וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "לא ניתן לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה"

18.7.2016 / 13:13

יו"ר הבית היהודי התייחס לדברי הרבנים יגאל לוינשטיין ואייל קרים ואמר כי "זו אינה דרכה של הציונות הדתית". ארדן: "מספיק להרבות שנאה". ליברמן: "כנראה לוינשטיין כשל"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (שני) לסערה הציבורית בעקבות התבטאויותיו של הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, והתשובות ההלכתיות שנתן בעבר הרב הצבאי הראשי המיועד, אלוף-משנה אייל קרים. השניים כינו הומואים ולסביות "סוטים שמטריפים את המדינה" ו"חולים".

לדברי יו"ר הבית היהודי, דברים אלו אינם מקובלים על הציבור הדתי. "איני רב ואני לא מתיימר להיות גדול בתורה. איני יכול לפרש הלכה, אבל אני יהודי מאמין שאוהב תורה ומשתדל לחיות על פיה. אני גם שר החינוך ומנהיג הציונות הדתית. אי אפשר לכנות ציבור שלם כינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי ואינם דרכם של הציונות הדתית", אמר בנט.

שר החינוך הוסיף כי לא ניתן להתייחס להומואים וללסביות בהתאם לחוקים מקדמת דנא. "לא את כל מי שעובר איסור תורה אנחנו מוציאים מחוץ למחנה. האם כל מחלל שבת מות יומת כמו שכתוב בתורה? למרות שלל עבירות התורה, הסנהדרין לא הוציא להורג".

לקריאה נוספת:
הרב קרים באיגרת מיוחדת: "מכיר בשונות החיילים ללא קשר לנטייה מינית"
איזנקוט: "מסתייג מאמירותיו - אך מינויו של הרב קרים נותר בעינו"
הרב הצבאי הראשי החדש עורר סערה בעבר על אונס בזמן מלחמה

שר החינוך נפתלי בנט, 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"אי אפשר להסתתר מאחורי ההלכה". בנט, היום/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר, עם מינויו של קרים לרב הצבאי הראשי, נחשפו דברים שאמר בתשובה לשאלות של גולשים באתר "כיפה" בשנים 2003-2002. בין השאר, כשנשאל על ידי אחד הגולשים "מדוע אסור לאשה להעיד במשפט, זו לא אפליה?", ענה קרים: "זוהי אפליה של האישה לטובה, מכיוון שאופיה הסנטמינטלי אינו מאפשר לה לעמוד בחקירות שתי וערב של בתי המשפט".

על גיוס נשים לצה"ל אמר קרים כי "אישה צריכה להיות ברשות אביה אם היא רווקה, או ברשות בעלה כשהיא נשואה, ולא שגבר זר ישלוט עליה ויאמר לה מתי לבוא ומתי ללכת, היכן ללון והיכן לאכול, כיצד להתלבש וכיצד להסתרק וכו', מבלי שיש לה פתחון פה ובלי שיש לה אפשרות לנטוש את השירות, בניגוד למקום עבודה באזרחות שם היא יכולה לקום ולעזוב".

על הקהילה הגאה כתב כך: "מלבד ההיבט ההלכתי-עקרוני, התנגדותנו אינה מכוונת לאדם פרטי זה או אחר שלו נטייה הומוסקסואלית. התייחסותנו אל האדם הפרטי היא כמו אל אדם חולה או בעל מום שיש מצווה לאהוב אותו, לתמוך בו ולעזור לו להיחלץ ממצבו, עם הרבה רגישות וסבלנות".

ביום שישי פורסמו גם דברים קשים שאמר נגד הקהילה הגאה הרב לוינשטיין, מבכירי רבני הציונות הדתית. בדברים שנשא לוינשטיין בכנס "ציון וירושלים", שעסק בהשפעת הרפורמה על זהותה של המדינה אמר על חברי הקהילה: "סוטים אני קורא להם". לדבריו, "יש פה תנועה מטורפת של אנשים שפשוט איבדו את הנורמליות של החיים והקבוצה הזו מטריפה את המדינה והיא נכנסה לצבא בכל הכח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הגאה: "סוטים, איבדו את הנורמליות של החיים". ספק 500
דברים קשים. הרב לוינשטיין/ספק 500

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, גינתה את הדברים. "אמירותיו של הרב לוינשטיין פוגעניות ולא ראויות להישמע מאיש ציבור ומחנך. ההכרה בערך ובחשיבות של התא המשפחתי המסורתי לא מכשירה אמירות נגד מי שבחר לחיות אחרת. גם כמי שרואה בחיי המשפחה המסורתית ערך עליון, אני מכבדת ומחבקת את הקהילה הגאה ומצפה מכל איש ציבור לנהוג כך".

מוקדם יותר היום התייחס גם שר הביטחון אביגדור ליברמן לפרשות. על המינוי השנוי במחלוקת של הרב קרים אמר: "אני סומך על בדיקת ראש אכ"א והרמטכ"ל, שצפוי לאשר את המינוי". בהתייחס ללוינשטיין אמר ליברמן: "כנראה הרב כשל, בכל מערכת יש תקלות".

"התבטאויות שאין להן מקום"

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס לאירועים האחרונים על רקע מצעד הגאווה שיתקיים ביום חמישי הקרוב בירושלים. "כשר לביטחון הפנים אני מכיר מקרוב את ההיערכות למצעד הזה. את הרגישות. את המתח. כשאני שומע התבטאויות של רבנים, התבטאויות שאין להן מקום ואסור שיישמעו, מעבר לצער שאני חש מעצם הדברים, אני חושב גם על מה שאני למדתי כשהייתי תלמיד בבית המדרש, על פיקוח נפש שדוחה אפילו שמירת שבת. כמה מסוכנות הן האמירות הללו. כמה זהירות אנו צריכים, כדי שלא ייכנס שום רעיון לראש של איזה מטורף קנאי", כתב בחשבון הפייסבוק שלו".

בתוך כך, חבר מועצת עיריית רמת גן, עו"ד רועי ברזילי, גינה את אמירתו של רב העיר יעקב אריאל, שהביע תמיכה בלוינשטיין. "דבריו החמורים של הרב אינם חלק משרשרת התבטאויות אומללות של הרב גם כלפי הקהילה הגאה, שכללו בין היתר הקריאה 'לא להשכיר דירות ללסביות' וכן קריאות חריפות נוספות אוכלסיות אחרות במדינת ישראל. לצערי הרב אריאל, רב מכובד בקהילה הדתית-לאומית ושהיה מועמד לתפקיד רב ראשי בישראל, החליט לסמן אוכלסיה גדולה בתווית של פגם רפואי באופן דומה שסימנו אוכלוסיות אלה ואחרות בשנות ה-30 בגרמניה". הוא פנה לעיריית רמת גן בדרישה שזו תגנה את דבריו החמורים נגד הקהילה הגאה.

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"לנשים אופי סנטימנטלי, הומואים הם חולים". הרב קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

בפתח ישיבת סיעת המחנה הציוני, אמר ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, כי "אנחנו שקועים באינתיפאדת שנאה פנימית עמוקה, גזענית, חשוכה. מכל עבר שומעים שנאה. רבנים צבאיים נגד נשים. מזרחים נגד אשכנזים, ואשכנזים נגד מזרחים. רבני מכינות קדם-צבאיות נגד בני הקהילה הגאה, ערבים ויהודים ומה לא". לדבריו, "האינתיפאדה נעשית בחסות המלאה של היושבים בממשלה. הרצח הבא על רקע שנאה פנימית כבר כאן. מירי רגב תזיל דמעות, בנימין נתניהו יכתוב פוסט, נפתלי בנט יבקש חשבון נפש אבל הפעם כתב האישום יהיה נגדם".

הרצוג קרא לחבריו לכנסת להצטרף אליו למצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי הקרוב. "המאבק בשנאה לא יכול להישאר בדיבורים וגינויים בלבד. אני קורא לכלל חברות וחברי הכנסת להצטרף אליי ביום חמישי הקרוב, לצעוד בירושלים ולהמשיך את המאבק של שירה בנקי, נערה שנרצחה בפשע שנאה, רק כי האמינה שכל בנות ובני האדם שווים בזכויותיהם".

השתתף בהכנת הידיעה: אור רביד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully