וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את השערים: מדינות האיחוד יוכלו לגרש מהגרים ליוון

נציב האיחוד לענייני פליטים אמר כי החל ממרץ הבא, יוכלו חברות הגוש להחזיר מבקשי מקלט למדינה בתום חמש שנים שבמהלכן נדרשה לשפר את התנאים עבורם. ואולם, הוא סבור כי מספר קטן של אנשים יחזור ליוון בעתיד הקרוב

עריכה: אביב אירגז

(פינוי פליטים מהג'ונגל בקאלה, נובמבר)

האיחוד האירופי הציע היום (חמישי) למדינות החברות להמשיך בהחזרת מבקשי מקלט ליוון החל ממרץ בשנה הבאה, לאחר שהצעד הושעה למשך חמש שנים בשל תנאים לקויים. הנציבות האירופית מסרה כי אתונה שיפרה את התנאים בהתאם לפסיקות בתי משפט ב-2011, שהובילו לעצירת ההעברות מבקשי המקלט ועודדו את זרם הפליטים והמהגרים אל מדינות עשירות יותר באיחוד.

"אנחנו ממליצים בחידוש הדרגתי של העברת מבקשי המקלט החל בתחילת השנה הבאה", מסר נציב ההגירה באיחוד דימיטריס אברמופולוס במסיבת עיתונאים שכינס. עם זאת, קטינים המגיעים לבדם ואנשים בעלי מוגבלויות לא יגורשו, כשיוון גם צריכה לספק הבטחות לכל אדם שישוב לשטחה. הנציב מסר כי בסופו של דבר, רק מספר קטן מאוד של אנשים צפוי להיות מועבר ליוון בעתיד הקרוב.

לפי אמנת דבלין, מדינות שאליהן הגיעו המהגרים לראשונה צריכות לטפל בבקשות המלקט שלהם ועליהן לקחת אותם בחזרה אם הם עוברים למדינות אחרות בגוש. יוון ואיטליה שימשו נקודת מעבר ראשונה לחלק הארי מיותר ממיליון מהגרים שנכנסו לאיחוד בשנה שעברה, בין היתר בעקבות מדיניותה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

עוד על משבר הפליטים באירופה
סערה בגרמניה: פליט אפגני חשוד שרצח ואנס בת של בכיר באיחוד
ארדואן מאיים על אירופה: "נפתח עבור המהגרים את שערי הגבול"
כ-4,600 מהגרים טבעו השנה בים התיכון - כאלף יותר מאשתקד

מהגרים מפונים ממחנות מאולתרים בפריז, צרפת, 4 בנובמבר 2016. AP
מהגרים מפונים ממחנה מאולתר בפריז, בחודש שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully