וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נקבור את כל היהודים": דאעש מאיים על ישראל בסרטון חדש

בסרטון שהפיץ ארגון "המדינה האסלאמית" בסיני הוא מציג את יכולותיו בחצי האי. 7 דקות מתוכו מוקדשות לישראל, ובהן מבטיחים בכירי הארגון: "היהודים לא יישארו בפלסטין, נהפוך אותה לקבר ליהודים"

עריכה: טל רזניק

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פרסם סרטון חדש ובו הוא מאיים על ישראל. בסרטון, שלו נתן הארגון את הכותרת "להבות המדבר", מציג דאעש בחצי האי סיני את יכולות הלחימה שלו נגד כוחות צבא מצרים המכונה "הכופר", ויוצא נגד מנהיגי האזור המוסלמים, ביניהם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ומנהיגי מדינות המפרץ. בין היתר נטען בסרטון כי א-סיסי ונשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הם "שני צדדים של אותו המטבע".

מתוך הסרטון, שאורכו כ-35 דקות, מוקדשות שבע דקות לישראל. בסרטון מציג הארגון את פעילותו בגבול עם ישראל, כולל תיעוד של בכירים בצה"ל - אך בפיקוד צפון, זאת על אף שאינם עוסקים במתרחש בסיני. בנוסף, נראה סגן אלוף אלעד כהן, מפקד יחידת קרקל, שמתראיין לרשת "אל ג'זירה" ומודה כי "דאעש הם בהחלט איום". בכירי הארגון מתייחסים בקולם לישראל, ומבטיחים כי "היהודים לא יישארו בפלסטין, נהפוך אותה לקבר ליהודים".

עוד בנושא:
לוב: צבא ארצות הברית פתח במבצע אווירי במעוז דאעש במדינה
זעם במצרים: שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש בסיני מתהדק
אחרי גל הפיגועים: דאעש מסביר למערב "למה אנחנו שונאים אתכם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכותל המערבי. מתוך סרטון "להבות המדבר" של דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה גילו במצרים שקבוצה של פעילי דאעש, שנפצעה בפעילות נגד צבא מצרים באל-עריש לפני כמה ימים, הועברו לטיפול בבתי חולים ברצועת עזה. הפעילים, שעסקו בהנחת מטעני חבלה בחוף הצפוני של העיר, הוברחו לתוך הרצועה ככל הנראה באמצעות מנהרות המפוקחות על ידי הזרוע הצבאית של חמאס. אלה מאפשרות לשני הצדדים לשמר את שיתוף הפעולה ביניהם.

ההתפתחות המדאיגה ביותר מבחינת מצרים החלה כבר לפני כמה חודשים כאשר פעילים מוכרים בזרוע הצבאית של חמאס יצאו מרצועת עזה לחצי האי סיני כדי לסייע לדאעש בבניית תשתית צבאית. כמה מהם אף עברו את הגבול עם בני משפחותיהם. פעילי חמאס אף היו מעורבים לאחרונה בהכשרת פעילי דאעש בהנחת מטענים ובירי טילים נגד טנקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמטכ"ל ובכירי פיקוד צפון. מתוך סרטון "להבות המדבר" של דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול החל צבא ארצות הברית לתקוף מטרות של דאעש באזור העיר סירת בצפון לוב, שנחשבת למעוז הארגון במדינה. מהפנטגון נמסר בהודעה רשמית כי "כוחות הממשל הצליחו עד כה לכבוש מחדש שטחים מידי דאעש באזור סירת, ותקיפות אוויריות אמריקניות נוספות נגד דאעש יאפשרו לממשלת האחדות הלאומית להשיג התקדמות החלטית ואסטרטגית".

על פי ההודעה, הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ביקשה מארצות הברית לפתוח בתקיפות, שאושרו על ידי הנשיא אובמה, לאחר התייעצות עם שר ההגנה אשטון קרטר ועם יו"ר המטות המשולבים של הצבא, ג'וזף דנפורד. התקיפות "תואמות את גישתנו, הגורסת כי יש להילחם בדאעש בשיתוף פעולה עם כוחות מקומיים מוכשרים", עוד נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון "להבות המדבר" של דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון "להבות המדבר" של דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון "להבות המדבר" של דאעש בסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully