וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסיני מאיים לתקוף את ישראל: "ייתן לארגון שואו תקשורתי"

ארגון "מחוז סיני", שלוחה של דאעש צפוי לנסות לתקוף את ישראל. בבטאון דאעש נכתב כי "ההתפתחויות בסיני עתידות להשפיע על יחסי מצרים וישראל", ומומחים מצרים רואים בכך הצהרת כוונות

עריכה: טל רזניק

(שלוחת דאעש בסיני מאיימת על אילת, בסרטון מ-2015)

ארגון "מחוז סיני", המהווה באופן רשמי שלוחה של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני, שינה לאחרונה את האסטרטגיה שלו, והוא צפוי להתמקד בעתיד הקרוב בניסיונות לפתוח חזית מול ישראל. כך מעריכים מומחים מצרים בראיון לעיתון "אלשרק אלאווסט" היוצא לאור בלונדון. "הארגון נכשל בהשגת מטרותיו בסיני, שכללו השגת הגמוניה צבאית בחצי האי, וכעת סביר ביותר שינסה לתקוף את ישראל, משום שהדבר יעניק לו 'שואו' תקשורתי בין לאומי", אמר לעיתון טלעת מוסלם, מומחה צבא מצרי.

בראיון וידאו ששודר אתמול ברשת "אלג'זירה" טען אדם רעול פנים המכונה "אבו פארס" והוצג כמפקד בארגון "אלתכפיר ואלהג'רה", אחד מארגונים החמושים בצפון סיני המשתפים פעולה עם "וילאית סינאא'", כי כוחות ישראלים כבר מעורבים בלחימה בצפון סיני. "היו כבר תקיפות ישראליות רבות, במטוסי F16 ובמזלטי"ם", טען האיש. "האויב אינו מבחין בינינו, בין האדוקים לבלתי אדוקים".

במהדורה האחרונה של בטאון דאעש "אנבאא'" נכתב כי "ההתפתחויות בסיני עתידות לגרום למתיחות במדינות השכנות, ובראש ובראשונה להשפיע על יחסי מצרים וישראל". "אנו ננפץ בקרוב את הסכם קמפ דיוויד", נכתב במאמר הפתיחה של העיתון, שכותרתו "קמפ דיוויד בעידן הח'ליפות". המומחים במצרים רואים בכך הצהרת כוונות של הארגון לפתיחת חזית מול ישראל.

לקריאה נוספת:
מתדמור ללונדון: שוחזר שער הניצחון הסורי שהוחרב על ידי דאעש. צפו
לקראת הקרב על מוסול: ארה"ב מעמיקה את נוכחותה בעיראק
בכיר אמריקני: ג'ון הג'יהאדיסט הפך ל"כתם שמנוני" לאחר שחוסל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"האויב אינו מבחין בינינו". מפקד "אלתכפיר ואלהג'רה"/מערכת וואלה, צילום מסך

ארגון "מחוז סיני", אשר נקרא בעבר "לוחמי בית המקדש" (אנסאר בית אלמקדס) החל לפעול בסיני בשנת 2011, עם ההפיכה נגד שלטונו של מובארכ. בנובמבר 2014 הכריז "אנסאר בית אלמקדס", הארגון המרכזי מבין ארגונים אלו, על נאמנות לדאעש, ושינה את שמו ל"וילאית סינאא'" (מחוז סיני).

עיקר כוח האדם של "וילאית סינאא'" מתבסס על שבטי הבדואים בצפון סיני, שהיחסים בינם לבין השלטון המצרי היו עוינים למדי כבר משנות השמונים. בקרב שבטים אלו השתרשו מגמות אסלאמיסטיות, והתפתחו ארגונים כמו תנועת "הג'יהאד האסלאמי" העולמית, וכן קבוצת אלתכפיר ואלהג'רה". שם הקבוצה מבוסס על אחד מעקרונות הג'יהאד העולמי, "תכפיר" הצבעה על האחר ככופר , ועל "הג'רה" – "הגירה פנימית", פרישה מהחברה שהפכה למושחתת.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
בנובמבר 2014 הכריזו "לוחמי בית המקדש" על נאמנות לדאעש ושינה את שמם ל"מחוז סיני"/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

בין מצרים ל"וילאית סינאא'" מתנהלת בשנים האחרונות מלחמת התשה של ממש, שכוללת פשיטות הדדיות, המסתיימות לעיתים בעשרות הרוגים משני הצדדים, על בסיס כמעט יומיומי. לחימה זו מתמקדת ברפיח המצרית, חלקה הדרומי של העיר רפיח הנמצא בשטח מצרים, ובאזור כפרי בדואי בשם שייח' זוויד, הממוקם כמה קילומטרים מדרום מערב לעיר.

בשנה האחרונה הפכה מציאות זו לשגרה, וידיעות על מותם של חיילים מצרים מפיצוץ מטען על משוריין צבאי, המופיעות כמעט מדי יום בתקשורת הערבית, כמעט ואינן מוזכרות בתקשורת העולמית, ואפילו בתקשורת הישראלית. על רקע היחלשות ההשפעה של פעילות הארגון מול הצבא המצרי גוברות ההערכות, שלפיהן יפנה הארגון את נשקו נגד ישראל על מנת להשיג חשיפה תקשורתית רבה יותר – מטרתו של כל ארגון טרור.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
על פי ההערכות, יפנה הארגון את נשקו נגד ישראל כדי להגדיל חשיפה תקשורתית/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש
אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
אימוני דאעש בסיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully