וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציב רף מוסרי גבוה: פרישת ראש אכ"א הפתיעה את המטה הכללי

15.12.2016 / 0:04

אחרי 32 שנות שירות בצה"ל, הגניבה ממכוניתו הביאה את טייס הקרב בעבר אלוף חגי טופולנסקי להגיש את התפטרותו בפני הרמטכ"ל – שלא שמח לקבל אותה, לפי גורמים בצבא. יעלון: "הוא ראוי להערכה גדולה על קבלת האחריות"

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן.

התפטרותו של ראש אגף כוח אדם, אלוף חגי טופולנסקי, התקבלה אמש (רביעי) בהלם בצמרת צה"ל לאור עברו הצבאי המוערך של הקצין, שרק לאחרונה התמודד על תפקיד מפקד חיל האוויר. "קבלת אחריות זה חגי. גדולתו של אלוף טופולנסקי הייתה ההחלטה לתת דוגמה אישית לפקודיו ולשאר הצבא", אמר גורם בכיר בצה"ל. "מדובר בסוגיה מורכבת עם צעד מאוד כואב, אך בהחלטה שלו הוא משקף את האישיות שלו".

טופולנסקי נחקר היום לאחר שמחשבים, שכפי הנראה לא הכילו חומר מסווג, נגנבו ממכוניתו ביום שני בביתו שבמועצה האזורית באר טוביה. בשעות הערב הוא ביקש מהרמטכ"ל גדי איזנקוט לפרוש מתפקידו, והאחרון קיבל את בקשתו.

טופולנסקי אמר לרמטכ"ל כי כל חייו חונך לקחת אחריות וכך גם דרש מפקודיו. כמו כן, הוסיף כי צה"ל בכלל ומעמדו בפרט חשובים לו ותקוותו כי מעשה זה יעביר את המסר הנכון למשרתים ולציבור. גורמים בצבא סיפרו כי הרמטכ"ל לא מיהר לקבל את הבקשה, אולם לבסוף אישר זאת "בלב כבד", לדבריו. "מדובר בקצין מוערך ורב זכויות, טייס קרב שנתן את כל חייו למען ביטחונה של מדינת ישראל ומעשיו הם ביטוי לנורמה הנדרשת מכל מפקד", אמר הרמטכ"ל.

לקריאה נוספת:
ראש אכ"א נחקר במצ"ח - על אף שהדליף למפקד היחידה חומרי חקירה
במחאה על נאום הרב: ראש אכ"א דחה ביקור במכינה בעלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
32 שנות שירות מאחורי הקצין המוערך. טופולנסקי ב-2012/מערכת וואלה!, צילום מסך
"חגי הוכיח מה זו קבלת אחריות, ומה זו דוגמה אישית, גם כשהמחיר האישי כבד"

שר הביטחון לשעבר משה יעלון, התייחס גם הוא להודעה והביע את צערו. "צר לי על התפטרות האלוף חגי טופולנסקי. חגי הוכיח מה זו קבלת אחריות, ומה זו דוגמה אישית, גם כשהמחיר האישי כבד", אמר. "הוא ראוי להערכה גדולה על כך".

טופולנסקי החל את שירותו בצה"ל כפרח בקורס טיס בשנת 1984, הוכשר כטייס קרב, היה מפקד טייסת קרב, מפקד בסיס חצרים, ראש להק אוויר ולאחר מכן מונה לראש מטה חיל האוויר שמוגדר כתפקיד השני בחשיבותו בחיל, ששיאו הגיע במבצע "צוק איתן". בחורף 2014 הוא מונה לראש אגף כוח האדם בצה"ל ופעל רבות ליישום רפורמות, תהליכי התייעלות באגף כוח האדם ויעדים של המטה הכללי בהתאם לתכנית הרב שנתית "גדעון".

צה"ל מנהל בעשור האחרון קמפיינים רחבים על תחום אבטחת המידע והאופן שבו יש להקפיד על שמירת סודיות והתנהלות עם אמצעים אלקטרוניים, מחשש שמא יגיעו לגורמים עוינים. בהתאם, הוחלט להחמיר בענישה. כך למעשה בשנה האחרונה סיימו את שירותם הצבאי שני קצינים בדרגות אלוף-משנה לאחר שהתברר כי חרגו מהנהלים.

(עדכון ראשון: 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully