וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מכה לדאעש: כוחות הממשל בלוב נכנסו למעוז הארגון

שמעון סימן טוב

10.6.2016 / 11:00

לפי דיווחים שונים, כלי טיס אמריקניים סייעו לצבא לוב ותקפו מהאוויר מטרות בעיר סירת שבצפון המדינה. הלחימה עשויה להיות ממושכת, שכן הארגון הקיצוני נערך אליה חודשים ארוכים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

כוחות הנאמנים לממשלת האחדות בלוב נכנסו אתמול (חמישי) לעיר סירת שבצפון המדינה, הנחשבת למעוז ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). רשת "אל-ערביה" מדווחת כי הכוחות חסמו תחילה את היציאות מהעיר דרך הים, ולאחר מכן החלו לנהל לחימה בפאתי העיר. במקביל, מטוסים אמריקניים תקפו מטרות בעיר, כמו גם מטוסים לוביים שערכו לפחות שבע תקיפות ובהן נהרגו עשרות בני אדם. ההערכה היא כי הלחימה בעיר תהיה ארוכה וממושכת, משום שהארגון נערך ללחימה בעיר זה חודשים ארוכים.

שלוחת דאעש בלוב הוקמה באמצע 2014 על ידי כמה מאות לוחמים לובים שהצטרפו לדאעש בלחימה בסוריה, ולאחר מכן שבו למדינתם כדי לייסד בה את שלוחת הארגון במדינה. מאז החלו לזרום לארגון מתנדבים נוספים, וכיום, על פי הערכות שונות, ישנם בין 6,000 ל-10,000 לוחמים.

דבר שהקל מאוד על התחמשות הארגון, כמו גם כעל ארגונים חמושים נוספים במדינה, הייתה העובדה שלוב הפכה למעצמת סחר בנשק בשוק השחור, לאחר נפילת השליט מועמר קדאפי ופריצת מחסני הנשק העצומים של משטרו.

עוד כתבות מהעולם:
קלינטון צייצה: "תמחק את החשבון שלך"; טראמפ: "איפה המיילים שמחקת?"
טרור, שיטפונות ושביתות: יורו 2016 יוצא לדרך במתיחות שיא
הנשיא אובמה הודיע רשמית על תמיכתו בקלינטון: "אני איתה"

הכוחות הנאמנים לממשלת האחדות בלוב מתקדמים לעבר מעוז דאעש במדינה, סירת. יוני 2016. רויטרס
טנק של הכוחות הנאמנים לממשלת האחדות בדרך לסירת/רויטרס

הארגון שולט כיום על מובלעת באורך של כמאה קילומטרים וברוחב של כמה עשרות קילומטרים באזור עיר החוף סירת. אזור החוף הלובי נחשב לרגיש ביותר, הן משום שהוא מהווה נתיב הסתננות לאירופה, והן משום שהוא מכיל מאגרי נפט גדולים.

עם זאת, ההתערבות בינלאומית בלוב "על הקרקע" טרם התרחשה, למעט פעילות נקודתית של כוחות מיוחדים בריטיים. ממשלת האחדות הלובית הוקמהבסוף מרץ האחרון, וסללה את הדרך לפעולה משמעותית יותר נגד הארגון, שעדיין רחוקה מלהסתיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הכוחות הנאמנים לממשלת האחדות בלוב מתקדמים לעבר מעוז דאעש במדינה, סירת. יוני 2016. רויטרס
חייל בפאתי מעוז דאעש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully