וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון על הפסדה בבחירות: "רציתי להתכרבל במיטה ולא לצאת מהבית"

בהופעה פומבית ראשונה מאז תבוסתה לדונלד טראמפ אמרה שרת החוץ לשעבר כי היא יודעת שהשבוע האחרון היה לא קל לאזרחים רבים. "הרבה אנשים שאלו את עצמם אם ארה"ב היא המדינה שחשבו שהיא", שיתפה והפצירה בתומכיה "להישאר מעורבים פוליטית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(נאום התבוסה של קלינטון, בשבוע שעבר)

הילרי קלינטון נשאה הלילה (חמישי) דברים באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, בהופעה פומבית ראשונה מאז נאום התבוסה שלה בבחירות בשבוע שעבר. "אני יודעת שרבים מכם מאוכזבים מתוצאות הבחירות, וכך גם אני", אמרה קלינטון. "אך כפי שאמרתי בשבוע שעבר - מערכת הבחירות הזו עסקה במצבה של המדינה ולא הייתה מאבק של אדם אחד בלבד".

"לבוא לכאן היום לא היה פשוט עבורי", הודתה קלינטון בפני קהל שומעיה. "היו כמה פעמים בשבוע האחרון בהן חשבתי להתכרבל במיטה עם ספר טוב או עם הכלבים שלי ולא לצאת מהבית. אבל אם יש מישהו שמכיר בחשיבות של לא לוותר לעצמך הם אנשי הקרן הזו והילדים שהם מסייעים לה", הוסיפה קלינטון, שבתחילת דרכה הפוליטית עבדה כמתמחה בארגון.

"אני מפצירה בכם להישאר מעורבים פוליטית", אמרה קלינטון. "אני יודעת שזה לא קל ושהרבה אנשים שאלו את עצמם בשבוע האחרון אם ארצות הברית היא המדינה שחשבו שהיא, אבל בשבועות האחרונים פגשתי אנשים רבים שמאמינים במדינה הזו ופועלים להפוך אותה ואת העולם למקום טוב יותר".

לקריאה נוספת:
השבוע הראשון של טראמפ: הנשיא הנבחר הולך על חבל דק עם כל מינוי
לא, אנחנו לא יכולות: מה שוב לימדו אותנו הבחירות בארה"ב | דעה
קלינטון מאשימה את ה-FBI בהפסד: "חידוש החקירה עצר את המומנטום"

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"אסור שאף ילד יפחד שייפגע". קלינטון, הלילה/AP

האירוע, שהתקיים במוזיאון העיתונות בבירה וושינגטון, נקבע עוד בטרם נודעו תוצאות הבחירות בשבוע שעבר שבהן הפסידה קלינטון. במהלך מסע הבחירות הזכירה קלינטון את עבודת הארגון ואף הצהירה כי לקראת סיום הקמפיין תרצה להשיב לסדר יומה את הסיוע לילדים נזקקים ולמשפחותיהם.

לדבריה, היא לא פתחה בקריירה בשירות הציבורי רק כדי להגיע למשרה בכירה. "לפני 45 שנה זה היה נראה כמטרה גדולה מדי ובתור התחלה החלטתי להיות פעילה פוליטית על מנת להשתמש בהשכלתי המשפטית כדי לסייע לילדים. אני מאמינה שכל חברה נמדדת באופן בו היא מסייעת לילדים", הוסיפה.

קלינטון סיפרה עוד לקהל שומעיה על שיחה שקיימה בשבוע האחרון עם ילדה קטנה שהביעה חשש כי הוריה יגורשו מהמדינה. "אסור שאף ילד יפחד שייפגע בגלל מוצאו, בין אם הוא מוסלמי, היספני, שחור, או בגלל נכות שהוא מתמודד איתה או בגלל מצבם הכלכלי של הוריו", אמרה.

הילרי קלינטון באירוע למען קרן צדקה לרווחת ילדים, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
"לא רציתי לצאת מהבית". קלינטון, הלילה/AP

בשיחה עם תומכיה בסוף השבוע האחרון בברוקלין כינתה קלינטון את תוצאות הבחירות "הפסד קשה" ואמרה כי לא ראתה בקמפיין עניין הנוגע רק לאדם אחד או למערכת הבחירות המסוימת הזו. "אנחנו יודעים מה עמד על הפרק בבחירות הללו ואנחנו חייבים לעשות הכל כדי שנוכל להמשיך ולקדם את מה שאנו מאמינים. כשתהיו מוכנים, אני מקווה שתצאו ותמשיכו להילחם", אמרה לקהל שומעיה.

העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח בתחילת השבוע כי בשיחת ועידה עם תורמיה המרכזיים האשימה קלינטון את חידוש חקירת הבולשת הפדרלית (FBI) בפרשת השימוש שעשתה בשרת דואר אלקטרוני פרטי במהלך כהונתה כשרת החוץ בעצירת המומנטם של הקמפיין שלה. על פי הדיווח אמרה קלינטון כי הודעתו של ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, ימים ספורים לפני הבחירות "העלתה ספקות חסרי בסיס" והאיצה בתומכיו של יריבה להגיע אל הקלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully