וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לספירה חוזרת: קלינטון מובילה ביותר משני מיליון קולות

קבוצת עורכי דין ומומחים לאבטחת מידע קוראים לקמפיין הדמוקרטי לדרוש ספירה חוזרת בכמה מדינות מפתח בשל חשד לאי סדרים ולפריצות למכונות ההצבעה האלקטרוניות. עם זאת, במטה קלינטון לא מגיבים לקריאה וחלון ההזדמנויות להגשת בקשות הולך ונסגר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(הילרי קלינטון מבקשת מתומכיה: "אל תיכנעו לעולם", בשבוע שעבר)

בעוד הפער בספירה הכללית בבחירות לנשיאות בין המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון לנשיא הנבחר דונלד טראמפ מתקרב כבר לשני מיליון קולות, מפצירים מומחים לקמפיין שלה לדרוש קיום ספירה חוזרת בכמה מדינות מפתח.

לפי שיטת הבחירות בארצות הברית, היתרון של שרת החוץ לשעבר בספירת הקולות הכללית אינו משנה דבר מאחר שיריבה הרפובליקני חצה את רף 270 האלקטורים הנדרשים להבטחת ניצחונו. על פי הספירה העדכנית שפורסמה שלשום (רביעי) לקלינטון היה יתרון של יותר מ-1.8 מיליון קולות – 63.9 מיליון לעומת 62.1 מיליון של טראמפ.

כמה מתומכי קלינטון הצביעו על כך שהפער הגדול בין שני המועמדים מטיל ספק במנדט שיש לטראמפ למשול לאחר ניצחונו ביום הבחירות. הפסדה של קלינטון ב-8 בנובמבר נגרם בעיקר מחוסר הצלחתה במדינות מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה. "אנחנו הלכנו לכ-22 מדינות. אם אתה מכוון לזכות בספירה הכללית, אתה הולך לארבע או שלוש מדינות", אמר טראמפ ל"ניו יורק טיימס" השבוע בביקורת מרומזת על יריבתו.

לקריאה נוספת:
טראמפ לא יקדם חקירות נגד קלינטון: "עלול לפלג את המדינה"
רוב האמריקנים מאמינים: לטראמפ אין את הסמכות ליישם את מדיניותו
קלינטון על הפסדה בבחירות: "רציתי להתכרבל במיטה ולא לצאת מהבית"

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
לא ענתה לבקשות. קלינטון/AP

טראמפ ניצח בפנסילבניה ובוויסקונסין ומישיגן, שנותרה גם שבועיים אחרי הבחירות בקרב צמוד, הוכרעה אתמול כשפורסם כי המועמד הרפובליקני ניצח בה בפער של מעט יותר מ-10,000 קולות. עם זאת, קבוצה של חוקרים לוחצים על מטה קלינטון לקרוא תיגר על תוצאות הבחירות האלה ולדרוש ספירה חוזרת בטענה כי ישנם אי סדרים וייתכן אפילו פריצות למכונות ההצבעה.

טרם נמצאו ראיות התומכות בטענה שהמכונות נפרצו

כמה עורכי דין המתמחים בבחירות וחוקרי מסדי נתונים ביקשו מהמטה הדמוקרטי של שרת החוץ לשעבר לקרוא לספירה חוזרת בוויסקונסין, מישיגן ופנסילבניה כדי לוודא שמתקפת סייבר לא שיבשה את התוצאות הסופיות. עם זאת, טרם נמצאו ראיות התומכות בסברה שמכונות ההצבעה האלקטרוניות נפרצו. מטה קלינטון טרם הגיב לבקשה זו ולא מסר אם אכן ידרוש ספירה חוזרת בטרם ייסגר חלון ההזדמנויות.

ג'יל סטיין, מועמדת מפלגת הירוקים לנשיאות ארה"ב, באירוע בחירות בפילדלפיה, יולי 2016. Alex Brandon, AP
טוענת לחוסר שקיפות. סטיין/AP, Alex Brandon

קבוצת המומחים, שאותה מובילים עורך הדין לזכויות בוחרים ג'ון בוניפאז ומנהל המרכז לאבטחת מידע באוניברסיטת מישיגן אלכס הלדרמן, יצרו קשר עם קמפיין קלינטון מוקדם יותר השבוע. הם טוענים כי קלינטון קיבלה פחות קולות מהצפוי בכמה מחוזות שנסמכו על מכונות הצבעה אלקטרוניות. ספירות חוזרות, שבדרך כלל נחשבות יקרות וארוכות, ייפתחו רק אם מטה קלינטון ידרוש זאת, אף שוויסקונסין הודיעה בעצמה כי תערוך בדיקה. המועדים האחרונים להגשת בקשות לספירה חוזרת יחולו בימים הקרובים, בעוד בוויסקונסין החלון ייסגר היום.

מועמדת המפלגה הירוקה ג'יל סטיין דורשת גם היא ספירות חוזרות במדינות מפתח ואף גייסה לשם כך כספים רבים. היא טוענת כי ישנן הוכחות לאי סדרים בהצבעה ושמניתוח המידע עולה כי חל חוסר שקיפות בספירה שפורסמה על ידי הרשויות. היא הכריזה על גיוס כספים כדי לממן ספירות חוזרות אלה וגייסה עד כה יותר מ-4.5 מיליון דולרים. "חששות אלה חייבים להיחקר לפני שהבחירות לנשיאות 2016 יאושרו", אמרה.

פנסילבניה נחשבת לאחת המדינות שייתכן שנפרצו משום של-96% ממכונות ההצבעה אין רישום בנייר. ויסקונסין פגיעה פחות כיוון שהיא משתמשת במכונות אלקטרוניות עם קבלות מנייר. מישיגן נחשבת לבטוחה ביותר מאחר שהיא משתמשת בפתקי נייר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully