וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם במצרים: שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש בסיני מתהדק

1.8.2016 / 7:30

אירוח בכירי המדינה האסלאמית ברפיח בידיעת ראשי חמאס, טיפול רפואי בפעילים שנפצעו בסיני והמשך הברחות אמצעי לחימה. לאחרונה העבירה קהיר מסרים לעזה שלפיהם היא מודעת לפעילות המשותפת הזו של הארגונים, והתגובות מחמאס - מתחמקות

עריכה: ניר חן

(יצחק לבנון, שגריר ישראל במצרים לשעבר, בדיון באולפן וואלה! NEWS על שיתוף הפעולה בין חמאס לדאעש)

קהיר העבירה לאחרונה מסרים לצמרת חמאס לפיהם היא מודעת להמשך שיתוף הפעולה בין הארגון לבין שלוחת דאעש בסיני. על אף הניסיונות להפשרת המתיחות בין עזה לקהיר שנרשמו בחודשים האחרונים, במצרים זועמים על ששיתוף הפעולה בין שני הארגונים התהדק עוד יותר, וכולל הכנסת משלוחת דאעש בסיני לטיפול ברצועת עזה וכן הברחות אמצעי לחימה.

לאחרונה גילו במצרים שקבוצה של פעילי דאעש, שנפצעה בפעילות נגד צבא מצרים באל-עריש לפני כמה ימים, הועברו לטיפול בבתי חולים ברצועת עזה. הפעילים, שעסקו בהנחת מטעני חבלה בחוף הצפוני של העיר, הוברחו לתוך הרצועה ככל הנראה באמצעות מנהרות המפוקחות על ידי הזרוע הצבאית של חמאס. אלה מאפשרות לשני הצדדים לשמר את שיתוף הפעולה ביניהם.

ההתפתחות המדאיגה ביותר מבחינת מצרים החלה כבר לפני כמה חודשים כאשר פעילים מוכרים בזרוע הצבאית של חמאס יצאו מרצועת עזה לחצי האי סיני כדי לסייע לדאעש בבניית תשתית צבאית. כמה מהם אף עברו את הגבול עם בני משפחותיהם. פעילי חמאס היו מעורבים לאחרונה בהכשרת פעילי דאעש בהנחת מטענים ובירי טילים נגד טנקים.

לקריאה נוספת:
היחסים בין חמאס לדאעש בסיני: יד ימין עוצרת, יד שמאל לוחצת יד
דאעש בסיני מאיים לתקוף את ישראל: "ייתן לארגון שואו תקשורתי"
מבצע נגד הטרור בסיני: נחשפו 5 מנהרות לעזה, עשרות מחבלים נהרגו

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
אנשי חמאס מסייעים בבניית תשתית צבאית. פעילי דאעש מתאמנים בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

מוחמד אבו שוויש ועבד אל-ווחאד אבו עדרה הם שני פעילים שנמנו עם הקבוצה שחצתה מעזה לסיני. כשהגיעו לחצי האי הם הצטרפו לכוחות "מחוז סיני". פעיל מרכזי אחר בחמאס, נאדר ג'ודה, עזתי במוצאו, אף נהרג במהלך הקרבות בחצי האי.

בוואלה! NEWS פורסמו בעבר שמותיהם של שניים מהפעילים האחרים שחצו מהרצועה לסיני, מוחמד סאמי ומחמוד זינט. על פי מקורות מצריים, בכל פעם שקהיר העירה על כך לצמרת חמאס, היא זכתה לתגובה זהה ומתחמקת: "מדובר בפעילים שפרשו מחמאס".

נשיא מצרים, סיסי, מרץ 2015. רויטרס
התפתחויות מדאיגות. א-סיסי/רויטרס

כמה מהמפקדים של "מחוז סיני" מתארחים באורח קבע אצל ראשי הזרוע הצבאית ברפיח. מפקד בכיר בהם הוא סלימאן סווארקה, בן לשבט "סווארקה", שנחשב לאחד ממייסדי ארגון "אנסאר בית אל מקדס", שלימים הפך ל"דאעש מחוז סיני". בישראל ובמצרים טוענים כי סווארקה היה מעורב בעבר בפיגוע בטאבה בשנת 2004 שבו נהרגו 34 בני אדם, 18 מהם מצרים.

לפני חודשיים הוא הגיע לרצועה ומאז הוא מנהל במקום שיחות עם בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. מקורות במצרים הדגישו כי הדברים נעשים בידיעתם של הגורמים הבכירים ביותר ב"עז א-דין אל-קסאם", בהם איש המפתח בגזרה, מפקד אזור דרום הרצועה בחמאס, מוחמד שבאנה, מוחמד דיף, מרוואן עיסא ואיש הזרוע המדינית יחיא סינוואר, שאחיו מוחמד נחשב למפקד אזור חאן יונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully