וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ב-CIA מאמינים שרוסיה ניסתה לסייע לטראמפ לזכות בבחירות

הערכה מסווגת קבעה כי בעלי קשרים לממשלת רוסיה היו אלו שהדליפו חומרים מהוועידה הדמוקרטית לוויקיליקס. טראמפ בתגובה עקץ את שירותי המודיעין, שאותם ינהל, והוסיף: "הגיע הזמן לעבור הלאה"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

סוכנות הביון המרכזית בארצות הברית (CIA) הגיעה למסקנה כי רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית כדי לסייע לנשיא הנבחר דונלד טראמפ - כך פורסם הלילה (שבת) ב"וושינגטון פוסט". על פי גורם בכיר, המסקנה הגיעה בתום הערכה מסווגת שמצאה כי כמה בעלי קשרים לממשלת רוסיה סיפקו אלפי כתובות מייל פרוצות מהוועידה הדמוקרטית לאתר ההדלפות וויקיליקס.

בין כתובות המייל שהועברו לוויקיליקס, על פי הדיווח, הייתה גם כתובת מנהל הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון. בעלי הקשרים לרוסיה היו ככל הנראה מוכרים לקהילת המדועין האמריקנית והיוו חלק ממבצע רוסי נרחב להעלאת התמיכה בטראמפ ולפגיעה בסיכוייה של קלינטון.

עוד בנושא:
שגריר רוסיה באו"ם: "המתיחות בין רוסיה לארה"ב - הקשה מאז 1973"
דיווח: ארה"ב נערכת למתקפת סייבר של רוסיה ביום הבחירות
ארה"ב: רוסיה אחראית לפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית

ולדימיר פוטין וברק אובמה בפסגה הכלכלית בפרו, 21 בנובמבר 2016. רויטרס
"אותם האנשים שאמרו שלסדאם יש נשק להשמדה המונית". פוטין ואובמה/רויטרס

"לפי הערכת קהילת המודיעין, מטרתה של רוסיה הייתה להביא להעדפת מועמד אחד על פני השני, ובעצם לגרום לטראמפ להיבחר", אמר גורם בכיר שנכח בתדרוך מודיעיני שהועבר לסנאטורים בוושינגטון. "זוהי העמדה הרווחת כעת", הוסיף.

בתגובה שנמסרה מצוות שינוי הממשל של טראמפ, נמסר בתגובה לדיווחים כי "אלה אותם האנשים שאמרו שלסדאם חוסיין יש נשק להשמדה המונית", בהתייחסות להערכות המודיעין המוטות לפני הפלישה האמריקנית לעיראק בתחילת העשור הקודם - שבה הביע טראמפ תמיכה בזמנו. "הבחירות הסתיימו כבר לפני הרבה זמן, עם אחד מהניצחונות הגדולים ביותר בהיסטוריה", עוד נמסר, "הגיע הזמן לעבור הלאה ולהשיב את אמריקה לגדולתה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ בעימות ראשון, ניו יורק, 26 בספטמבר 2016. רויטרס
"הם ניסו לגרום לו להיבחר". טראמפ וקלינטון באחד העימותים הנשיאותיים/רויטרס

אמש הודיע הבית הלבן כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה לסוכנויות המודיעין לבחון את מתקפות הסייבר וההתערבות של מדינות זרות בהליך הבחירות האחרון, ולמסור דוח מפורט בנושא לפני סיום כהונתו בינואר 2016. "מדובר בדוח שייבחן לעומק את הנושא, ובמסגרתו יחפשו החוקרים דפוס של התנהגות מסוימת לאורך כמה שנים, מאז הבחירות של שנת 2008", אמר דובר הבית הלבן אריק שולץ. "עניין זה נמצא בעדיפות עליונה מבחינת נשיא ארצות הברית", הוסיף.

באוקטובר האחרון הממשל האמריקני האשים באופן רשמי האקרים רוסים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית לפני הבחירות, שנערכו ב-8 בנובמבר. אובמה עצמו הזהיר אז את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהשפעות של תקיפות מסוג זה. בחודשים האחרונים הופעל לחץ רב על הנשיא האמריקני כדי שיפעל על מנת לאתר מידע נוסף וברור יותר בנושא.

ההחלטה לבחון לעומק את מתקפות הסייבר, כמו גם לוח הזמנים הצפוף עד לפרסום הדוח, מאותתים לכך שאובמה מעוניין בקבלת תשובה ברורה בסוגיה לפני כניסתו לתפקיד של טראמפ, שהטיל ספק באחריות של מוסקבה לפריצות ושיבח את פוטין במהלך הקמפיין. איל הנדל"ן אף קרא לרוסיה לפרוץ למחשביה של יריבתו הילרי קלינטון, ולאתר את המיילים שהיא מחקה לטענתו ולא מסרה לבדיקה במסגרת הפרשה שבה הייתה מעורבת.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה במסיבת עיתונאים בפסגת נאט"ו, וורשה, פולין. יולי 2016. רויטרס
מעוניין לקבל תשובה ברורה בעניין המתקפות לפני העברת השרביט לטראמפ. אובמה/רויטרס

במתקפת הסייבר שאירעה בחודש יולי, פרצו האקרים למחשבי הוועידה הדמוקרטית ואתר וויקיליקס פרסם מאות מיילים השייכים לכאורה למנהל הקמפיין של קלינטון, ג'ון פודסטה. בין היתר, נחשפו נאומים שנשאה קלינטון מול בכירים בבנקים גדולים בארצות הברית, ובאחד מהם היא התלוננה על "דעה קדומה" נגד אנשים מוצלחים בוושינגטון – דבר המונע מהם לשמור על עושרם.

בפריצה למחשבי המפלגה נחשפו בנוסף יותר מ-19 אלף תכתובות מייל. המיילים חשפו כי ראשי המפלגה היו מוטים לטובתה של קלינטון, וניסו לפגוע בסיכוייו של יריבה בפריימריז, הסנאטור ברני סנדרס. הדלפת המיילים הובילה את חברת הקונגרס דבי שוורצמן שולץ לפרוש מתפקידה כיו"ר הוועידה הלאומית של המפלגה הדמוקרטית.

(עדכון ראשון: 5:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully