וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חיילים הרוגים חשפו את המעורבות החשאית של צרפת בלוב

20.7.2016 / 18:19

הנשיא הולנד אישר כי הלוחמים נהרגו בהתרסקות מסוק בסמוך לבנגאזי ובכך אימת את הדיווחים על פעילות כוחות צרפתיים במדינה השסועה. מיליציה אסלאמית טענה כי היא אחראית להפלת כלי הטיס

עריכה: שניר דבוש

(ראש הממשלה ואלס מתקבל בשריקות בוז בניס)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום (רביעי) כי שלושה חיילים נהרגו בהתרסקות מסוק בלוב בזמן פעילות לאיסוף מודיעין במדינה הצפון-אפריקנית. אישור מותם הוא הראשון על הרוגים מקרב כוחות המערב המיוחדים הפועלים על אדמת המדינה שנמצאת בכאוס מאז הופל הדיקטטור מועמר קדאפי ב-2011. בכך אישרה פריז את נוכחותם של חייליה במדינה.

"ברגע זה אנו מבצעים פעילות מודיעינית מסוכנת (בלוב)", אמר הולנד בנאום שנשא. "שלושה מחיילינו, שהיו מעורבים במבצעים הללו, נהרגו בתאונת מסוק". פריז הייתה אחת השחקניות המובילות במערכה האווירית של נאט"ו שסייעה למורדים להדיח קדאפי.

עוד ידיעות מהעולם
שובו של הסולטן: ארדואן חזר לבירה לראשונה מאז ניסיון ההפיכה
למי יש את הסם הכי טעים: תחרות המריחואנה ששיגעה את אורוגוואי
"מספר 35 בעמוד 459": צפני הרדיו המסתוריים בקוריאה הצפונית

כוחות צבא מאבטחים פשיטה לחיפוש אחר פעילי טרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
חיילים צרפתים בפריז, בשנה שעברה/רויטרס

כוחות מיוחדים צרפתיים, בשיתוף פעולה עם בריטניה ועם ארצות הברית, מסייעים לכוחות הנאמנים למפקד הצבא של הממשלה במזרח המדינה חליפה חפתר, שנלחמים בארגונים אסלאמסטיים ובמילציות אחרות בבנגאזי במשך יותר משנתיים. מטוסים צרפתיים אוספים מודיעין בשמי המדינה מאז דצמבר האחרון.

גורמים רשמיים בלוב לא הגיבו על דיווח שצרפתים היו על המסוק שהתרסק בסמוך לבנגאזי ביום ראשון. הם טענו כי ארבעה אנשים נהרגו, כולם מקומיים. עם זאת, חטיבות ההגנה של בנגאזי, קואליציה המורכבת מלוחמים אסלאמסטים ואחרים שהוקמה לאחרונה, קיבלה אחריות על הפלת המסוק מדגם M135 השייך לכוחות חפתר וכי שני זרים ושני לובים נהרגו. הארגון העלה תמונות שבהן נראו הריסות המסוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully