וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-4,600 מהגרים טבעו השנה בים התיכון - כאלף יותר מאשתקד

על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה, מתחילת השנה נהרגו אלפי מהגרים שניסו להגיע לאירופה. מדובר בעלייה של כאלף מקרי מוות לעומת 2015 כולה, אז הגיעה ליבשת כמות כפולה של מהגרים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: מאות מהגרים ניצלו מטביעה בחופי איטליה, חודש מאי האחרון)

הארגון הבינלאומי להגירה הודיע היום (שישי) כי בשבועיים הראשונים של חודש נובמבר נרשמו 546 מקרי מוות של מהגרים שניסו לחצות את הים התיכון אל אירופה. על פי נתוני הארגון מדובר בפי שישה יותר מקרי מוות באשר בכל חודש נובמבר 2015. "זהו אסון המתרחש לנגד עינינו", אמר דובר הארגון, לאונרד דויל, במסיבת עיתונאים בז'נבה. לדבריו, אנשי ארגונו ראו במו עיניהם סירות מהגרים שהתהפכו בגלים העזים באמצע החורף.

על פי נתוני הארגון עיקר מקרי הטביעה האחרונים התרחשו מצפון לחופי לוב, והיו מעורבים בהם מהגרים ממערב אפריקה שביקשו להפליג אל חופי איטליה. מתחילת 2016 נהרגו בטביעה 4,636 מהגרים - אלף יותר מאשר בכל שנת 2015. זאת, בזמן שכמות המהגרים שהגיעו עד כה לאירופה הינה רק מחצית הכמות שהגיעה במהלך כל השנה שעברה ליבשת - 343 אלף לעומת 728 אלף.

עוד בנושא:
אמנסטי: איטליה מענה מהגרים כדי שימסרו טביעות אצבעות
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב
האו"ם: 2016 היא השנה הקטלנית ביותר עבור פליטים בים התיכון

טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
פי שישה יותר מקרי מוות מתחילת נובמבר בהשוואה לשנה שעברה. טביעת ספינת מהגרים מול חופי לוב, בחודש מאי/אתר רשמי, חיל הים של איטליה

בסוף חודש אוקטובר הודיעה נציבות האו"ם לפליטים כי שנת 2016 הינה הקטלנית ביותר עד כה עבור מהגרים המגיעים דרך הים התיכון לאירופה. בתחילת אותו חודש אף דווח על חילוץ של כ-6,000 מהגרים ביום אחד בסמוך לחופי לוב בידי שירותי ההצלה של איטליה ובסיוע ארגונים הומניטריים. מדובר בשיא של מספר המחולצים ביום אחד מאז החל משבר הפליטים הנוכחי באירופה, שהתבצע ב-33 משימות נפרדות במרחק כ-50 קילומטרים מחופיה של טריפולי. במהלך החילוץ נמצאו 28 גופות על סיפון אחת הספינות.

מהגרים שחולצו מהים התיכון מגיעים לאירופה ומטופלים על ידי הצלב האדום האיטלקי, אוקטובר 2016. רויטרס
מהגרים שחולצו מהים התיכון מטופלים על ידי הצלב האדום/רויטרס
דיווח: מאות מהגרים טבעו למוות בדרכם ממצרים לאיטליה. רויטרס
חילוץ המהגרים בתחילת אוקטובר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully