וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב ביקשה להסגיר אסיר גואנטנמו לישראל; ה-FBI מעכב המהלך

האסיר היה מעורב במתקפת הטרור בקניה בשנת 2002, שבה נהרגו שלושה ישראלים. לפי "מיאמי הראלד", חרף בקשת ממשל אובמה לשתף פעולה עם ישראל, גורמים בכירים טוענים כי ה-FBI סירב למסור חומרי חקירה שיקדמו את המהלך התקוע זה חודשים

נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהצהרה אודות סגירת הכלא בגואנטנמו שבקובה. 23 בפברואר 2016. רויטרס
אובמה הכריז על סגירת מתקן הכליאה גואנטנמו בפברואר 2016/רויטרס

ארצות הברית ביקשה להסגיר לישראל את אחד העצורים בכלא גואנטנמו, אזרח קניה המוחזק במתקן הכליאה גואנטנמו שבקובה מאז 2007 – כך דיווח היום (שישי) העיתון "מיאמי הראלד". לפי הדיווח, מדובר במוחמד עבד אל-מליכ בג'אבו, החשוד במעורבות במתקפת הטרור במלון במומבסה בשנת 2002, שבו נהרגו שלושה ישראלים. בבקשה, ארצות הברית דורשת להעמידו לדין בישראל עם סגירת כלא גואטנמו.

שלושה גורמים אמריקניים בכירים טענו כי ישראל הביעה נכונות להסגיר את העציר ולהעמידו לדין, אולם הבולשת הפדרלית טרם העבירה לישראל את חומרי החקירה והמהלך לא התקדם. זאת, למרות שסוכניה ראיינו בעבר את בג'אבו, שהודה בתכנון הפיגוע. באפריל האחרון שליח מטעם משרד החוץ האמריקני, לי וולוסקי, ביקר בישראל ודן עם גורמים ממשלתיים בנושא.

לפי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בפגישה, אך ישראל הביעה התעניינות בהצעה האמריקנית. "למרות בקשת הממשלה לקבל חומרים מחקירתו של האסיר, מסיבות שאינן ידועות, הבולשת סירבה למסור את המידע הנחוץ. ישראל רוצה לראות את הדוחות המפלילים, ובשל כך אנו תקועים כבר חודשים, זה מאוד מתסכל", סיפר גורם בממשל האמריקני.

עוד בוואלה! NEWS:
אובמה הכריז על תכנית לסגירת גואנטנמו: "כתם על מדיניותנו"
אסון המטיילים בדרום: "האב החזיק בילד שלו במשך כל הנפילה"
הקרב על מורשת יהודי ארצות ערב הסתיים בשביתת נשק בליכוד

כלא גואנטנמו, קובה. רויטרס
העציר חשוד במוערבות במתקפת הטרור בקניה ב-2002. כלא גואנטנמו, קובה/רויטרס

מסמך שדלף מהכלא בשנת 2007 תיאר את האסיר כמי ש"הודה כי השתתף בתכנון וביצוע של שני פיגועים שכוונו נגד ישראלים". מכונית שהתפוצצה במלון שהיה בבעלות ישראלית הרגה 13 בני אדם, רובם מקומיים. במקביל, טיל קרקע-אוויר נורה לכיוון טיסת "ארקיע" שעל סיפונה היו 271 נוסעים, אך מתקפה זו לא צלחה.

עבד אל-מאליכ מעולם לא הואשם באחריות לפיגוע בבית המשפט, אך ביוני האחרון וועדת שחרורים של ממשל אובמה החליטה כי הוא "מסוכן מידי על מנת לשחררו", והגדירה אותו "עציר בלתי מוגד של המלחמה בטרור". בשנים האחרונות נעשו מאמצים מצד הממשל להסגיר את כל פעילי הטרור היושבים בגואנטנמו, זאת בשל הרצון לסגור את מתקן הכליאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully