וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחם בשחיתות? ח"כ מרגלית גייס שני יועצים החשודים בפלילים

14.12.2016 / 16:40

לוואלה! NEWS נודע כי אראל מרגלית צירף את שמעון בטאט ואיילת אזולאי, המעורבים לכאורה בפרשות שחיתות, לצוות המטה שלו. זאת, בצל הקריאה שלו יחד עם אלדד יניב ל"בג"ץ הגדול במדינה" בדרישה לחקור את ראש הממשלה נתניהו

צלמים זמניים מורשים

ח"כ אראל מרגלית מהמחנה הציוני מוביל בחודשים האחרונים קו אופוזיציוני תקיף ובוטה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כחלק מההיערכות שלו לקרב על ראשות מפלגת העבודה. הקמפיין מתמקד בעיקר בסוגיה אחת – שחיתות. כמעט בכל נאום שנשא במליאת הכנסת בחודשים האחרונים, כמו גם בחלק ניכר מהפוסטים שלו בפייסבוק, דורש מרגלית לחקור את קשריו של נתניהו במנגנוני ההון-שלטון.

"יש לנו הזדמנות להגיד לראש ממשלה מושחת: לך הביתה", אמר השבוע מרגלית במסגרת בליץ ההתבטאויות והראיונות שהעניק לקידום הקמפיין המשותף לו ולעו"ד אלדד יניב. הקמפיין נועד לגייס את הציבור ל"בג"ץ הגדול במדינה" ולדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לחקור את נתניהו ואת מעורבותו בפרשת הצוללות.

ואולם, בחצר שלו עצמו נראה שמרגלית מקפיד פחות על הדרישה לניקיון כפיים כתנאי סף. לוואלה! NEWS נודע כי מרגלית צירף באחרונה לצוות המטה הפוליטי שלו שני יועצים בכירים, שנמצאים בעיצומם של הליכים פליליים או משפטיים. הרכש החדש – שצברו שניהם הרבה שנות ניסיון פוליטי בניהול קמפיינים במפלגת העבודה – נועד לחזק את אחיזתו של מרגלית במגרש הפנים-מפלגתי, אך שניהם מעורבים בשתי פרשיות שחיתות שהעסיקו את גורמי אכיפת החוק בשנים האחרונות.

(לארכיון) ח''כ אראל מרגלית ואלדד יניב בסרטון: הולכים לבגצ הגדול בתולדות המדינה. מערכת וואלה! NEWS
מקיף את עצמו במספר חריג של יועצים. מרגלית ויניב בסרטון החדש/מערכת וואלה! NEWS

שמעון בטאט, ששימש בעבר ראש המטה של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ועבד בעבר גם עם אהוד ברק ושאול מופז בקדימה, החל לעבוד כיועץ של מרגלית בשבועות האחרונים. בספטמבר האחרון הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגד בטאט בחשד לעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת תרומה אסורה, במסגרת פרשה שבה נחקר גם הרצוג ונוגעת לקרב על ראשות העבודה ב-2013. המשטרה הודיעה אז כי נגד הרצוג לא נמצאה תשתית ראייתית, ואילו נגד בטאט כן. התיק נמצא כעת בבחינה בפרקליטות.

במקביל לבטאט החלה לעבוד בשבועות האחרונים גם איילת אזולאי, ראש לשכתו המיתולוגית של יו"ר העבודה ושר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר. אזולאי, שהייתה יד ימינו של בן אליעזר במשך יותר מ-20 שנה, הודתה בחודש שעבר בעבירה של מרמה והפרת אמונים במסגרת כתב אישום שהוגש נגדה בפרשת ג'קי בן זקן. עתה היא ממתינה לגזר דינה.

מרגלית מקיף את עצמו במספר חריג של יועצים אותם הוא מממן מכיסו הפרטי ומההון שצבר לפני כניסתו לפוליטיקה, כשהקים את JVP - אחת מקרנות ההון-סיכון המובילות בישראל ובעולם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, וועדת החוקה חוק ומשפט. הכנסת 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
דורשים מהיועץ לעבור מידית מבדיקה לחקירת נתניהו. מנדבליט/נועם מושקוביץ

בקמפיין שהשיק השבוע, מרגלית חבר לאלדד יניב, שהפך בשנים האחרונות לקול האזרחי המוביל נגד שחיתות, אך בעברו היה מעורב היטב במנגנוני השלטון כששימש כיועצם של אהוד ברק, פואד בן אליעזר, היה מקורב לאביגדור ליברמן וכעורך דין ייצג מקורבי שרים אנשי עסקים ועסקנים פוליטיים. הקמפיין כולל סרטונים ושלטי חוצות הקוראים לציבור להצטרף לעתירה לבג"ץ לחקור את נתניהו. לפי הנתונים האחרונים שהפיצו מרגלית ויניב, יותר מ-20 אלף בני אדם כבר חתמו על הצטרפות לעתירה באתר המיועד לקמפיין, ומאות אלפי בני אדם צפו בסרטונים, שזכו גם לסיקור בתקשורת העולמית.

אתמול הגישו השניים מכתב התראה ליועץ המשפטי לממשלה לפני הגשת בג"ץ בצירוף חתימות של 15 אלף אזרחים, ובו פרסו את השתלשלות האירועים והחשדות נגד נתניהו ואת מה שהם מגדירים "הצורך המידי" לעבור מבדיקה לחקירה. "עד עתה נמנעת מלפעול באופן סביר ובדרך המתבקשת ולהורות על פתיחתה של חקירה פלילית בעניין. אף ש'תיק הבדיקה' מצוי בידיך שלך ולא בידינו אנו, ניתן לקבוע באופן החלטי כי לנוכח הפרסומים והעובדות עולה בבירור תמונה המגבשת הרבה מעבר לחשד סביר נגד ראש הממשלה ונגד מעורבים נוספים בפרשה", כתבו השניים ליועץ מנדלבליט.

מלשכתו של מרגלית נמסר: "אנחנו מבינים את הלחץ של נתניהו מהבג"ץ שאנו מגישים, והאמת יש לו סיבה. הכתבה אינה נכונה, ושום עובד שיורשע בשחיתות ציבורית לא יעבוד אצלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully