי לא מסכים עם ההערכה.

הגורמים ציטטו הודעה שמסר ראש ה-CIA ג'ון ברנן לאנשי הסגל בסוכנות, ובה נכתב כי "מוקדם יותר השבוע, נפגשתי עם קומי ועם קלאפר, וישנו קונצנזוס בנוגע להיקף, לאופי ולמטרה של ההתערבות הרוסית בבחירות. שלושתנו מסכימים כי סוכנויותינו, יחד עם סוכנויות אחרות, צריכות להתמקד בסיום חקירת הנושא".

ראש ה-CIA ג'ון ברנן, מאי 2015. AP
"לא כל חברי הקונגרס הבינו את חשיבות הנושא". ברנן/AP

ברנן ציין כי הוא שוחח בנושא עם חברי קונגרס. "רבים, אך לצערי לא כולם, הבינו והעריכו את החשיבות של הנושא, והם תומכים בהליך החקירה.

לפי הגורמים, נציגים מה-CIA תדרכו סנאטורים בולטים בדיון חשאי בנושא, ואמרו כי "די ברור" שבחירתו של טראמפ הייתה אחת המטרות של רוסיה. עם זאת, הגורמים ציינו כי הסוכנויות לא סבורות שלרוסיה הייתה מטרה אחת,וכי אחת המטרות הייתה "ערעור הביטחון בשיטת הבחירות האמריקנית".

(עדכון ראשון: 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully