וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בראש מטווח קצר: נער נאשם ברצח חשמלאי שהגיע לעבודה בביתו

11.12.2016 / 12:54

בן 17 מכפר כנא נאשם כי ירה שלוש יריות לעבר ענאן חכרוש, אחיינו של הניצב המוסלמי הראשון במשטרה, בעת נסיעה מחוץ לביתו בחודש שעבר. במשטרה טוענים כי פענחו את הרצח על אף שהאקדח לא נמצא והנאשם מכחיש. אמו ואחיו של הנער צפויים לעמוד לדין בגין שיבוש הליכי חקירה

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בן 17 מכפר כנא הואשם היום (ראשון) ברצח ענאן חכרוש בחודש שעבר. מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת עולה כי הנער ירה מטווח קצר בראשו של חכרוש, אחיינו של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש המנהלת להתעצמות המשטרה ביישובים הערביים והניצב המוסלמי הראשון במשטרה, לאחר שהגיע להתקין מונה לדוד החשמל של הבית.

חוקרי היחידה המרכזית במחוז צפון טוענים כי פענחו את הרצח וכי יש די ראיות להעמיד לדין את הנער – על אף שלא נמצא האקדח שבאמצעותו בוצע הרצח, הנאשם לא מודה ולא משתף פעולה בחקירתו ואין לו עבר פלילי. עם זאת, הראיות נגד הנער מתבססות על נתוני תקשורת, מצלמות אבטחה ועוד.

המקרה אירע בשעות הבוקר של יום שבת 19 בנובמבר. חכרוש, מהנדס חשמל בן 48 מכפר כנא, הגיע לבית אמו של הנאשם כדי להתקין מונה לדוד חשמל. לפי כתב האישום, הוא עשה זאת יחד עם הנאשם, שהכיר אותו. בשעה שהקורבן עבד, יצא הקטין עם אקדח, הסתתר במטע זיתים בסמוך וירה לעברו ממרחק 15-10 מטרים בעת שהחל בנסיעה בג'יפ. כדור אחד פגע בראשו. הוא הובהל לבית החולים פוריה שליד טבריה, שם נקבע מותו כעבור זמן קצר לאחר ניסיונות החייאה.

לאחר מכן, נטען בכתב האישום, נמלט הנער מן הזירה ובדרכו הסתיר את האקדח. כשעה לאחר מכן, בשעה שהסתתר באזור הכפר, התקשר לאמו, שהגיעה ואספה אותו במכוניתה. הנאשם העמיד פנים כי הוא אחד מעוברי האורח שנקלעו למקום.

לקריאה נוספת:
חשד לרצח: נהג משאית דרס הולך רגל ליד כפר כנא - ונמלט
שני צעירים נאשמים שחנקו למוות בן 64 אחרי יחסי מין
ארבעה שבועות, ארבעה מקרי רצח בפתח תקווה: "רצף חריג"

זירת רצח ענאן אסמעיל חכרוש, כפר כנא. 19 בנובמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
"לא עולה מניע לרצח". זירת הירי בכפר כנא, בחודש שעבר/חטיבת דובר המשטרה

חוקרי מחלק התשאול בימ"ר צפון עצרו באותו היום את הנאשם, את אחיו, בן 19, ואת אמם, בת 42. השלושה מסרו גרסה ראשונית ומאז לא שיתפו פעולה ואף שתקו פעמים רבות במהלך חקירותיהם. במשטרה אמרו כי "למרות שהנאשם אינו מוכר למשטרה וחרף גילו הצעיר, הוא התנהג בחקירה כאחרון העבריינים". האם והאח שוחררו ממעצרם בשבוע שעבר, אך הם צפויים לעמוד לדין בגין שיבוש הליכי חקירה.

במשטרה אומרים כי נסיבות הרצח עדיין לא ברורות. "לא עולה כל מניע לרצח. זה נראה כמעשה בריונות ותו לאו. לאחר חקירה מאומצת ועבודה קשה של איסוף ראיות, עולה מהחקירה כי הירי היה מתוכנן. הנאשם הסתתר והמתין בתוך מטע זיתים, הסמוך לביתו ולבית המנוח, ומשם ירה לעבר המנוח שנסע במכוניתו. למרות שלא נמצא מניע לרצח, ברור לנו שהיתה התארגנות של הנאשם לקראת הירי".

הנער נאשם בעבירות של רצח, נשיאת נשק והחזקת נשק. הפרקליטות ביקשה להורות על מעצרו של הקטין עד תום ההליכים.

בא כוחו של הנאשם, עו"ד סעיד חדאד מהסניגוריה הציבורית, טוען כי מרשו בטוח בחפותו. "מדובר בקטין ללא עבר פלילי, הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו. הוא מסר גירסה שלפיה היה בבית והגיע לזירה רק לאחר הירי. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב לאישומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully