וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקרב על מוסול: ארה"ב מעמיקה את נוכחותה בעיראק

19.4.2016 / 20:30

שר ההגנה קרטר הודיע כי עוד 200 חיילים נוספים יישלחו למדינה והם יוצבו בגדודים ובחטיבות עיראקיות, קרוב לקו החזית עם דאעש. לראשונה יישלחו גם מסוקי אפאצ'י, שיסייעו לכוחות על הקרקע

צילום: רויטרס

ארצות הברית תשלח 200 חיילים נוספים לעיראק כחלק מהמאבק בדאעש – כך מסר אמש (שני) שר ההגנה אמריקני אשטון קרטר שהגיע לביקור פתע בבגדאד. מדובר בהגדלת הנוכחות האמריקנית המשמעותית ביותר במדינה זה יותר משנה, שמטרתה לסייע לכוחות המקומיים במבצע לשחרור העיר מוסול. בנוסף לכך, בפעם הראשונה ישתתפו בלחימה גם מסוקי קרב מדגם "אפאצ'י". עתה מונה הכוח הצבאי האמריקני במדינה יותר מ-4,000 איש.

בשיחה עם עיתונאים בבירת עיראק, אמר קרטר כי ההחלטה להציב את הכוחות האמריקניים, שמוגדרים כ"יועצים", ברמת החטיבה והגדוד תקרב אותם לקו החזית. ואולם, הוא הדגיש כי ארצות הברית תעשה כל מה שנדרש כדי להפחית את הסיכונים הנשקפים להם. גורם אמריקני בכיר אמר כי שמונה מסוקי אפאצ'י יורשו לסייע לכוחות העיראקיים כשההנהגה בבגדאד תחליט שהיא זקוקה להם.

לקריאה נוספת על המלחמה בדאעש
בכיר אמריקני: ג'ון הג'יהאדיסט הפך ל"כתם שמנוני" לאחר שחוסל
דאעש חושף: האחים שהתפוצצו בבריסל תכננו את הפיגוע בפריז
חצי מהצעירים במדינות ערב: דאעש הוא האיום הגדול ביותר לאזור

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר ועמיתו העיראקי חאלד אל-עוביידי בבגדאד, 18 באפריל 2016. רויטרס
קרטר ועמיתו אל-עוביידי בבגדאד, אתמול/רויטרס

בחודש יוני האחרון החליט ממשלו של ברק אובמה לשלוח מאות חיילים שיסייעו לעיראק לכבוש מחדש את רמאדי – מטרה שאותה הם השלימו בסוף השנה שעברה. אתמול הדגיש אובמה כי החיילים הנוספים לא ישתתפו בלחימה, אלא יעניקו אימונים ומודיעין נוסף לכוחות המקומיים. "בזמן שאנחנו רואים את רצונם של העיראקים להילחם ולהתקדם, עלינו להבטיח שאנחנו מעניקים להם סיוע נוסף", הבהיר נשיא ארצות הברית בריאיון לרשת CBS. אובמה העריך כי עד סוף השנה מוסול תשוחרר.

מרבית תוספת הכוח תורכב מיחידות מיוחדות של הצבא, שבהן משתמשת וושינגטון כחלק מהמערכה נגד "המדינה האסלאמית". היתר כוללים מדריכים, כוחות שיאבטחו את היועצים וצוותי תחזוקה למסוקי האפאצ'י. ההחלטה מגיעה בתום דיונים שנמשכו כמה שבועות בין הצדדים. צוותי הייעוץ והסיוע, שמורכבים מ-12 לוחמים כל אחד, יוטמעו בחטיבות ובגדודים עיראקיים, אחרי שעד כה הם הוצבו במפקדות, מאחורי קווי החזית. כך, הסיכון שלהם להיפגע מירי רקטות ופצצות מרגמה יגבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully