וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב נערכת למתקפת סייבר של רוסיה ביום הבחירות

על רקע ההאשמות של ארצות הברית בניסיון של הקרמלין להשפיע על הבחירות, ב-NBC דווח כי ארה"ב חדרה למערכות חיוניות ברוסיה והשאירה בהן פרצות שישמשו אותה למתקפת נגד

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(קלינטון: דברי טראמפ על פוטין - מפחידים, מעליבים ומסוכנים)

ארצות הברית חדרה למערכות רוסיות חיוניות, ותפעל אם רוסיה תשבש את הבחירות - כך עולה מדיווח של רשת NBC. בין המערכות שאליהן חדרו האקרים אמריקנים נמנות רשת החשמל, התקשורת ומערכות הפיקוד של הקרמלין, שהפכו לפגיעות למתקפות סייבר ביום פקודה. גורם בקהילת המודיעין האמריקנית אישר את הדברים ל-NBC.

על פי הדיווח, הצעדים ננקטו בתגובה לחדירות של רוסיה, סין ומדינות נוספות למערכות חיוניות בארצות הברית, במטרה "להכין את השטח" למתקפות סייבר שיוכלו לגרום להפסקת חשמל או להפרעות בגישה לאינטרנט בערים מרכזיות.

הדיווח מגיע על רקע מתיחות גבוהה בין שתי המעצמות בחודשים האחרונים, שבהם האשימה ארצות הברית לא אחת את רוסיה בניסיון להשפיע על הבחירות. בין היתר נטען על ידי רשויות המודיעין כי רוסיה פרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והדליפה מיילים לאתר ויקיליקס. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון ציטטה את הערכות סוכנויות המודיעין והאשימה את יריבה הרפובליקני דונלד טראמפ, שהרוויח מהפרסומים, בהיותו "בובה" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

עוד על הבחירות בארצות הברית:
טראמפ: "היא לא יכולה לנהל מדינה"; קלינטון: "הוא יצית מלחמה"
"יודעת לעשות את העבודה": הדמוקרטים גייסו מנהיגים ישראלים למען קלינטון
מייסד ויקיליקס: "לא קיבלתי את המיילים של קלינטון מרוסיה"

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בפיטסבורג, פנסילבניה, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
האשימה את טראמפ בהיותו "בובה" של רוסיה. קלינטון/רויטרס

אמש דווח באתר Mother Jones כי המפלגה הדמוקרטית אף הודיעה לאחרונה לבולשת הפדרלית (FBI) כי היא אספה ראיות המצביעות על כך שהותקנו מכשירי האזנה במטה שלה בוושינגטון הבירה. בדיווח נמסר כי המפלגה החלה לבחון זאת לאחר הפריצה של האקרים רוסים למחשביה. ב-FBI לא הגיבו בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully