וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: שר התחבורה מתכנן הקמת תחנת רכבת לתושבי רמת הגולן

14.12.2016 / 20:24

השר ישראל כץ הכריז על הקמת תחנת רכבת חדשה בגליל העליון סמוך לקיבוץ מחניים. התחנה תוקם על בסיס קו הרכבת המתוכנן בין קריית שמונה לכרמיאל והיא צפויה לחבר את תושבי הרמה ואצבע הגליל למרכז הארץ

צילום: ערן גילווארג, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: אחרי 65 שנה: קו חיפה-בית שאן חידש את פעילותו)

שר התחבורה ישראל כץ הכריז היום (רביעי) על הקמת תחנת רכבת שתשרת, בין השאר, את תושבי רמת הגולן. התחנה תוקם מול קיבוץ מחניים שבגליל העליון, סמוך לראש פינה, והיא תיקרא "צח"ר - רמת הגולן", על שם היישובים צפת, חצור הגלילית וראש פינה הסמוכים לה. התחנה תוקם במסגרת פרויקט הקמת מסילת הרכבת המתוכננת בין כרמיאל לקריית שמונה.

השר כץ הכריז על התכניות להקמת התחנה החדשה בכנס במרכז מנחם בגין בירושלים לציון 35 שנים לסיפוח רמת הגולן. התחנה צפויה לשרת את תושבי האזור לחבר את יישובי אצבע הגליל והגולן למרכז המדינה ותסייע רבות בהתפתחות הרמה.

לפני כחודשיים נחנכה רכבת העמק ההיסטורית, שנוסעת בין חיפה, עפולה ובית שאן, לאחר 65 שנים בהן היא לא פעלה. שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי הנסיעה ברכבת העמק תהיה בחינם במהלך תקופת הרצתה, הצפויה להימשך כשלושה וחצי חודשים. כץ ציין כי חיבור ערים כמו מגדל העמק, עפולה ובית שאן לרשת המסילות יקצר באופן ניכר את זמן ההגעה למרכז הארץ. "מדובר במהפכה של ממש שתעלה את ערך הנדל"ן של ישובים אלה ותרחיב את אפשרויות המגורים והתעסוקה של התושבים", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות מחאת החצאיות: הכנסת תבחן מחדש את קוד הלבוש במשכן
"צפה בו לוקח נשים שיכורות": נעצר מקורב לקסטיאל בחשד לאי-מניעת פשע
נלחם בשחיתות? ח"כ מרגלית גייס שני יועצים החשודים בפלילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחבר את תושבי הגליל העליון ורמת הגולן למרכז הארץ. רכבת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

כץ הוסיף באותו האירוע: "ההחלטה על החלת הריבונות הישראלית על רמת הגולן התקבלה במקביל לתהליך יישום הסכם השלום עם מצרים עליו החליטה וחתמה ממשלתו של מנחם בגין עם מצרים קודם לכן. הסכם שלווה בוויתורים כואבים, אבל הוכיח את עצמו כנכון גם ממרחק כ 40 השנים שחלפו מאז".

לדבריו, "ביחס לשאר שטחי ארץ ישראל - קבע מנחם בגין מדיניות ברורה: תישמר ריבונות ישראל על ירושלים בירת ישראל השלמה והמאוחדת ותונהג אוטונומיה לפלסטינים ביהודה ושומרון וחבל עזה עם כוח שיטור עצמי, תוך שמירת וחיזוק ההתיישבות היהודית. מדיניות זו תקפה ונכונה כיום יותר מאי פעם ביחס לירושלים ויהודה ושומרון. ישראל חייבת להרחיב את גבולות ירושלים ולהחיל את הריבונות הישראלית על יישובי ירושלים רבתי : מעלה אדומים, יישובי גוש עציון, גבעת זאב וביתר עילית - בדיוק כשם שעשה מנחם בגין ביחס לרמת הגולן לפני 35 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully