וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לגופי המודיעין: בדקו את מתקפות הסייבר שנערכו לפני הבחירות

הנשיא האמריקני הורה להכין דוח מפורט שייקבע מי עומד מאחורי הפריצות למחשבים שנועדו להתערב במרוץ לבית הלבן. מסקנות יוגשו טרם ייכנס לחדר הסגלגל טראמפ, שהטיל ספק בטענות הממשל לפיהן מוסקבה אחראית למתקפות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ קורא לרוסיה לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית, יולי האחרון)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה לסוכנויות המודיעין לבחון את מתקפות הסייבר וההתערבות של מדינות זרות בהליך הבחירות האחרון, ולמסור דוח מפורט בנושא לפני סיום כהונתו בינואר 2016 – כך הודיע אמש (שישי) הבית הלבן. "מדובר בדוח שייבחן לעומק את הנושא, ובמסגרתו יחפשו החוקרים דפוס של התנהגות מסוימת לאורך כמה שנים, מאז הבחירות של שנת 2008", אמר דובר הבית הלבן אריק שולץ. "עניין זה נמצא בעדיפות עליונה מבחינת נשיא ארצות הברית", הוסיף.

באוקטובר האחרון הממשל האמריקני האשים באופן רשמי האקרים רוסים בפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית לפני הבחירות, שנערכו ב-8 בנובמבר. אובמה עצמו הזהיר אז את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהשפעות של תקיפות מסוג זה. בחודשים האחרונים הופעל לחץ רב על הנשיא האמריקני כדי שיפעל על מנת לאתר מידע נוסף וברור יותר בנושא.

עוד כתבות מהעולם:
תעלומה בקנדה: שבעה פינגווינים טבעו למוות בגן החיות
דונלד טראמפ משנה כיוון: "ג'וליאני לא ימונה לשר החוץ"
נסראללה: ניצחונו של אסד מובטח והוא ישפיע על כל האזור

ברק אובמה ודונלד טראמפ בבית הלבן, וושינגטון. נובמבר 2016. AP
הדוח יהיה מוכן לפני חילופי השלטון. אובמה וטראמפ/AP

ההחלטה לבחון לעומק את מתקפות הסייבר, כמו גם לוח הזמנים הצפוף עד לפרסום הדוח, מאותתים לכך שאובמה מעוניין בקבלת תשובה ברורה בסוגיה לפני כניסתו לתפקיד של דונלד טראמפ, שהטיל ספק באחריות של מוסקבה לפריצות ושיבח את פוטין במהלך הקמפיין. איל הנדל"ן אף קרא לרוסיה לפרוץ למחשביה של יריבתו הילרי קלינטון, ולאתר את המיילים שהיא מחקה לטענתו ולא מסרה לבדיקה במסגרת הפרשה שבה הייתה מעורבת.

"בהתחשב בכך שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ מסרב באופן מטריד להקשיב לקהילת המודיעין שלנו ולקבל את העובדה שהקרמלין ניצח על הפריצות, ישנה דחיפות רבה לערוך בחינה יסודית לפני שאובמה עוזב את משרדו", אמר חבר בית הנבחרים אדם שיף הדמוקרטי, החבר בוועידת המודיעין של בית הנבחרים.

יועצתו של נשיא ארצות הברית לענייני ביטחון לאומי, ליסה מונקו, אמרה כי ממצאי הדוח ישותפו עם חברי הקונגרס וגורמים נוספים. לדבריה, תקיפות סייבר הן אינן דבר חדש, אך ייתכן שהן "חצו סף חסר תקדים" השנה. היא הוסיפה כי גם בעת שעבדה בבולשת הפדרלית (FBI) ב-2008, הסוכנות עדכנה את צוותי הקמפיין של המועמד הדמוקרטי דאז אובמה ויריבו הרפובליקני ג'ון מקיין בכך שסין פרצה למערכות המחשב שלהם.

(עדכון ראשון: 23:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully