וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעיל חמאס לשעבר שתיאם בין הארגון לדאעש בסיני נהרג

13.12.2016 / 20:50

בכלי תקשורת המזוהים עם "המדינה האסלאמית" נמסר כי עבד אל-אלה קשטה, שפעל בשנים האחרונות בסיני ובלוב, נהרג לאחרונה. הוא היה מעורב בהברחת לוחמים מעזה. במקביל, דווח כי ישראל תקפה בצפון סיני

עריכה: טל רזניק

(בווידאו: סרטון תעמולה של שלוחת דאעש בסיני)

עבד אל-אלה קשטה, בכיר לשעבר בזרוע הצבאית של חמאס גדודי עז א-דין אל-קסאם שהצטרף לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני נהרג לאחרונה - כך דווח היום (שלישי) בכלי התקשורת המזוהים עם דאעש. קשטה, תושב רפיח שברצועת עזה, פעל בשנתיים האחרונות בעיקר בסיני ובלוב, וסייע בתיאום הפעילות בין דאעש בסיני לחמאס ובהברחת לוחמים מרצועת עזה.

במקביל, דאעש בסיני טען היום כי חיל האוויר הישראלי תקף בשלושת הימים האחרונים מטרות בצפון חצי האי. על פי ההודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות של דאעש, "אעמאק", הותקפו מטרות מדרום לערים אל-עריש ושייח זוויד.

עוד בוואלה! NEWS:
היחסים בין חמאס לדאעש בסיני: יד ימין עוצרת, יד שמאל לוחצת יד
תקציב הזרוע הצבאית של חמאס: מאה מיליון דולר, 40% ממנו - למנהרות
"נקבור את כל היהודים": דאעש מאיים על ישראל בסרטון חדש

עבד אל-אלה קשטה, פעיל חמאס ודאעש. טוויטר, צילום מסך
קשטה/צילום מסך, טוויטר

בשבוע שעבר מסר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, כי לוחמי דאעש בסיני שנפצעו הועברו לאחרונה לטיפול רפואי בבית חולים ברצועת עזה. בהודעה שפרסם בדף הפייסבוק הרשמי שלו בשפה הערבית, כתב מרדכי כי "אין הבדל בין תנועת חמאס לארגון הטרור דאעש ודומיו".

מרדכי התייחס כבר בעבר ליחסים המפוקפקים בין הארגון הפלסטיני לארגון האסלאמיסטי, ובריאיון לאתר הסעודי "אילאף" בחודש מאי האחרון, אמר כי אנשי "המדינה האסלאמית" במצרים נכנסו לרצועת עזה דרך המנהרות בגבול, על מנת לערוך אימון צבאי בתיאום עם גורם המקורב לחמאס. "חמאס מנסה להתל בכולם. הוא מנסה להתקרב למצרים, אך מתחבר גם לדאעש ולאחים המוסלמים", אמר מרדכי בריאיון.

עוד הוא הוסיף כי חמאס מסייע לדאעש על ידי מתן טיפול רפואי בבתי חולים ברצועה בתמורה לכסף ולאמצעי לחימה. לדבריו, מתקיים תאום הדדי בין הדרג הצבאי בשטח בידיעת שני הצדדים וכן בידיעת הדרגים המדיניים והצבאיים הבכירים בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully