וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות שקרא לביטול משרד האנרגיה: טראמפ מינה את ריק פרי לשר

הנשיא הנבחר של ארצות הברית הכריז באופן רשמי על מינויו של מושל טקסס לשעבר לתפקיד, והבטיח: "הוא הולך לעשות עבודה מעולה". פרי קרא להסרת מגבלות על תעשיית הנפט ומתכחש להשפעת האדם על שינוי האקלים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: טראמפ נפגש עם קניה ווסט, אתמול)

הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז היום (רביעי) באופן רשמי על מינויו של מושל טקסס לשעבר ריק פרי לתפקיד שר האנרגיה המיועד. "כמושל טקסס, ריק פרי יצר אקלים עסקי שהניב מיליוני מקומות עבודה חדשים וירידה במחירי האנרגיה במדינתו, והוא יביא את אותה הגישה למדינה כולה כשר האנרגיה", מסר טרמאפ. לדבריו, "ריק פרי הולך לעשות עבודה מעולה".

מינויו של פרי, שהתמודד נגד טראמפ בפריימריז הרפובליקני וביקר אותו באופן חריף, יעמוד לאישור הסנאט, בדומה לשאר המינויים שהציג הנשיא הנבחר. פרי מסר כי "זה כבוד גדול להיבחר. אני חש ענווה גדולה נוכח האמון שניתן בי". הוא הוסיף כי הוא מצפה "לקדם מדיניות אנרגיה אמריקנית, שיוצרת מקומות עבודה ומציבה את אמריקה במקום הראשון".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נפגש עם קניה ווסט במנהטן: "תשמור על עצמך, אחי"
חרף התנגדות טראמפ: דרישה רפובליקנית לחקור מעורבות רוסיה בבחירות
חידה ושמה טילרסון: כיצד יתנהל שר החוץ האמריקני מול ישראל?

ריק פרי בפגישה עם דונלד טראמפ, מנהטן, 12 בדצמבר 2016. רויטרס
טראמפ ופרי בפגישה ב"מגדל טראמפ", מנהטן, ביום שני/רויטרס

אתמול מסרו גורמים בצוות שינוי הממשל כי פרי צפוי להתמנות לתפקיד, לצד שורת מינויים בסביבתו של טראמפ של גורמים המכחישים את השפעת האדם על שינוי האקלים או לכל הפחות מתנגדים לקידום מדיניות סביבתית. יתרה מכך, פרי עצמו קרא בשנת 2012, במסגרת מסע הבחירות שלו בפריימריז הרפובליקני, לביטולו של משרד האנרגיה. פרי כיהן במשך 15 שנים כמושל טקסס, מדינה שבה תעשיית הנפט מפותחת במיוחד, וקרא פעמים רבות להסרת ההגבלות על תעשיית הנפט.

מנכ"ל תכנית הגנת הסביבה של האו"ם, אריק סולהיים, התייחס היום למינוי בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס. "אני מודאג מכך שגורמים בצמרת הפוליטיקה האמריקנית מכחישים את המדע", אמר, "נשוב לימי הביניים אם נעשה זאת". לדבריו, "אם ארצות הברית, במקרה הגרוע ביותר, תפרוש מהסכם האקלים שנחתם בפריז, נסמוך על סין, ועל מדינות רבות אחרות שיספקו את המנהיגות העולמית הנדרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully