וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: צבא ארצות הברית פתח במבצע אווירי במעוז דאעש במדינה

הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ביקשה מוושינגטון לתקוף בעיר סירת. מהפנטגון נמסר כי "תקיפות אוויריות יאפשרו לכוחות הממשל להתקדם באופן אסטרטגי". להערכת ארה"ב, נותרו בעיר פחות מאלף לוחמי דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

צבא ארצות הברית החל היום (שני) לתקוף מטרות של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באזור העיר סירת בצפון לוב, שנחשבת למעוז הארגון במדינה. מהפנטגון נמסר בהודעה רשמית כי "כוחות הממשל הצליחו עד כה לכבוש מחדש שטחים מידי דאעש באזור סירת, ותקיפות אוויריות אמריקניות נוספות נגד דאעש יאפשרו לממשלת האחדות הלאומית להשיג התקדמות החלטית ואסטרטגית".

על פי ההודעה, הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ביקשה מארצות הברית לפתוח בתקיפות, שאושרו על ידי הנשיא ברק אובמה, לאחר התייעצות עם שר ההגנה אשטון קרטר ועם יו"ר המטות המשולבים של הצבא, ג'וזף דנפורד. התקיפות "תואמות את גישתנו, הגורסת כי יש להילחם בדאעש בשיתוף פעולה עם כוחות מקומיים מוכשרים", עוד נמסר.

עוד בוואלה! NEWS:
שלושה חיילים הרוגים חשפו את המעורבות החשאית של צרפת בלוב
עוד מכה לדאעש: כוחות הממשל בלוב נכנסו למעוז הארגון
כדי להילחם בדאעש: ארה"ב והמעצמות מוכנות למכור נשק ללוב

לוחמי כוחות הממשל בקרב נגד דאעש, סירת, לוב, 31 ביולי 2016. רויטרס
"התקיפות הובילו לנפגעים רבים בקרב שורות האויב". כוחות הממשל בסירת, אתמול/רויטרס

פאיז סראג', ראש מועצת הנשיאות של לוב, שהוקמה בתיווך האו"ם, אישר בנאום ששודר ברשתות הטלוויזיה כי מטוסי קרב אמריקניים תקפו בסירת, אולם הבהיר כי ארצות הברית לא תשלח כוחות קרקעיים. "מועצת הנשיאות, בתפקידה כמפקדת העליונה של הצבא, ביקשה באופן ישיר מארצות הברית לבצע תקיפות ספציפיות", הסביר סראג'.

לדבריו, "התקיפות החלו היום נגד יעדים בסירת, והובילו לנפגעים רבים בקרב שורות האויב". כוחות הממשל החלו להילחם בדאעש באזור סירת בחודש מאי, והתקיפות האמריקניות מהוות שלב נוסף במעורבות וושינגטון במאבק נגד דאעש במדינה. זאת, לאחר שהארגון החל לפעול בעיקר באפגניסטן ובלוב בעקבות המבצעים הצבאיים נגדו בסוריה ובעיראק.

דובר הפנטגון פיטר קוק התייחס לתקיפה בסירת בתדרוך היומי שלו, והסביר כי היא כוונה נגד שני כלי רכב של דאעש ש"הטילו איום ממוקד על כוחות הממשל". כמו כן, קוק העריך כי נותרו בעיר כמה מאות מלוחמי הארגון האסלאמיסטי, ופחות מאלף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

כוחות הצבא הלובי בסירת

רויטרס

לא מדובר בתקיפה הראשונה של ארצות הברית בלוב. בחודש פברואר האחרון, 49 בני אדם נהרגו בהפצצת מחנה של הארגון בעיר סבראתה שבמערב לוב. כשלושה חודשים לפני כן, תקפו מטוסים אמריקניים מטרות נוספות במדינה, והנשיא אובמה הבהיר כי וושינגטון "לא תהסס לפעול נגד האיום, אם יהיה בכך צורך".

כוחות מיוחדים של צבא צרפת, בשיתוף פעולה עם בריטניה ועם ארצות הברית, מסייעים לכוחות הנאמנים לצבא במזרח המדינה, אולם לא ידוע על מעורבות ממשית שלהם בלחימה או על מבצע התקפי מסודר ונרחב, כפי שהוכרז היום על ידי הפנטגון.

(עדכון ראשון: 19:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully