וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצת פרלמנטרית נוספת לא הוכנסה לכנסת בגלל לבושה: "מבזה ופוגעני"

12.12.2016 / 20:52

מוריה סילפן, יועצתו של ח"כ אלי אלאלוף, לא הורשתה להיכנס למשכן כי לבשה "שמלה קצרה", לטענת המאבטחים. אחרי שהמתינה קרוב לשעה, נאלצה לחזור לביתה ולהחליף בגדים. אתמול פורסם כי יועצתה של ח"כ מרב מיכאלי עוכבה מסיבה דומה

מוריה סילפן, יועצת פרלמנטרית של ח"כ אלי אללוף. באדיבות המצולמים
"קוד הלבוש צריך להיות ברור ושוויוני יותר". סילפן/באדיבות המצולמים

מוריה סילפן, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) לא הורשתה להיכנס ביום רביעי שעבר למשכן הכנסת כי לבשה "שמלה קצרה". זאת, אחרי שהמתינה קרוב לשעה בכניסה למשכן, נאלצה לחזור לביתה ולהחליף בגדים. המקרה של סילפן מצטרף למקרה נוסף שפורסם אתמול (ראשון), לאחר ששקד חסון, היועצת הפרלמנטרית של ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) עוכבה בכניסה מסיבה דומה.

"הגעתי בבוקר לכנסת ומיהרתי לדיון בוועדה. בגלל שלא הגעתי עם כלי רכב, נכנסתי דרך הכניסה הרגילה, והשומר בכניסה אמר לי 'את לא נכנסת'", סיפרה סילפן לוואלה! NEWS. "כששאלתי אותו למה, תחילה הוא לא ענה ואחרי ששאלתי שוב הוא אמר שזה בגלל הלבוש. הוא קרא למפקד שלו והם היו מאוד ברורים – אני לא יכולה להיכנס בגלל שהלבוש שלי לא תואם את קוד הלבוש".

עוד בוואלה! NEWS:
הפתרון החדש לתושבי עמונה: ישהו עד שנתיים בשטחים סמוכים למאחז
צורכים קנאביס? כל מה שרציתם לדעת על ההצעה החדשה לאי הפללה
שגריר טורקיה בישראל: "מקווה ששיתוף הפעולה יסייע גם לפלסטינים"

שקד חסון יועצת פרלמנטרית לחברת הכנסת מירב מיכאלי, דצמבר 2016. מתוך עמוד הפייסבוק של חברת הכנסת, אתר רשמי
שקד חסון, במראה שעיכב אותה בכניסה/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק של חברת הכנסת

סילפן סיפרה כי ניסתה לערב בנושא את מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ', אך לטענתה, הוא העדיף שלא להתערב. "נאלצתי לחזור הביתה לקצה השני של ירושלים כדי להחליף בגדים. פספסתי דיון חשוב בוועדה, ממש חיבלו לי בעבודה", הוסיפה. "קיבלתי אחר כך טלפון מקצין הכנסת שאמר לי שהוא לא יודע מה קרה וביקש שלא אגרום לעוגמת נפש".

לדעתה של סילפן, קוד הלבוש של הכנסת שאוסר על חצאיות ושמלות קצרות, מהווה "בעיה מהותית". לדבריה, "זה מבזה ופוגעני כלפי נשים. מי מגדיר מהי שמלה קצרה? מי מחליט מה קצר ומה לא? גבר שמגיע עם סנדלים לא יכול להיכנס למשכן, אבל לאישה אין הגדרה ברורה". עוד הוסיפה סילפן, כי "הייתי ממש חסרת אונים, מבוישת והוציאו אותי משיווי משקל. אני לא יכולה לספוג את זה. קוד הלבוש צריך להיות ברור ושוויוני יותר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
"קוד הלבוש מקל יחסית לפרלמנטים בעולם". הכנסת/נועם מושקוביץ

מהכנסת נמסר בתגובה: "בעקבות מספר פרסומים, כינס הבוקר מנכ"ל הכנסת את הגורמים המקצועיים בנושא קוד הלבוש והנחה על הקפדה על רגישות, שכל ישר, רמת שירות גבוהה וניסיון למנוע ככל האפשר פגיעה ברגשות מבקרים ואורחים. כמו כן, חידד מנכ"ל הכנסת את ההנחיה לפיה, במידת הצורך, רק אישה תעיר לאישה וגבר לגבר. בכמה מקרים בודדים של תלונות שהגיעו אלינו, מתוך אלפים רבים המבקרים בכנסת מדי שבוע, התלונות תיבדקנה".

עוד הוסיפו בכנסת כי "עיוות להציג מקרים בודדים כאילו מדובר בדיון על 'לבוש צנוע'. לב העניין הוא באמת קוד לבוש ראוי בכניסה לכנסת, שישמור על מכובדות ראויה של באי הכנסת". מהכנסת נמסר כי קוד הלבוש הינו אחיד לכל באי המשכן, מבקרים, בעלי אישורים קבועים ועובדים. "בנושא הושקעה מחשבה ונלקחו בחשבון, בין השאר, הקיץ הישראלי החם ותרבות הלבוש בישראל, אך מאידך הצורך לשמור במשכן הכנסת על סטנדרט של לבוש הולם. בהשוואה לפרלמנטים בעולם, הקוד מקל יחסית והוא נועד לאפשר לציבור הרגשה נוחה בכנסת, עם מגבלות מעטות והכרחיות בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully