וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על נאום הרב: ראש אכ"א דחה ביקור במכינה בעלי

אלוף חגי טופולנסקי דחה ביקור שתוכנן לקיים במכינה הקדם צבאית בעלי, בעקבות ההחלטה בצה"ל לבחון את ההתקשרות עמה. זאת, לאור התבטאות העומד בראשה, הרב יגאל לוינשטיין, שכינה את ההומואים "סוטים"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו - בנט: "לא ניתן לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה")

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף חגי טופולנסקי, דחה הבוקר (שלישי) ביקור שהיה אמור לקיים היום במכינה הקדם צבאית בעלי. זאת בעקבות החלטה בצה"ל לבחון את ההתקשרות של הצבא עם המכינה, לאור התבטאויותיו של העומד בראשה, הרב יגאל לוינשטיין. הביקור נדחה למועד לא ידוע. לדברי גורמי צבא, טרם התקבלה החלטה סופית בנושא וכיצד צה"ל ינהג.

בשבוע שעבר פורסמו דברים קשים שאמר לוינשטיין נגד הקהילה הגאה. בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים", שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה אמר על חברי הקהילה: "סוטים אני קורא להם". לדבריו, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

עוד בנושא:
בנט: "לא ניתן לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה"
"תלמיד הומו ניסה להתאבד בגלל הרב לוינשטין"; ריבלין: "די להסתה"
סערה בעקבות התבטאותו של רב בכיר שתקף: "הגאים הם סוטים"

הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין/ספק 500

שר החינוך נפתלי בנט התייחס אתמול לסערה הציבורית בעקבות התבטאויותיו של הרב לוינשטיין ודבריו של הרב הצבאי הראשי המיועד, אלוף-משנה אייל קרים. לדבריו, אמירותיהם אינן מקובלות על הציבור הדתי. "איני רב ואני לא מתיימר להיות גדול בתורה. איני יכול לפרש הלכה, אבל אני יהודי מאמין שאוהב תורה ומשתדל לחיות על פיה. אני גם שר החינוך ומנהיג הציונות הדתית. אי אפשר לכנות ציבור שלם כינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינם דרכם של הציונות הדתית", אמר בנט.

שר החינוך הוסיף כי לא ניתן להתייחס להומואים וללסביות בהתאם לחוקים מקדמת דנא. "לא את כל מי שעובר איסור תורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה? למרות שלל עבירות התורה, הסנהדרין לא הוציא להורג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully