וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים במודיעין האמריקני: "פוטין התערב בהדלפות נגד קלינטון"

לפי הגורמים, הנשיא הרוסי הנחה כיצד להשתמש בחומרים שנגנבו ממחשבי המפלגה הדמוקרטית, כדי לפגוע הן בסיכויי מועמדת המפלגה והן במעמדה של ארצות הברית בעולם. "הוא תמיד רצה לנקום בקלינטון"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

גורמים בכירים במודיעין האמריקני מסרו הלילה (חמישי) כי "ישנה סבירות גבוהה" לכך שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין היה מעורב באופן אישי במאמצים הרוסיים להתערב בבחירות שנערכו בארצות הברית ב-8 בנובמבר, ולסייע לניצחונו של דונלד טראמפ. גורמים בעלי גישה ישירה למידע אמרו לרשת NBC כי ממצאים חדשים מראים שפוטין הנחה כיצד להדליף ולהשתמש בחומרים שנגנבו ממחשבים השייכים למפלגה הדמוקרטית. לדבריהם, הממצאים הגיעו בין היתר ממקורות דיפלומטים וממרגלים לטובת ארצות הברית.

אחד הגורמים אמר כי מה שהחל בתור "נקמה" נגד המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, הפך למאמץ לחשוף שחיתות בפוליטיקה האמריקנית. "המטרה הייתה לפלג את בעלות הברית המרכזיות של ארצות הברית על ידי יצירת תדמית שהיא בלתי-אמינה", אמר אחד הגורמים.

עוד בוואלה! NEWS:
מגזין פורבס קבע: מיהו האיש החזק ביותר בעולם?
דיווח: ב-CIA מאמינים שרוסיה ניסתה לסייע לטראמפ לזכות בבחירות
קריאות לספירה חוזרת: קלינטון מובילה ביותר משני מיליון קולות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נושא את הנאום השנתי לאומה במוסקבה, 1 בדצמבר 2016. רויטרס
"מעוניין להכפיש את הדמוקרטיה האמריקנית". פוטין/רויטרס

גם לפי סוכנות הביון המרכזית (CIA), ממשלת רוסיה פעלה לבחירתו של דונלד טראמפ. הבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנויות אחרות אמנם הביעו הסתייגויות מעמדה זו, אך מספר פקידים אישרו בכל זאת כי ההתערבות הרוסית בהדלפות אכן נועדה לפגוע במועמדותה של קלינטון. מן הממצאים האחרונים עולה כי התערבות פוטין הייתה מעמיקה יותר ממה שהעריך הממשל האמריקני באוקטובר, כשקבעו 17 סוכנויות המודיעין שההדלפות קשורות לרוסיה ולבכירים במוסקבה.

"הדיווחים בהחלט עולים בקנה אחד עם פוטין שאיתו עבדתי כשהייתי שגריר", אמר מייקל מקפאול, שכיהן כשגריר ארצות הברית ברוסיה בשנים 2014-2012. "הוא תמיד רצה לנקום בהילרי קלינטון על אמירותיה בזמן הבחירות שלו לפרלמנט בשנת 2011. הוא מעוניין להכפיש את הדמוקרטיה האמריקנית ולהחליש את מנהיגותה. בוודאי שהוא גם מעדיף את השקפותיו של הנשיא הנבחר דונלנד טראמפ על רוסיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully