וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין פורבס קבע: מיהו האיש החזק ביותר בעולם?

המגזין האמריקני פרסם את הרשימה השנתית שלו, ועל הבכורה התחרו פוטין, טראמפ ומרקל. נתניהו עלה בדירוג, קלינטון בכלל לא נכללה ונשיא הפיליפינים חדר לרשימה. לאיזה מקום צנח אובמה?

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פוטין ואובמה, שבשנה שעברה חלקו את המקומות הראשונים, משוחחים בוועידה בפרו, בחודש שעבר)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נבחר לאיש החזק ביותר בעולם ב-2016, זו השנה הרביעית ברציפות - כך הודיע אתמול (רביעי) המגזין האמריקני פורבס בדירוג השנתי שלו. אל המקום השני מתוך 74 הגיע הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ. יריבתו הילרי קלינטון לא נכללה ברשימה.

אל המקום השלישי הגיעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, המנהיגה החזקה באירופה שהודיעה על ריצתה לכהונה רביעית, ואחריה נשיא סין שי ג'ינפינג' והאפיפיור פרנציסקוס. נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה, שדורג אשתקד במקום השני, צנח אל המקום ה-48 לקראת סוף תפקידו. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע למקום ה-20, עלייה של מקום אחד מהשנה שעברה.

"נשיא רוסיה הרחיב את השפעתה של ארצו אל כמעט כל מקום בגלובוס", נימק המגזין את בחירתו בפוטין. "מהמולדת לרוסיה ועד לבחירות בארצות הברית, פוטין ממשיך להשיג את מה שהוא רוצה". עוד נכתב כי פוטין בן ה-64 "אינו מוגבל לנורמות הבינלאומיות וכוחו גבר בשנים האחרונות". על טראמפ, שבשנה שעברה דורג רק במקום ה-72, נכתב כי "נראה שהוא חסין מפני כל סקנדל, נתמך על ידי שני בתי הקונגרס ומחזיק בהון של מיליארדרים".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכלבו יומה בקרמלין במוסקבה, 13 בדצמבר 2016. רויטרס
שומר על הכתר. פוטין וכלבו יומין בקרמלין, אתמול/רויטרס

בהמשך הרשימה נמצאים מנכ"ל מייקרוסופט לשעבר בייל גייטס, במקום השביעי, מייסד פייסבוק מארק צוקרברג במקום העשירי, ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי 13, סלמאן מלך ערב הסעודית במקום ה-16 והמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי במקום ה-18.

עוד נכנסו לרשימה, שרובה המוחלט כלל גברים, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, שדורגו במקומות ה-43 ו-44 בהתאמה, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שהגיע רק למקום ה-56 ואחריו מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי. סוגרים את הרשימה נשיא סוריה בשאר אסד – 63 – ונשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה, שנכנס לרשימה אל המקום ה-70. המיליארדר היהודי שלדון אדלסון הגיע על המקום ה-72.

(עדכון ראשון: 23:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully