וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וליאני לא ישמש שר החוץ של טראמפ; המועמד המוביל: מנכ"ל תאגיד ענק

בהודעה מטעם צוות הקמפיין של נשיא ארה"ב הנבחר נמסר כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר הסיר מועמדותו מתפקיד בממשל לפני חודש. לפי דיווח, המועמד המועדף על טראמפ לתפקיד הוא רקס טילרסון, מנכ"ל חברת הדלק הגדולה בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הודיע הלילה (שבת) כי ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני לא יהיה חלק מממשלו העתידי. בהצהרה שפרסם צוות המעבר של טראמפ נכתב כי ג'וליאני הסיר את מועמדותו בחודש שעבר. מאוחר יותר דיווח גורם בכיר בצוות המעבר כי המועמד המוביל לתפקיד הוא רקס טילרסון, מנכ"ל תאגיד הענק "אקסון מוביל". טילרסון בן ה-64 שולט בחברה החמישית בגודלה בארצות הברית.

ג'וליאני זכה לביקורות על כך שהוא נעדר ניסיון במדיניות חוץ וכן מושקע בעסקים חובקי עולם שעלולים ליצור לו ניגודי עניינים. בניגוד להודעת צוות המעבר, ברשת CNN דווח מוקדם יותר כי נאמר לו שלא יקבל את תפקיד שר החוץ. שני שמות נוספים שעלו כאפשרויות לתפקיד שר החוץ הם מושל מסצ'וסטס לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות 2012, מיט רומני, ומנכ"ל חברת הרכב "פורד" לשעבר אלן מולאלי.

עוד בנושא:
סבב המינויים של טראמפ ממשיך: תורם בולט בקמפיין מונה לשר העבודה
"מנומס, מקצועי - אבל תמיד מוכן להרוג": שר ההגנה החדש של ארה"ב
שחקנים חדשים במרוץ: טראמפ מרחיב את החיפושים אחרי שר חוץ

רודי ג'וליאני ראש עיריית ניו יורק לשעבר בעימות הנשיאותי. AP
חסר ניסיון במדיניות חוץ. ג'וליאני/AP

אמש אישרה עוזרתו הבכירה של טראמפ, קליאן קונווי, כי הנשיא הנבחר שוקל למנות את מולאלי לשר החוץ, ולדבריה השניים אף נפגשו אתמול. מולאלי בן ה-70 החל את תפקידו בחברת פורד ב-2006 ופרש ממנה ב-2014, לאחר שסייע לה להימנע מפשיטת רגל בתקופת המיתון. כיום הוא חבר במועצת המנהלים של חברת "אלפבית", החברה האם של "גוגל".

מאז שנבחר טראמפ לנשיאות הוא עסוק באיוש המשרות בממשלו החדש. רק לאחרונה מינה את בן קרסון, שהתמודד מולו בפריימריז הרפובליקנים, לשר השיכון. בימים האחרונים מקיים טראמפ סדרת פגישות עם מועמדים שונים לתפקידים שנותרו עוד פנויים בממשלו, הבולט בהם הוא תפקיד שר החוץ, שלגביו טרם התקבלה החלטה.

הלילה מינה הנשיא הנבחר את אנדרו פוזדר, איש העסקים אמיד ואחד מתורמיו הבולטים בקמפיין הבחירות, לשר העבודה. "אנדי יילחם כדי להפוך את העובדים האמריקנים לבטוחים יותר ומשגשגים יותר על ידי יצירת ביטחון תעסוקתי והבטחה שהעובדים יקבלו את התנאים שהם זכאים להם", אמר טראמפ בהצהרתו, "הוא יציל עסקים קטנים מהתרסקות על ידי נטרול רגולציה מיותרת שמונעת מעסקים לגדול ומונעת שכר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונלד טראמפ נואם בגראנד רפידז מישיגן. רויטרס
ממשיך לחפש מועמדים. טראמפ/רויטרס

בשבוע שעבר הכריז טראמפ על מינוי בכיר נוסף בממשלו והודיע כי ימנה את גנרל ג'יימס מאטיס לשר ההגנה של ארצות הברית. מאטיס, שפיקד על דיביזיית הנחתים הראשונה של הצבא האמריקני במהלך המלחמה בעיראק שהחלה בשנת 2003, פרש לגמלאות לפני כשלוש שנים. הוא מילא, בין היתר, תפקיד בכיר בברית נאט"ו ונודע בשל קידום האסטרטגיה האמריקנית לסיוע למדינות זרות להתמודדות עם ניסיונות התקוממות.

לאחרונה דווח כי טראמפ גם שוקל למנות את הסנאטורית הדמוקרטית היידי הייטקמפ מדקוטה הצפונית לתפקיד שרת הפנים או שרת האנרגיה בקבינט שלו. מינוי הסנאטורית עשוי לטמון בחובו כמה יתרונות עבור טראמפ. אם היא תעזוב את תפקידה, היא תפנה את הדרך לאדם שימונה על ידי המושל הרפובליקני של דקוטה הצפונית, ג'ק דאלרימפל. מהלך זה גם יגדיל את הרוב בסנאט ל-53. בנוסף לכך, הייטקמפ היא תומכת נאמנה של תעשיות הנפט, הגז והפחם. כמו כן, היא תומכת בבניית צינור הנפט, שמתוכנן לעבור במדינה שלה אם המחאה הסוערת נגדו תיכשל.

(עדכון ראשון: 22:30)

מנכ"ל פורד, אלן מולאלי. אתר יצרן
סייע לחברה להימנע מפשיטת רגל בתקופת המיתון. מנכ"ל "פורד" לשעבר מולאלי/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully